Wednesday, 27 April 2011

Doa Hari Lahir 27.4.2011


Terima kasih Ya Allah untuk usia yang telah Engkau berikan. Terima kasih juga untuk setiap rezki yang Engkau kurniakan. Terima kasih untuk setiap cubaan yang Engkau turunkan.Terima kasih untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan. Sesungguhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepadaku...dan terlalu sedikit pengabdianku terhadapMu.


Engkau tetap menerima walau terkadang aku alpa, aku lupa, aku tersilap dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. Namun begitu besar kasihMu...Engkau tetap melindungi aku walaupun terkadang aku kalut merungut ketika saat-saat lemahku datang.Aku tidak pernah menafikan hakMu sebagai Khaliq walaupun terkadang aku terbuai dengan kesedihan dan kesakitan yang amat pedih.


Ampunkan aku Ya Allah pabila aku merintih nasibku di hadapanMu. Kalau bukan kepadaMu, kepada siapa lagi harus ku mengadu? Aku tidak pernah menyesali kewujudanku ini Ya Allah...namun aku hanyalah hambaMu yg dhaif dan lemah. Adakalanya aku kurang kesabaran. Ada masanya aku goyah keimanan. Ada masanya aku hampir terikut bisikan syaitan. Namun dengan limpahan kasih sayangMu, Engkau menarikku kembali jauh daripada kesesatan.


Dalam usia begini...aku ingin menjadi lebih dekat padaMu Ya Rahman. Dalam usia yang makin jauh ini...aku ingin lebih merinduiMu Ya Rahiim. Dalam usia meniti senja ini...aku ingin sekali menyambut panggilan KaabahMu Ya Al Malik.Dalam usia ubanan ini yang ku inginkan hanyalah ketenangan, kekusyukan beribadah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur kasih pada yang sudi.


Ya Muhaimin...pimpinlah tangan hambaMu ini...pimpinlah hati hambaMu ini...pimpinlah langkah hambaMu ini akan sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran. Ya Al Quddus... sebagai hambaMu yang hina dina, aku takkan mungkin mencapai sempurna, tapi kasihanilah aku... bimbinglah aku sentiasa agar aku mampu meniti titian siratulmustakimMu dengan tenang dan mudah tanpa cela.

Ya Al Hakiim...berikanlah ilham kepadaku agar aku mampu terus berkarya Agar aku terus mampu memberikan sedikit ikhtibar dan dakwah dengan caraku. Hulurkan kepadaku bijaksana agar aku mampu terus memacu kalam keinsanan sehingga tiba masanya Engkau menjemputku pergi.


Terima kasih Ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku. Engkaulah Ya Maha Besar... peliharalah aku ini agar terus berpegang teguh pada taliMu.


Terimalah permohonan hambaMu yang sedang bermusafir di bumiMu ini Ya Al Mudzill.

Amin Ya Rabbul Alamin.




28 comments:

  1. kak kaseh ku sayang

    Happy 17th birthday
    Semoga Rahmat Allah swt sentiasa bersama kak kaseh ku sayang..semoga di panjangkan umur,di murahkan rezeki,di tetapkan iman dan di sehatkan tubuh badan...semoga bahagia hingga ke akhir hayat bersama2 orang2 tersayang..amiiiin

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...sayu dan syahdu..

    selamat hari jadi..

    moga ALLAH MElimpahi rahmat dan hidayahnya...sepanjang masa.

    didoakan agar sentiasa bahagia di samping keluarga tercinta, panjang umur dan murah rezki..ameen

    ReplyDelete
  3. assalam...kak..SELAMAT ULANGTAHUN..semoga panjang umur...dikuatkan iman...dimurahkan rezeki...& bahagia selalu bersama keluarga..saudara mara dan sahabat2...AMIN...

    ReplyDelete
  4. Amin....Selamat Hari Lahir kak kasih..:-)

    ReplyDelete
  5. Asalamualaikum kasih.

    Happy birthday to u, semuga segala doa akan dimakbulkan, dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yg baik dan kasih sayang dari keluarga selamanya.

    ReplyDelete
  6. Hari Lahir Kak Kasih ker?..Selamat Hari Lahir, Semoga Pjg Umur, Murah Rezeki, Ditetapkan Iman.. :)

    ReplyDelete
  7. selamat hari lahir kak...semoga panjang umur, murah rezeki dan sentiasa diberikan kesihatan yg baik hendaknya...amin..

    berapa umur akak? eh, sibuk lak...heheh...

    ReplyDelete
  8. Selamat ulangtahun kak..
    semoga sentiasa dalam peliharaan Allah dan dipermudahkan segala urusan akak..

    err.. bila nak belanja makan? :))

    Huggsss and kisses..

    ReplyDelete
  9. Selamat hari lahir kak ,semoga sentiasa dirahmati dan dan lindunganNya Aminnn

    ReplyDelete
  10. Aminnnn...

    Selamat Hari Lahir kak :)
    May Allah Bless U, Di murahkan rezeki, di panjangkan usia, di beri kesihatan yg sempurna dan bahagia hinga ke akhir usia :)

    ReplyDelete
  11. amiiiiiin
    selamat hari lahir kak..

