Sunday, 29 May 2011

Berkecai


Heroes di atas yang bertanggungjawap mengurangkan pinggan mangkuk akak waktu mereka kecil dulu. Bukan hanya retak...atau sumbing, tapi berkecai. Apakan daya...semua lelaki.

pinggan waktu kecil Abang & Aqi 

pinggan Adik 

So akak pun terpaksa le mencari jalan dengan membeli pinggan melamine buat mereka. Waktu Abang & Aqi kecil tengah hot dengan doremon, so mereka memilih pinggan doremon tu. Adik pula dengan pinggan rabbit tu.
Sekarang dah tak guna pinggan ni lagi sebab dah tak muat.

yang warna biru gelas ikea yang lama
yang warna oren gelas ikea yang baru.

Gelas pula guna gelas plastik ikea tu dari dulu sampai sekarang. Cuma yang lama cuma tinggal 2 saja, terpaksa le beli baru.

Jom tengok pics mereka waktu kecil...






keep smiling :D

21 comments:

  1. samerlah kak, kat rumah Zaila ni pun kena pakai pinggan & gelas plastik pasai tak harap kat anak-anak..kang makin berkurang pula pinggan mangkuk saya;D

    ReplyDelete
  2. sama dengan hero kat rumah ni....semua plastik je yang layak untuk dia he he.exited

    ReplyDelete
  3. besar2 sudah anak akak. Biasalah waktu kecil2 kalau memecahkan pinggan mangkuk.

    ReplyDelete
  4. hehe sengih ck baca biasalah masa kecik2 anak2 ck pun guna pgan & koleh plstik sbb yg kaca x hrp dia org guna tkt pecah & lukakan kaki. ck blum smpai Ikea tinginnnnn encik somi kata kumpul duit dulu sbb baru2 ni dh banyak brhabisss hehe

    ReplyDelete
  5. wah..dah semua..
    terasa bahagia apabila melihat anak2 sihat dan membesar di depan mata..

    ReplyDelete
  6. masa pinggan tu pecah mesti geram kan?..tp bila sekrg ni diingat2 balik semua kenangan tu akan menjadi manis..yg x kan dpt diulang lagi..
    betul x akak??

    ReplyDelete
  7. pinggan plastic juga yg selamat kan kak...comel anak-anak akak yer semua hero-hero dh besar tu senanglah maknya nanti..:)

    ReplyDelete
  8. assalam kasih..sama lah kita..semua pinggan..dan cawan berkurangan..tak pernhanya cukup..
    sampai dah besar sekarang ni pun masih ada yang kurang lagi..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum,
    Wahhhh nampaknya kita serupa, sayapun semua heroes jugak, menunggu puteri tak kunjung tiba...hehehe jadi sampai 5 orang, pening jugak kepala ni nak menguruskan....

    ReplyDelete
  10. slm kak...sibuk kak, ohhh anak akak sume boy ye, faham2..ida ada sorang anak lelaki ni pun dah tahu dh cammana..tapi bila dh besar dh tak der masalah bab2 tu kn..

    ReplyDelete
  11. hehehe..skng ni kalau berkecai lagi babab jer diorg kak.. :)

    ReplyDelete
  12. ingatkan apa yg berkecai td..

    betul akak... x bleh bg pinggan kaca masa diaorg kecik2 kan.. ellesya pon nureen belikan pinggan barney.. tp kadang2 guna gak pinggan kaca tp ellesya lebih suka pinggan barney dia.. ;p

    ReplyDelete
  13. mcm tu lah kalau ada nak lelaki kan kak..pinggan umah saya pulak banyak sumbing kak...

    ReplyDelete
  14. salam kak...hero2 ye..tak pe esk2 leh jaga kita.insya Allah. amboi wajah baru rmh dia ye! lawa!

    ReplyDelete
  15. Salam kak,
    Takpe kak kalau pinggan pecah, nanti bolh beli yang baru. hehehehe "wink"

    ReplyDelete
  16. Alah...kiut miut semuanya....seb baik saya ada anak dara...selamaaat pinggan mangkuk...

    Saya pearnah tengok arwaqh opah asah kuku sepupu yang suka 'bila pegang je pinggan atau gelas.pecah...'..ajaibnya,lepas diasah kuku tu, elok pulak mereka....

    ReplyDelete
  17. zaila
    anak2 masih kecil macam tu lah kan..:)




    kak aya
    hihi..samalah kita :)




    shameel Iskandar
    tahu2 berkurang je pinggan mangkuk akak...hihi




    CheKiah
    selamat bila guna pinggan & gelas plastik ni...kaki/tangan pun tak luka :)




    Sal
    Alhamdulillah :)




    Amiezas
    betul tu...jadi kenangan indah :)




    Nieza
    pinggan plastik selamat unk mereka dan selamat juga unk maknya..hihi




    kak erna
    hahaha samalah kita kak :)




    wattie
    wattie lagi ramai heroes..
    mungkin kita sesuai jaga anak lelaki kot...Allah tau yang terbaik buat kita.. :)




    Ida
    sekarang dah besar, kurang dah acara berkecai tu...hihi



    mrsharis
    ok kita babab je diaorg...haha




    nureen
    lebih selamat pinggan plastik kan. :)




    wahida
    masih ok kalau sumbing wahida berbanding berkecai :)




    chempaka
    Amin.
    Rumah lama le.. :)




    Haliza
    wsalam.
    Bab beli baru tu yg best tu...hihi




    cikgu nurin
    oh itu ye petuanya...
    kalau akak tau dengan kuku2 kaki akak asah sekali...hihi

    ReplyDelete
  18. ala...cian dah besar pun
    kena pakai plastik..haha

    ReplyDelete
  19. ati
    sekarang dah tak pakai pinggan plastik lagi...dah tak muat hihi

    ReplyDelete
  20. kak..

    kat rumah saya pun gitu lah.. now ni kalau nak cari set tu.. asik tak cukup je..

    kalau beli hak plastik nih.. mesti kaler bagai2..

    ReplyDelete
  21. hann
    memang betul...susah nak cari yang lengkap satu set kat rumah akak pun :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...