Friday, 29 July 2011

Kuih Tako



Kuih tako ni memang favourite akak. Kalau bulan puasa memang tak miss beli kuih ni. Tambah best lagi kat dalam kuih ni ada sengkuang china. Bila makan akan terkunyah sengkuang ni...krek kruk krekk..
Kuih ni di isi dalam daun pandan yang menyebabkan baunya harum dan wangi :-))
Ini pics tahun lepas sewaktu bulan puasa.Akak biasanya beli je kuih ni.


Keep smiling :D

12 comments:

  1. lia suka makan bila disejukkan dlm peti ais.. nyaman aja tekak ni mkn sejuk2.. yuumyy

    ReplyDelete
  2. cerita pasal bulan puasa kan... macam kita tengah puasa ye... tak sabar nak sambut Ramadhan nih... selamat berpuasa ye Kasih...

    ReplyDelete
  3. assalam kasih.aak pun suka..tapi sekarang ni jarang sangat orang letak
    sengkuang cina tu kan.

    ReplyDelete
  4. Saya pun suka kuih ni kak. Tak sabar nak tunggu berbuka pose.

    ReplyDelete
  5. Akak,
    Saya pun suka sangat kuih ni. Mahal gak regenya dan paling tension bila takde sengkuang cina. Saya selalu buat sendiri sebab boleh makan banyak. hehehe....

    ReplyDelete
  6. saya pun slalu beli tako bila bulan puasa...sedap kan kalau makan sejuk sejuk tu

    ReplyDelete
  7. baru nk intai2 minta resepi hehehe

    oo baru tau nama kuih ni...selalu makan aje tau.hehe

    ReplyDelete
  8. kuih ni memang sedap..tak puas makan sekali..

    klu bulan puasa sedap makan utk berbuka..

    selamat menyambut ramadan..moga beroleh keberkatan yg bnyk..

    ReplyDelete
  9. kita sama nureen pon suka kueh ni bila bln posa

    ReplyDelete
  10. kuih feveret sy jugak! pernah buat kuih ni suatu ketika dahulu...siap ratah2 lagu sengkuang yg lebuh2 tu...sengkuang bagus untuk sejukkan badan..dah lama tak makan kuih ni..

    ReplyDelete
  11. lia
    bestkan lia kalau mkn sejuk2 :)




    amie
    selamat puasa juga unk amie &family:)




    kak erna
    wsalam kak
    kalau tak letak sengkuang...rasa dia kurang sedap sikit le kan kak :)




    teratak hami
    selamat berpuasa ye :)





    hazila
    kalau buat sendiri..puas makan kan :)

    ReplyDelete
  12. zarin
    akak pun beli je
    tak pernah buat :)




    greenjade
    akak tak pernah buat
    jadi tak de resepi...hihi




    sal
    amin
    selamat berpuasa juga ye :)





    nureen
    kalau bulan posa byk org jual kuih ni kan :)




    nuwairani
    kat sabah ada tak kuih ni?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...