Wednesday, 10 August 2011

Air Tebu

 Inilah minuman kegemaran adik sepanjang bulan puasa ni. Nasib baik ada orang jual  berhampiran rumah akak..jadi senanglah sikit.

Kalau bukan bulan puasa, jarang minum air tebu ni sebab susah nak dapat :)
Dari info teman-teman air tebu tidak elok untuk ibu mengandung.



keep smiling :D

20 comments:

  1. huwaaa...kita terliur sgt2 tgk.....bulan posa mmg senang nk dapat air tebu kn...ingat kt kg, ada sedara jual air tebu...mmg sedapp,asli

    ReplyDelete
  2. dolu suker air tebu

    sekarang tidak lagi

    ReplyDelete
  3. sedapnya air tebu.... sepanjang ramadhan ni belum pernah minum air tebu!

    ReplyDelete
  4. assalam kasih..akak jarang minum air tebu.
    anak2 pun baru sekali je beli masing asek dengan air soya je.

    ReplyDelete
  5. waa..semalam ucu pun buka dgn air tebu...minum dgn pak su jer..yg lain x minat..

    ReplyDelete
  6. belom jumpa lagi air tebu semenjak puasa ni. sebab tak pernah lagi singgah bazar...tp mmg susah nk jumpa air tebu kalau bukan bulan pose.

    ReplyDelete
  7. err kak kalu dpt kunyah2 yg tebu batang tu pon sodap kans..

    ReplyDelete
  8. cheqna kurreenng suka air tebu bulan poser sebab sedikit tajam kan...
    salam ziarah

    ReplyDelete
  9. eh, semlm pun saya berbuka ngan air tebu...hehe..

    ReplyDelete
  10. lama gak nureen x minum takut...... skrg ni baru minum balik.. seminggu 2x sure berbuka ngan air tebu.. ;p

    ReplyDelete
  11. sedapnya ka.. semua tu kegemaran liza jugak.. minuman yang wajib ada..

    ReplyDelete
  12. tak sempat lagi makan or
    minum apa2 dari bazar :)

    ReplyDelete
  13. waduhhh..tgk air tebu dh terluir ni..tp lin x boleh minum la kak kasih..org kata ibu mengandung nie tak elok minum air tebu..tajam katanye...

    ReplyDelete
  14. hala..hala..hala..seb baik sy dh start pose kak. Klau tk mau tghari nanti beli & curi2 minum kt surau nih..hihihihi

    ReplyDelete
  15. air tebu mmg penyejuk tekak di bulan puasa ni.. hihii

    ReplyDelete
  16. jilat2 lidah sdh nengok air tebu kt dapur kasih :) chekiah pun dah 2x kali lyn air tebu (tanpa ice) d bln puasa ni, encik somi mlarang jgn asyik sangatttttttttt sbb ckiah xleh mnm yg manis2..cian ckiah kan kan kan? :)

    ReplyDelete
  17. nyamannnn..segelas x cukup rasanya. :)

    ReplyDelete
  18. ida
    air tebu ni kena cari kedai yg bersih kan ida..kalau tak jd penyakit pula


    nmo2
    kenapa?



    amie
    sebenarnya tak elok minum selalu sgt...manis sgt :)



    kak erna
    wsalam kak
    anak saya yg kecik ni suka sgt :)



    ucu
    sesekali boleh lah kan...kalau selalu tak elok unk gula dlm darah :)


    nuwairani
    akak pun tak pernah gi pasar ramadhan lagi...suami akak je yg ditugaskan unk membeli...hihi



    greenjade
    kalau kunyah lagi best :)



    cheqna
    betul tak elok sgt sebenarnya :)



    wahida
    kita serupa :)




    nureen
    sesekali boleh le kan :)



    norliza
    selamat berbuka liza :)




    ati
    masak sendiri lagi bagus kan ati :)



    siti haslinda
    ye...katanya tak elok unk ibu mengandung :)



    mrsharis
    oppsss...curi2 minum ye...nasib baik hari ni puasa ye...hihi



    lia
    anak akak yg suka sangat air tebu ni



    Chekiah
    alahaiii sian CK
    takpe CK demi kesihatan :)



    Deliah
    jemput minummm :)

    ReplyDelete
  19. sedap nampak air tebu tu kak.. orang kata minum air tebu angin ye..

    ReplyDelete
  20. yanti
    air tebu ni byk tak elok dari elok sebenarnya Yan...tp kadang teringin juga nak minum :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...