Saturday, 11 December 2010

Turkey : Malam terakhir di Istanbul




Dalam perjalanan ke restoran, hujan dan kesesakan lalu lintas.


Ternampak laxury cruise

Pada malam terakhir di Turki, kami dinner di sebuah restoran. Kawasan restoran ini, terdapat banyak restoran lain sepanjang jalan. Suasananya ok, cuma cuacanya yang kurang ok...sejuk dan hujan. Kami makan malam seperti biasa, pasti ada roti dan salad. Kemudian diikuti dengan ikan panggang dan nasi ( orang melayu tak boleh kalau tidak ada nasi..hihi). Aku berborak dengan auntie dari Negeri Sembilan.


Menuju ke restoran...banyak restoran di kawasan ini
~
~
Restoran Patara...Sea food
>
>
salad yang bewarna-warni.
Kalau tinggal lebih lama lagi di turki, pasti kulit akan jadi cantik...ehmmm
.
Roti....seperti biasa.
.
.
Nasi & ikan
.
.
restoran kenangan
.
.
Selesai makan kami menuju ke bas...jarak antara bas dan restoran ini agak jauh juga...tapi ok juga jalan kaki sekali sekali .

Setelah berada di dalam bas lebih kurang 10 minit...tiba-tiba aku tersedar handbag tidak ada bersamaku. Waktu itu tuhan saja yang tahu macamana perasaan ku. Panik, berdebar-debar, lemah seluruh badanku dan berpeluh dalam kedinginan...huhuhu. Waktu aku sedang panik, our tour guide( Mr Bulent Sahiner), terus turun dari bas tanpa fikir panjang. Beliau bertindak cepat.

Hujan dan berangin kuat....dan tentunya sangat sejuk.

Nasib baik bas berjalan perlahan kerana kesesakan lalu lintas (mungkin sebab hujan). Cuba bayangkan Mr Bulent berlari dalam hujan menuju ke restoran itu. Cuaca sejuk sangat...huhuhu...aku rasa bersalah yang teramat sangat padanya. Aku tidak suka menyusahkan orang...aku terasa sangat teruk.

Ketika itu aku sempat memikirkan apa ada di dalam hand bag ku itu.


  1. IC , lucky pasport tinggal di hotel

  2. Duit, ....huhu

  3. 2 handphone...satu untuk kegunaan satu lagi berfungsi sebagai back up camera.

  4. credit card...
  5. ATM kad dan ada barang yang tidak berharga, tapi I love them.

Tiba-tiba terdetik di hati ku...aku redha apa pun yang bakal terjadi. Kasih yang Redha...macam nama blog aku jerrrr...

Semua yang ada di atas bas, diam seribu bahasa....pasti sedang suspen juga . I'm sorry.....


Tiba-tiba Mr Bulent muncul...carry my handbag....huhuhu...Alhamdulillah, syukur kepada Allah. Semua yang ada di atas bas bertepuk tangan tanda gembira.....Thank you very much(100x) to Mr Bulent. Jasa mu akan dikenang selama-lamanya!!!

Disamping rasa lega dan gembira ada rasa bersalah yang sangat besar pada Mr Bulent. You all bayangkan dia berlari dalam hujan menuju ke restoran itu sedangkan bas tetap berjalan. Lepas itu terpaksa kembali ke bas semula. Cuaca ketika itu sangat sejuk dan berangin. Hujan !!! huhuhu I'm really sorry (1000x)....huhuhuh


Aku berkali-kali meminta maaf darinya...dia cuma senyum, membuat aku rasa lebih bersalah . Esoknya minta maaf lagi, akhirnya dia cakap...dia pun selalu tertinggal beg juga, mungkin sekadar untuk menyedapkan hati aku .....mmmmmm. Thank you...



7 comments:

  1. Saya yg baca ni kak pun rasa berderau dan suspen. Dan apa lagi perasaan akak ketika itu.

    Syukur beg dapat balik.
    Sib baik guide tu bertindak pantas.
    Alhamdulillah.....

    ReplyDelete
  2. Kak Kasih,

    Saya yg baca ni pun dah dup-dap-dup-dap.


    Alhamdulillah.Lega tapi tetap menjadi ingatan selamanya.

    ReplyDelete
  3. leez..
    Alhamdulillah..
    pengalaman & pengajaran.


    Azrina
    ya..akan menjadi ingatan selama-lamanya.

    ReplyDelete
  4. mmg umi kene pakai wallet dah pasni. x pon pkai beg galas.. hahah
    nasib baik beg laptop x tertinggal kann.. hahah

    ReplyDelete
  5. menarik!! plan nk g turkey juge lps ni.. :)

    ReplyDelete
  6. I'm Ulya
    Boleh akak minta link ke blog Ulya?
    Ulya akak rasa berbaloi sgt ke sana, sebab cantik....harap ulya pula dpt ke sana nanti Insyaallah :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...