Wednesday, 22 September 2010

10 Syawal 1431 : Raya & Doa Selamat

Pada 10 syawal yg lalu (Ahad) telah di adakan majlis solat hajat & raya juga (sebab masih syawal) di rumah ku. Tujuan di adakan majlis ni sebenarnya untuk solat hajat untuk anak2 & anak2 buahku yg akan menjalani UPSR & SPM...dan doa selamat untuk Abang yg akan ke Egypt ( study) pada 20.9.2010. Di samping itu dapat beraya sekali lagi di KL setelah beraya di kampung tempohari.
Satay & lemang aku beli je kat Kajang. Ketupat aku masak sendiri ...jangan kagum dulu ye..sebab aku cuma masak ketupat segera sahaja. Haaa..mihun & makroni goreng aku yg buat... yang senang2 boleh le buat. Serunding daging pun beli dengan kawan kakak ku. Rendang kakak ku yg bawa...Thanks Kak Ma. Kak Pah pula bawa kuih bakar & karipap...Thank you Kak Pah..

Satay & lemang yg di beli di Kajang



Juadah




Kalau aku mengaku buat kuih ni..pasti Emi akan gelakkan aku sakan2.
Kalau tak beritahu pun mereka dah tahu kuih ni aku beli di Medan Mara.
So ngaku je..kuih ni kuih beli.

rendang buatan Kak Ma...enak banget


bahan2 pelengkap...

kuih yg datang khas dari Shah Alam ( oleh Kak Pah)
Jangan lupa kasi resepi ye Kak Pah...hihi


Kami adakan solat hajat, doa selamat & baca yasin...semoga apa yg kami hajatkan tuhan kabulkan ...amin.

Taskirah sebelum solat hajat

solat hajat diimamkan oleh Aqi


Berita Sosilawati masih mendapat tempat.
Kak Pah sedang khusyuk membaca berita suspek utama.


Irfan & Shahmi...mana gigi Irfan & Shahmi???


Adik Ma, Mah & Mila


Family Abang Di & Bonda


Abang & Uzair
Jelas Uzair lebih tinggi dari Abang.


Abang Zu & Adik


Aqi & Abang...saling pesan memesan.


Syahir , Haris & Adik Nor
Oh ye ..doa selamat tadi juga adalah untuk adik ku ini...Dik Nor.
Agar selamat melahirkan baby yg pertama, agar baby menjadi anak solleh/ah.

menunggu unk check BP...acara sampingan yg menarik minat semua.
Ada yang tinggi, ada yang border line, ada yg rendah...dan ada yg normal.
Yang normal tu BP ku...hihi, jgn jeles kakak2 & abang2.


5 comments:

  1. Kak Hanim,

    sedapnya tgk gambar-gambar makanan tu...membuatkan saya terliur.

    Mai lah dtg umah!!!

    ReplyDelete
  2. slm kak hanim,....meriah sungguh nmpk mknan2 atas meja tu...semoga anak2 berjaya di dlm peperiksaan mereka

    ReplyDelete
  3. Leez,
    masakan biasa saja.
    Akak tunggu leez buat rumah terbuka unk semua follower Leez.

    Ida,
    Thank sudi singgah
    Amin, semoga mereka berjaya.
    Bgaimana Raya kat sana?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...