Monday, 30 August 2010

Iftar di Rumah Kak Ma

Minggu lalu kakak sulong ku menjemput kami berbuka puasa di rumahnya. Balik kerja terus ke Keramat. Semua adik beradik, anak buah & bonda berkumpul di sana. Cuma yang tak de... family Emi & Adik Nor saja. Adik Nor balik rumah mertua di Sungai Petani. Seperti tahun2 lalu Kak Ma menyediakan juadah bermacam2. Kakak ku ni memang suka memasak, walaupun dia agak sibuk. Lihat le juadah yg di sediakan. Dia boleh menyediakan semuanya seorang diri. Anak perempuannya Wan Nurul Izzati (Inn) tak de untuk membantu sebab bekerja. Kak Ma, anak sulong dalam keluarga...kalau apa2 rumahnya lah jadi tempat kami berkumpul adik beradik. Keistimewaannya Kak Ma memang terror masak nasi dagang...mewarisi resepi Arwah nenek kami...Tok. Miss you Tok !
Tak de family Emi & Adik Nor rasa agak kekurangan. Apatah lagi tak de Shahmi, Adik Ma & Shahir yg selalu menceriakan suasana. Sebab mereka tak pernah monyok...selalu ceria. Kalau gi majlis orang tunjuk muka monyok...tak elok lah kan.Nanti orang ingat sombong pulak...ingatkan diri sendiri .



Menuju ke Taman Keramat Permai

Kueh mueh

Goreng kicap ayam, solok lada, jeruk mamang &
sambal mangga.

Puding & kuah..teko boleh pinjam?

Ayam goreng, kerabu jantung pisang, singgang daging & kuzi ayam


Air kelapa muda tak ketinggalan...walaupun emi tak ada.

Mi & Kak ma

Sarah, Kak Na & Kamila


Aik...malu2 pulak

Sebenarnya ramai lagi yang hadir tapi tak termasuk dalam gambar...maklum sajalah jurukameranya sibuk sikit....sibuk makan..hehe. Aik gambar jurukamera tak de nih...mana aci!!


4 comments:

  1. bangga kejap i..sebab xde i..xmeriah suasana..ahakssssssssssss!!!

    satu lagi, xdela tepung bunga yg hanget tahun ni..hahaha

    ReplyDelete
  2. Di larang perasan...hihihi
    xde tepung bunga pun tak pe..kan ada martabak...lebih susah buat martabak berbanding tepung bunga..hihihi

    ReplyDelete
  3. ternyata banyak unsur bodek...
    tak pe ini peluang kembang kempis
    dan..
    tak payahlah naik lif tekan sendiri..
    hihihi

    ReplyDelete
  4. mana ada bodek...hihi
    ikhlas dari sanubari.
    Kembang kempis tu perkara biasa.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...