Thursday, 24 February 2011

Pokok Bawang



Ingat tak akak pernah publish entry.. semangat memasak



Bawang tu akak letak dalam pot. Akak buang daun lama yang dah layu dan sekarang dah tumbuh daun baru. Nak kata subur…tak juga. Layu pun tak juga…dalam kategori sedang-sedang saja. Nak letak dalam sup pun tak tergamak, sebab daun cuma dua tiga urat. Tapi ok le sebagai hiasan yang dapat menyenangkan akak. Sebelum pergi kerja…spray2 air sikit…balik kerja boleh tengok2. 



Bawang tu sekarang

18 comments:

  1. hehe cantik pulak, pic last tu nampak subur, kalau subur gitu dah boleh buat sup tu kak hehehe...

    ReplyDelete
  2. tanam lam pot kocik pun okay gak kak..dapek yo guno maso2 kecemasan kan?..

    ermmm..kek tu memang rasa cam kek pisang tapi lagi moist dan lagi sodap..cuba lah..senang yo...:)

    ReplyDelete
  3. aler tiut miut nye pokok bwg dia...ni daun mcm dh bley petik jek sis hehhe

    ReplyDelete
  4. assalam kasih..cantik pasu bawang tu..dah jadi pokok hiasan pulak kan..

    ReplyDelete
  5. comel jugak...boleh jadi hiasan...
    i like it...

    ReplyDelete
  6. comel jugak buat hiasan...saya suka...

    ReplyDelete
  7. ok lah tu..nampak gemuk gemuk je daunnya... teruja nak tanam jugak

    ReplyDelete
  8. rumah saya pun byk pokok bawang sbb asyik jumpa je bawang yg dah bercambah..now ni dah berpokok pokok sampai tk tau dah nak buat apa w daun bawang tu

    ReplyDelete
  9. ehhh sejuknya tangan..
    dah nampak subur..
    bole cuba ngan pokok lain pas tu klu rajin tutorial kat kita pasal tanam menanam nih yee..

    ReplyDelete
  10. eh..comei dan subur lah kak

    leh buat pokok hiasan gitu..hijauuu

    ^_____^



    Jom baca: Malu ahh..Di Hospital Tadi

    ReplyDelete
  11. pokok bawang tu jd segar sebab pot tu cantik sangat..

    ReplyDelete
  12. Lady
    baru dua tiga urat daun dia, sayang pulak nak buat sup...hihihi


    Kak Anymz
    ye2 betul tu kak..saya selalu kecemasan kak, kalau masak ada jer yg kurang.

    InsyaAllah nanti nak cubo buek roti pisang tu.




    Greenjade
    daunnya pendek jer tu..terbantut kot sebab tak letak baja :)



    Azrina
    ok reen..kalau nak buat sup..akak kasi daun dia kat reen ..hihi




    kak erna
    just suka2 jer :)





    Malida
    Thank you



    Chik Na
    Bawang ni tumbuh sebab lama tak masak...hihi




    Zarin
    kasi akak...
    atau kasi Lady.. :)



    Sal
    main letak je kak..




    atie
    harap2 berbunga macam kat Cameron H tu...kalau berbunga cantik (berangan jap...hihi)




    Yan
    pot lama
    bekas tanam kaktus
    kaktus tu dah meninggal dunia

    ReplyDelete
  13. kak.. dalam peti ais saya pun ada satu.. segar bugar pokoknya.. igt nak tnm kat situ je.. sejukkkk kannn..

    ReplyDelete
  14. yanti
    hihihi ternyata yanti pun sampai bawang tumbuh juga ye:)
    dalam fridge kurang cahaya Yan...tak de proses fotosintisis hahahha

    ReplyDelete
  15. rajin akak bercucuk tanam ni...

    kak, nnt saya nak try sup cendawan serai akak tu...nampak sedap dan mudah disediakan...

    ReplyDelete
  16. catek la pokok bwg tue tumbuh.. dah bleh ni buat sup.. x yah beli dah.. ;)

    ReplyDelete
  17. wahida
    main letak je wahida...

    nanti cubA ye



    Nureen
    sayang nak guna, baru 2, 3 helai...hihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...