Thursday, 7 October 2010

Kembali Berbunga

Sewaktu nak berangkat kerja tadi, sempat snap beberapa gambar di halaman rumah. Agak teruja juga sebab dah lama bunga ros ni tak berbunga. Bunga2 di halaman rumah menjadi mangsa dari kesibukan kami. Kadang2 siram.....kadang2 tak. Nasib baik sekarang musim hujan...hujan petang. Kalau dulu Abang ( anak sulung) yg selalu tolong siram bunga ni...bila Abang dah tak de, dah tak de pengganti. Adik agak kurang minat. Balik sekolah, bedebing tidur.
Kiranya bunga2 kat rumah ku ini kurang baja, kurang air & kurang kasih sayang...hihihi. Kalau berbunga tu kira anugerah lah.



Ros ni aku tanam kat atas tanah je.

Bunga tikam seladang...ada nama lain tp tak ingat.
Bunganya wangi....spesis yg menjalar.

Kantan putih...jarang berbunga sebab tak cukup zat

Kantan ni pula selalu berbunga...tak putus2.






2 comments:

  1. tolong jaga bunga saya ye...hihihi

    ReplyDelete
  2. wokeh
    *sambil takut2 dibaling biskut raya*

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...