Friday, 9 October 2009

Lawak Spontan Abang

Semalam waktu mengantar anak sulongku( Abang ) ke tuition Cikgu Brian,
terdapat banyak kereta di depan rumah Cikgu Brian. Sebelum ni Abang pernah bercerita Cikgu Brian tak berapa sihat.
Tiba2 terkeluar perkataan secara spontan dari mulut ku *( sepatutnya tak perlu diucapkan)
Ummi : Kenapa ramai sangat kat rumah
Cikgu Brian?
Cikgu Brian meninggal ke? ( ayat tak sopan ni tiba2 je terkeluar)
Abang tiba2 je menjerit....
Abang : Ummmiiii...tak baik cakap macam tu...Cikgu Brian tak boleh mati dulu...kalau nak mati pun biar abang selesai SPM dulu.
Tak tahan mendengar kata2 itu aku ketawa ...ada ke patut, nak meninggal pun kena tunggu dia SPM dulu. Sebetulnya aku terawal sikit hantar tuition malam tu, so ada pertukaran antara pelajar yg dah nak balik dgn yang baru nak tuition. Sebelum ni kalau hantar
Abang tak de kereta banyak sebab selalunya Abang yang paling lambat datang.
Cikgu Brian adalah Cikgu yg baik dan pandai tackle student..sehingga student merasa selesa dengan nya. Begitulah pengharapan seorang pelajar terhadap seorang guru.
Semoga
Cikgu Brian sentiasa sihat dan panjang umur, kerana ramai student2 yang memerlukan guru seperti cikgu. GOOD LUCK for both of you.





















3 comments:

  1. cgu yg baik
    tiada disedari,dirindui
    cgu tu ajar apa?

    ReplyDelete
  2. Cikgu tu ajar kimia & fizik..cikgu ksayangan budak2..

    ReplyDelete
  3. oiii tapi amirul tak ambil fizik dan kimia

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...