Monday, 2 May 2011

Bunga Epal & Bunga Manggis


Bunga Epal

Waktu incik husband membeli pokok epal dan menanamnya di halaman rumah.... akak gelak je. Boleh berbuah ke? Incik husband dengan yakin cakap yang amoi tu cakap boleh berbuah sebab ini benih dari Thailand maaah.

Minggu lepas incik husband cakap epal tu berbunga dan akak gelak lagi...har har har...incik husband senyum je. Akak kata tu cuma nak tumbuh pucuk baru. 
Dua tiga hari lepas tu...incik husband tunjuk yang itu betul betul bunga...kali ni akak tak gelak lagi...terus ambil kamera. Macam tak percaya pulak. 


 Bunga epal yang dah mula kembang.




Owhh ini pula bunga manggis...akak suka warnanya


Manggis ni bukan berada di halaman rumah tapi di Sungai Lui.

 Tak lama lagi InsyaAllah boleh makan buahnya....


P/S kadang2 hati berbunga riang...kadang2 bertukar gundah gulana...masalah hormon kali ya?




:D keep smiling

5 comments:

  1. assalam kasih..tima kasih sudi berkongsi..akak memang tek pernah lagi tengok bunga epal tu..

    ReplyDelete
  2. pertukaran hormon kot..
    perubahan emosi sesekali berlaku..
    tpi nasib baik ada bunga..hatipun berbunga riang..hehe

    ReplyDelete
  3. Wahhh..tak payah beli epal lagi lah ni.....epal import tu kulit ada wax, jadi ini ori punya..benih siam lagi hi hi hi...jahat saya...

    Ye lah kak, kita orang pompuan ni,angin kadang kadang ada lari sikit..kan?

    Kak ,malam ni Juvana, kata nak tengok...

    Eh, jemput ke rumah, ada kek pisang...

    ReplyDelete
  4. rasa2 kerana hormon(jawapan helah bela diri)hihihihi...

    ReplyDelete
  5. Kak Erna
    cantik juga kan bunga dia kak :)



    sal
    hihi masalah hormon bulanan ni ...letih melayan perasaan .



    Cikgu nurin
    belum tentu berbuah lagi cikgu..tak tau lekat tak. Nak berangan pun takut...hihi
    Cikgu kat mana? Kek pisang tu pass sini sikit ye...nak mkn waktu nonton juvana nanti :)




    Mawar
    kadang2 hormon yg dipersalahkan...hihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...