    ReplyDelete
  12. selamat menyambuut hari lahir kak!!

    suka baca doa ini..betul, kadang-kadang kita merungut dengan dugaan yang Allah bagi pada kita sedangkan kita tak tahu yang sebenarnya Allah nak hadiahkan pahala kepada kita

    subhanallah

    ReplyDelete
  13. Selamat ulang tahun kelahiran. semoga hidup berbahagia hingga ke akhir hayat.

    ReplyDelete
  14. hari jadi kak kasih ke?

    selamat hari lahir kak in advance :)
    semoga berjaya di dunia dan di akhirat

    teringat nak sembang2 dgn kak kasihlah...sudi ke ^___^

    ReplyDelete
  15. salam kak kasih

    selamat hari lahir.. moga panjang umur, murah rezeki dan sehat sentiasa hendaknya..

    ReplyDelete
  16. Selamat Hari ulang tahun ye kak.. Kalau dekat sure kita leh celebrate..

    Saya doakan agar akak sentiasa di bawah lindungannya duni dan akhirat.

    ReplyDelete
  17. Kak Anymz
    Amin..amin YRA
    Thanks kakkk...hugsss
    bab 17th yang tak thn tu...hihihi




    Sal
    Amin...amin YRA
    Terimakasih banyak ye...hugss




    Sharifah Nadzarah
    Amin...amin YRA
    Thanks dikk...hugss




    Dil
    thanks...hugss




    Kak Rose
    Amin YRA
    Thanks Kak Rose
    Hugss




    Siti Haslinda
    ye ...hihi
    Amin YRA
    Thanks dik...hugss




    wahida
    Amin YRA
    Thanks wahida...bila nak belanja akak makan durian musang king? hihi
    Umur akak baru 20 an....hihi




    Han
    Amin YRA
    thanks hann...terimakasih segala2nya...bantuannya amat2 di hargai..huhu
    InsyaAllah kalau hann dtg KL akak belanja makan :)
    huggg & kisses





    Chik Mimi
    thanks dikkk...amin amin YRA
    huggggss




    Mas
    thanks mas...amin2 YRA
    mai sini nak peluk mak buyung...peluk2.




    zarin
    thanks zarin...
    hugssss




    zaila
    Thanks zaila...
    zaila dah sihat belum?
    take care ye...hugss



    Kak hajjah zainab
    thanks kakk
    amin YRA
    hugsss




    Ati
    thanks ati :)
    Amin YRA
    misti le sudi...nanti kita sembang2 ye :)
    hugss




    Auni
    hihihihi..gelak guling2





    yanti
    thanks Yan..
    Amin YRA
    Hugss




    Mawar
    thanks
    hugss




    Yan
    Amin YRA
    thanks Yan...
    hugsss

    ReplyDelete
  18. Happy birthday kak Kasih sayang...semoga apa yg didoakan dimakbulkan Allah...dan dirahmati Allah selalu..insyaAllah...akak, jemputlah dtng ke Finland nanti..:)

    ReplyDelete
  19. kak kaseh..

    happy birthday...
    sorry lambat wish sbb baru ber'online'..

    semoga Allah murahkan rezeki dan pjgkan umur akak sekeluarga..

    :)

    ReplyDelete
  20. Nieza
    Amin... thanks Nieza
    InsyaAllah kalau pjg umur, murah rezeki..inginn sangat ke sana :)
    hugss



    Illa
    amin
    thanks illa
    hugss

    ReplyDelete
  21. assalammualaiku kak kasih,

    belum terlambat lagi kan utk ucap selamat hari lahir kak..walau baru kenal dialam maya ni..saya doakan kesejahteraan akak agar hidup senantiasa diberkati Allah.Amin

    ReplyDelete
  22. Alah kak kkasih ku sayang..maafkan saya..terlewat ni...tak bersiaran..

    Kak, selamat ulang tahun,
    Doa saya semoga hidup akak sekeluarga diberkati Allah dan dilimpahi NurNya...

    Doa saya semoga tercapai segala harapan dan impian akak..

    *teringin nak jumpa Kak Kasih...*<3

    ReplyDelete
  23. anitaare
    amin YRA
    thanks ye..semoga psahabatan berkekalan.
    Hugsss




    Cikgu nurin
    Amin YRA
    thanks cikguuu doanya :)
    akak pun teringin nak jumpa cikgu ..hugss

    ReplyDelete
  24. kasih..maaf terlewat..
    selamat hari lahir kasih..semoga semua doa2 yang kasih pohonkan akan diperkenakan yang maha esa.

    ReplyDelete
  25. Salam Kak Kasih.


    Selamat Menyambut Ulang Tahun yang ke sekian kalinya.

    Semoga akak dilimpahi rahmat dari yang maha Esa. Semoga sentiasa berbahagia di samping suami tercinta dan anak-anak tersayang.

    ReplyDelete
  26. kak erna
    amin...thanks akak
    hugss



    azlina
    amin...thanks ye reen
    hugss

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...