Tuesday, 15 February 2011

Maulidur Rasul 2011



Hari ni akak cuti sempena hari kelahiran nabi kita Nabi Muhammad. Pagi-pagi dah terjaga. Selesai solat subuh terus masuk dapur , masak pulut & sambal ikan bilis.

Maulidur Rasul (dalam bahasa Arab bermaksud kelahiran Rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad . Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada Isnin ( Dari hadith riwayat Muslim, 8/25 ) 12Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571. Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. .marilah. kita sama-sama berselawat & salam ke atas Nabi Muhammad junjungan kita.

11 comments:

  1. Salam Maulidu-ur Rasul...

    Selawat dan Salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW...nabi dan Rasul yang dicintai.

    ReplyDelete
  2. Salam Maulidur Rasul to u too Kak Kasih. I ingatkan mmg ada public holiday hari ni di M'sia. Nak buat apa hari ni kak? JJCM ke hehehez ;)

    ReplyDelete
  3. Cikgu Nurin
    selawat & salam buat Nabi Muhammad SAW...
    selamat bercuti cikgu ye



    Anie
    hari akak cuti (public holiday di Msia.)
    sekarang dah pukul 8 am waktu sini...akak dah siap masak pulut & sambal ikan bilis for our bfast.
    Mungkin petang kot JJCM...hihi

    Salam maulidur rasul... :)

    ReplyDelete
  4. salam maulidur rasul untuk akak juga ye! buat apa hari ni?

    ReplyDelete
  5. Zarin
    hari ni...tak gi mana2 kot. Pagi2 tadi dah siapkan bfast (pulut & sambal) :)
    Pas ni kemas rumah...habuk2 tu senyum senyam je tengok akak...:)

    ReplyDelete
  6. Salam Maulidur Rasul 2u2 sis

    selawat & salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW

    selamat bercuti..ade plan menarik harini sis?cuti byk2 nih rasa lemah nk gear up pegi keje kans..hehehe

    ReplyDelete
  7. salam maulidurrasul.
    semoga kita sama-sama mendapat syafaat dari baginda s.a.w di akhirat kelak, insyaallah.

    selamat bercuti kak.

    BIG hugss!

    ReplyDelete
  8. kasih..salam maulidurrasul..sama2lah kita mengingati dan berselawat keatas nabi junjungan kita

    ReplyDelete
  9. greenjade
    selamat bercuti juga..
    esok, malassnyeee nak kerja kan



    hann
    aminn
    selamat bercuti
    Biggg hugsss :)




    Kak erna
    ye sama2 selawat & salam buat junjungan kita

    ReplyDelete
  10. selamat menghayati perjuangan nabi sempena hari keputeraannya, moga sedikit sebanyak sifatnya yg terpuji dapat dicontohi utk memotivasikan diri..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...