Thursday, 10 September 2009

Percutian ke China part 3

Pertama tiba di Guangzhou, macam tak percaya yang ianya merupakan
kota besar yang maju dan moden.
Bandarnya bersih, orang2nya baik cuma masalah
bahasa
yg menyukarkan komunikasi antara kami.
Kebanyakan orang di sini tidak dapat berbahasa inggeris.
Yang mereka tau cuma
many-many, no dan ok.
Untuk tawar menawar, kami cuma tekan-tekan kalkulator.



Aqi bersama Achik dan Shahmi
di Beijing Lu
Beijing Lu salah satu tempat shopping.
Semua ada...dan murah2 belaka



Beg tangan di sini sangat cantik dan murah.
Rasa nak beli semua....kak ma, asha dan mi pun setuju
he he jangan marah incik husband!!!






Troli bergerak yang bertugas dengan jayanya.
Terimakasih anak2 ku...he he



Tak pergi ke Beijing tapi dapat bergambar di Beijing Lu

(Jalan Beijing) pun jadi le.



Ahli rombongan...tak termasuk juru kamera tau.
Tapi Adik Ma mana???




Lihat le gelang jade ni....cantik gelang tu.



Kami sempat juga ke pusat jade...wau!!!
Ada bermacam2 jenis, bemacam2 warna, bermacam2 bentuk
Tangan tangan di atas, macam kenal jer


Abang sempat bergambar dgn.penjaja cerry



Adik Ma jadi supergirl



Di depan masjid tertua di Guangzhou



Sempat sembahyang Zohor dan Asar di masjid ini.



Adik Ma dan Abg Aqir

Jatuh kanggggg!!!!


Ini pula pusat
textile.
Banyaknya kain yang menarik perhatian.
pena mata atau rambang mata..itulah istilah yang paling tepat.
Murah meriah



Kain sutera...emmmmm
Abang boring jerr





kain sutera......buat baju kurung ok ni!!


Kat sini penjualnya garang sikit.
Bak kata Asha...garang macam rimau..auuummmm
Tapi kami beli gak...tak tahan, comey2 belaka.



Dua sejoli
Jangan pisahkan aku dan dia


Adik nor di depan pusat kulit Guangzhou.
Kat sini banyak barang2 berasaskan kulit.


Sempat beli T-shirt China


Aqi di pusat borong..disini kalau beli many2
harganya lebih murah.
Banyak barang di jual borong, ada kraf tangan,
kosmetik, baju, dan banyak lagi.

Sesuai untuk ole ole


sesuai untuk door gift nii


sesuai di kala panas..


Di pusat barang2 elektrik
& handphone



Di shenzhen....window of the world
Di sini pergerakan agak terbatas sebab hujan agak lebat.
Seolah olah berada di Paris


Emi , Asha, Shahmi dan Adik ma









3 comments:

  1. bestnya...
    bila nak gi kat lain pulak?

    ReplyDelete
  2. cantiknya mawar pink.
    minatnya...
    baru tak rasa mawar senja

    ReplyDelete
  3. Sengaja letak bunga mawar untuk menghormati mawar senja.
    Lepas ni nak letak bunga kembang pagi pulak...he he

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...