Tuesday, 22 February 2011

Bali Orchid SPA



Ingatkan dah tak nak tulis lagi pasal Bali...tapi ada lagi satu entry yang tertinggal, harap-harap teman-teman tak bosan.Waktu di sana akak ambil kesempatan untuk memanjakan diri di SPA. Di Bali , SPA di mana-mana dan harga amat-amat berpatutan.Gambar kurang memuaskan kerana ruangan treatment lampunya malap.


Sebelum rawatan, dihidangakan air jahe(halia) dan tuala basah ni.

Massage oil...kita boleh pilih mana yang kita suka.


Akak pilih pakej ni...foot wash, urut, scrub, facial dan flower bath. Harganya sangat murah berbanding kat Malaysia.

Ruang tunggu

Bilik treatment


Foot wash...kaki dibersihkan sebelum treatment selanjutnya...kaki direndam dalam air suam berisi bunga-bungaan. Kaki di gosok hingga bersih.

Selepas itu badan di urut cara Bali..bestnya..rasa rileks sangat...sampai tertidur...krooohhh 
Kemudian badan discrub hingga bersih. Treatment seterusnya ... facial...tidur lagi....krooohh lagi.
Akhirnya badan di sapu dengan yogurt dah disuruh berendam dalam bathtub yang berisi bunga ros. Lega...lega...nyaman.

bathtub berisi bunga ros

Selesai treatment berehat sekejap kat sini sambil minum air halia panas.

Tempat refleksi dan pedicure

Bestnya...dapat memanjakan diri di sini....berbaloi!! Incik husband...bila kita nak keBali lagi yek? hiiii

18 comments:

  1. huuuuuu..best kak kan..akak baru balik dr massage di mayfair..hehe
    jom kak satu hari nanti kita gi spa samo2...haha

    ReplyDelete
  2. orchid spa ni pemes kat bali kan kak.. best sangat lepas gi spa tu badan ringannn jer.. malamnya tidur nyenyakk sangat hehe

    ReplyDelete
  3. Kak Anymz
    ooo..bestnya kak,
    ok kak..nanti kita gi samo2 yo.
    Pas gi spa, singgah makan gulai kat rumah akak boleh??



    Lady
    betul tu lady...tidur tak hengat dunia :)

    ReplyDelete
  4. Bila akak p Bali. Saya dah miss sangat2 ni. Mlm ni try zero fare. Amik Bali Feb 2012.

    Saya pun kalau ke Bali, spa tak miz.. It's a must. seronok kan kak.. Jom kak..

    ReplyDelete
  5. memang happeninglah kak! soothing eh..


    kena mintak advise akak kalau nak ke sana nanti nih ..

    ReplyDelete
  6. Yan
    akak suka balinese massage...releks sangat. SPA kat sana murahnya... :)

    ReplyDelete
  7. cerita akk pasal bali semuanya besh! syok ek memanjakan diri di Spa hehe...

    ReplyDelete
  8. cantik deco dlm spa ni..tenang je nampak

    ReplyDelete
  9. Chik Na
    macam berada dalam taman :)

    ReplyDelete
  10. Bestnya...bila la hajat Cikgu Tie nak
    p Bali ni akan tercapai!?

    ReplyDelete
  11. kak.. bestnya.. betul2 amik kesempatan krrooohhh ye.. camni nak gi bali gak laa...

    nak ikut boleh??

    ReplyDelete
  12. asalam kasih..dengar urut tu yang best tu..
    lagi satu..bab bersihkan kaki..kalau sendiri buat..rasanya tak bersih macam dia orang buat tu..

    ReplyDelete
  13. Cikgu tie
    InsyaAllah



    Yantie
    boleh2
    jom nanti kita buat duet krooohhh
    hihi

    ReplyDelete
  14. kak erna
    betul tu kak
    susah nak cuci sendiri
    kalau saya susah sebab ada spare tyre...susah nak menunduk...hihi

    ReplyDelete
  15. nak gi lagi?jangan lupa I ye...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...