Friday, 3 June 2011

Berdua di Satay Hj Samuri

satay ayam & kambing

Semalam balik dari kerja, sunyinya rumah. Aqi dah tak de. Tinggal adik sorang kat rumah sekarang...tapi adik pula ikut Tok Mi. Rumah sunyi sepi. Incik husband ajak keluar makan. Rasa pelik pulak, dah lama tak keluar makan berdua-duaan camgini.


kelapa muda.


Restoran Satay Hj Samuri , Kajang. Sangat besar. Ada dua tingkat. Berdekatan dengan Stadium  Kajang.

Incik husband ajak makan satay. Akak setuju je. Dah lama tak makan satay Kajang ni, walaupun dekat je dari rumah.







hiasan di restoran ni


orang ramai walaupun bukan malam minggu.


Tapi hati rasa kurang seronok, sebab anak-anak tak de sekali. Kalau tak ...merekalah yang makan banyak. Dalam hati.... ingat anak-anak. 



keep smiling :D



21 comments:

  1. akak ni suka post pasal makanan..i like..hehehe
    (pastu sorg2 telan liur nengok) huhuhu

    ReplyDelete
  2. memang sunyi ye klu anak2 dah keluar..

    nasib ada lappy jadi peneman..hehe

    ReplyDelete
  3. assalam kasih..memang macam tu la kita kan..kalau anak2 tak de sama..makan pun tak selera..

    ReplyDelete
  4. salam Kasihredha...sayu lak rasa hati atie bila akak n3 camni.kita klu mkn yg mesti sedap2/g mana2 mesti ingat kat anak2 yg tiada disisikan?
    Atie dulu pon camtu gak bila anak2 semua masuk asrama....bila naik kete ngan HB...pandang tpt ddk belakang kosong jer...sebak rasa hati.naluri seorg ibu camtu lah...
    Bykkan bersabar kak yer...

    ReplyDelete
  5. saya tak tau kenapa, saya tak gemar sate hj. samuri ni...rasa dia kureng la...kuah kacang dia pun tak sedap walau dia ada bg sambal...huhu....

    ReplyDelete
  6. kak, sedap lagi x satay hj samuri..sbb saya dengar ramai org dok komplen satay dia dh x sedap mcm dulu..

    ReplyDelete
  7. sama la kita tp nureen bkn la mkn satey hj samuri tp saje al-bakri kat penang ni.. mcm2 ada.. nak daging apa?? ostrisch?? deer?? calamari... pergghhh mmg sedap & besar lagi gitue..

    ReplyDelete
  8. Salam kak,
    Saya pun semalam makan satay kajang. Tapi tak pergi kajang pun.....

    ReplyDelete
  9. alaaa kak...masa ni lah nak ber-romantik dgn cik abe....bila lagi kan..hehehehe

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum,
    Bestnya dapat makan satay. Sekali sekala dpt berdua duaan mesti romantik kan....teringat zaman muda muda dulu......

    ReplyDelete
  11. emm..sedapnyer satay kajang...terliur nengok kak..sunyi la kn..bila anak2 dh besar..masing2 ada hala tujuan sendiri..masa kecik2 je la riuhkat umah

    ReplyDelete
  12. Betul..anak-anaklah yg memeriahkan meja makan...rasa macam tak tertelan makanan kalau anak-anak jauh,kan...?

    Tapi, satay tu masih seda lagi ke kak? rasanya dah jauh beza dari dulu...

    ReplyDelete
  13. wah sesekali makan berdua balik..hhehe

    macam mak dgn ayah yana!!!haha

    ReplyDelete
  14. 2 ari lps aku baru je dtg kat samuri tu

    ReplyDelete
  15. kasihredha, hati ibu begitulah kan...sikit2 ingat anak2 tapi anak2 ingat tak kat ibu hehehehehhe...

    seronok sesekali gi makan berdua..

    dah lama saya tak gi kajang makan sate kajang.. di sini pun ada sate kajang walapun bukan di kajang...

    ReplyDelete
  16. Mrsharis
    sebenarnya nak luahkan perasaan...tapi cover disebalik post makanan...hihi



    sal
    betul tu...hihi




    Kak Erna
    wsalam kak..
    hati seorang ibu,selalu ingat anak2.




    azatiesayang
    Thanks atie
    ini antara detik2 yang harus kita hadapi..




    wahida
    Memang...kuah dia makin cair sekarang ni :(
    kalau ada pilihan akak pun ingin balik ke kg halaman unk menikmati satay yg betul2 sedap.




    redhauddin
    love u too bang..:)




    amiezas
    akak pun rasa mcm tu juga...
    kuah dia dah makin cair je.




    nureen
    kalau akak ke penang...nak cuba satay al bakri tu pulak :)




    hazila
    samalah kita .. :)
    thanks singgah sini



    leez
    good idea..hihi




    wattie
    sepatutnya begitu lah kan...hahahah





    Ida
    cepatnya masa berlalu.. :(





    Anati
    betul tu dah tak sama macam dulu...terutama kuah...akak kurang puas.




    Nurliyana
    lebih best makan ramai2 yana...meriah.




    ibnubaba
    thanks singgah..




    secangkirmadumerah
    harap2 mereka ingatlah kan...huhu

    ReplyDelete
  17. best kan kadang bila dapat dating2 nih.. tapi dalam hati kita tetap ada anak-anak..

    ReplyDelete
  18. hi kasihredha....saya baru jer upload gambar2 masa makan kat satay hj samuri shah alam branch. ok la rase nye tapi tak de la special sangat hanya kuah dan sambal dia jer yang bolih puji lain dari yang lain. Senang2 tu singgah la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan makan makan hehehe...review restoren2 menarik yg saya pegi...dan kalu bolih follow yer blog saya TQ TQ TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks singgah sini..
      rest hj samuri kat kajang ni dekat je dari rumah :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...