Tuesday, 26 July 2011

Dusun Durian Sungai Lui Part 2

Musim durian datang lagi :-))


Semalam kami berkumpul adik beradik di Dusun Sg Lui.


 Kebanyakan durian kat dusun ni adalah durian kampung...buahnya kecil je.
Durian asal yang ada kat dusun ni...rasanya dah lebih 80 tahun dah  sebab batangnya dah besar.



Pokok durian yang kami tanam(maksud akak suami akak yang tanam...hihi)  masih kecil lagi.



Kami makan durian...masak2...makan2 dan akhir sekali mandi sungai kat belakang dusun tu.. 


 

manggis pun ada...tapi tak banyak.



sarang labah2

 mandi  sungai

main bola juga.


keep smiling :D









20 comments:

  1. kebun sape tu kak?besar betul tu?
    Banyak nya buah duyan.
    boleh kita tumpang makan sekali.:D

    ReplyDelete
  2. akak....jelesnya...kat sabah takde pon durian putih...yg ada hanya durian merah je...aduih,...nak durian jugak!!!

    ReplyDelete
  3. mesti seronok kan? makan-makan, mandi -manda...

    ReplyDelete
  4. Amboooiii! meriahnyaa.kak..ni yg buat lyn nak balik kg.pahang makan durian gak sblm puasa nanti..hehehe dusun hubby..here we come..

    ReplyDelete
  5. Salam,
    Seronoknya kak. Kebun sendiri ke?

    ReplyDelete
  6. tuanku, patik sgt gemar dengan durian kg huhu...rase nok makan je gambo durian tu...bestnya tempt tu...nyaman jah...

    ReplyDelete
  7. rindu nk blk kg bila tgk n3 akak ni.. dah 2 minggu x blk.. tgk durian lg la.. rindu durian isi putih, sbb isi kuning nureen mkn x lajak.. ;p

    ReplyDelete
  8. seronoknya ada kebun buah-buahan..
    walaupun buah kecil2, drp kebun sendiri ,puas hati..

    dptlah juga merehatkan minda bersama keluarga di sana ketika musim buah...

    ReplyDelete
  9. alahai...kenapalah ditayang durian ni kak...tak kira, nak pekena balik kang...huhu...

    ReplyDelete
  10. fuyohhhh...bestnya kalau ada dusun durian.

    Apakandaya sy hanya duit utk beli durian ajer...bukan dusunnya (tak mampu)..hehehe.

    ReplyDelete
  11. seronoknye dapat berkumpul..
    yang tak tahan tu durian tu..heeeii geramnye...
    makan durian + manggis = mabuk lalat dibuatnye (dah pernah kena kt ucu masa kecik2 dulu)

    ReplyDelete
  12. bestnyer kak kasih...tenang + kenyang...hehehhe

    ReplyDelete
  13. wah seronoknya dah kenyang makan durian terjun dlm sungai hehehehehe...

    ReplyDelete
  14. sedap tu dpt makan doyan fresh fr kg.lagi best dgn suasananya tu..wau mmg feling abis..

    ReplyDelete
  15. sungai lui yang dalam lagu aizat tu ke kak?....bestnya.....tanah sendiri ye....best...best...

    ReplyDelete
  16. durian... mandi sungai... wahhhh bestnyeeeeee

    ReplyDelete
  17. Kak Anymz
    tak de lah kak, kebun ni kecik je kak..
    boleh2..sila2 :)



    nuwairani
    oh ye ke...semua durian merah ye...rasa dia sama tak?




    kak aya
    seronok berkumpul ramai2...:)




    lyn at home
    kat pahang durian dia best2 kan lyn :)



    teratak hami
    seronok sesekali berkumpul adik beradik.Kebun ni kecik je hami :)




    hanis
    kalu kelik melesia..tuan teri make puah2 neh. Kat jepong ada jual dok? mana tau ada jual durian beku ko..mcm kat uk :)




    nuren
    kampung nureen kat mana?

    ReplyDelete
  18. sal
    dapat berkumpul adik beradik tu yg seronok sambil mkn durian :)



    wahida
    hihi




    leez
    ala kebun sekangkang kera je..just unk suka2 :)




    ucu
    sesetengah org kata lepas mkn durian..elok mkn manggis unk sejuk kan badan :)



    alin
    ye betul2 kenyang :)




    secangkirmadumerah
    terjun sungai sb dah kepanasan mkn durian :)




    chempaka
    dapat le merasa suasana kampung sesekali kan :)




    Norhayatiputeri
    betul tu ada lagu ttg sg lui ni..lagu izzat :)



    lia
    dah kepanasan mkn durian...berendam dlm sungai pulak :)

    ReplyDelete
  19. kakak ku..sob..sob..sampai ati makan derian tak ajak saya..sob..sob..lagi..

    ReplyDelete
  20. mrsharis
    adik ku jgn lah menangis
    jom le kita mkn derian sama2 ;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...