Tuesday, 19 October 2010

Bandung : Kolam Air Panas Ciater

Dari Tangkuban Parahu kami meneruskan perjalanan ke Ciater. Di sini terdapat kolam air panas semulajadi. Katanya dapat mengubati berbagai jenis penyakit. Wallahualam.Terdapat banyak kolam. sungai kecil & air terjun di sekitar sini. Semua berair panas & berasap. Ramainya orang....
Ramai yang mandi2....kalau mandi di sungai2 tu..tak perlu bayar sebab terbuka untuk semua. Kalau nak lebih privacy sedikit, cari le kolam yang tertutup, tapi kena bayar le.
Air terjun kecil yang berasap2

Sungai kecil...airnya pun panas juga
Pemandangan orang2 yg tengah mandi sungai

Swimming pool....air panas

Adik excited sangat nak mandi...so kami ambil keputusan mandi di kolam yang tertutup. Bayar beberapa ribu rupiah( dah lupa...murah je) per orang. Husben & Adik je yang mandi...kami bertiga duduk2 sekitar kolam sambil makan pisang keju bersama teh botol.

pisang keju bersama gula merah


Kami di sini tak lama...lepas tu balik semula ke hotel. Nanti cerita pasal De Ranch ( perkampungan ala koboi...tempat menunggang kuda & permainan ) pula di next N3

2 comments:

  1. uniknya tempat tu kak.. yang pisang keju tu pun nampak sedap.. dah la tengah lapar ni hehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...