Monday, 22 August 2011

Iftar di Rumah Kak Ma

Semalam Ke rumah kak ma (kakak sulung) di Keramat. Jemputan melalui FB berbunyi begini :


"Nak jemput ni...sleke (silakan) mari ke rumah...buka posa hari ahad ni.....masak ala kadar jah...tapi dengan kasih sayang....mari neh."


Mana boleh tak pergi kan...Kak Ma dah janji masak dengan kasih sayang...hihi


Inilah hasil lauk pauk.... penuh kasih sayang Kak Ma...memang best. Makanan yang diidam-idamkan seperti nekbat pun ada :-))

Ini pula kuih muih...

Nekbat

ketupat sotong...Kak Pah yang bawa.
Akak makan 2 ekor je...sekejap je dah habis .


puding...yummy

solok/sorok lada

jeruk maman

kerabu kacang

anak buah akak....dah besar2 semuanya

Jumlah yang hadir seramai 31 orang termasuk tuan rumah...meriah sungguh.
Thanks Kak Ma dan Abang Wan...semoga dimurahkan rezeki dan diberi kesihatan yang baik...Amin :)


keep smiling :D










19 comments:

  1. betul2 penuh kasih sayang lauk2 tu

    ReplyDelete
  2. Kasih,
    bukan lagi dengan penuh kasih sayang... tapi tertumpah melimpah ruah dengan kasih sayang! Bertuah sungguhlah ada saudara begini.... erat hubungan silaturrahim....amin.

    ReplyDelete
  3. amboi sedap nye...............

    ReplyDelete
  4. Bestnya dapat berbuka ramai2 cam gini. tak sabor rasanya nak balik kg.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...meriahnya rezki berbuka puasa..syukran..

    ReplyDelete
  6. ahkakkkkk...meroyan sy tgk makanan ni suma..slurrrpppp..Haihhh.. time2 mcm ni lagi rasa nak makan macam2... :)

    ReplyDelete
  7. salam kak kasih yg dirindui...

    penuh dgn segala lauk pauk
    yg ada ati tak pernah makan tu

    macam2 lauk pauk gannu kita ni..ye

    ReplyDelete
  8. mak aiiii...byknya lauk....mesti meriah...

    nekbat tu kuih apa lak kak?

    ReplyDelete
  9. Salam kak,
    Wah banyaknya lauk pauk. Memang seronok kan berbuka beramai ramai.

    ReplyDelete
  10. semua makanan feveret saya tu especially ketupat sotong!! tapi versi oghe Klate pakai nisse (gula melaka) so kaler coklat sket;)

    ReplyDelete
  11. ni betul2 mnatang minyak yg penuh! sedap2 semuanya! :)

    ReplyDelete
  12. wahhh semua tu makanan kesukaan saya tu, kak kasih..

    kak ma, bakponya dok jemput ambo sekali? sampai hati la weh

    ReplyDelete
  13. takleh jadi ni....siap nekbat,tupat sutun, jeruk maman, solok lada...haish!!! semua makanan idaman yang tiada di sabah...

    ReplyDelete
  14. NM02
    hihi...boleh tapaw lagi :)


    amie
    amin..semoga lebih erat :)


    kemang
    sedappppp :))



    kak sam
    syokk berbuka ramai2
    31 0rg semua...itupun tak semua dpat hadir...kalau tak, lebih ramai lagi :)



    sal
    Alhamdulillah...yg penting dpt berkumpul bersama2



    mrs haris
    balik sabah atau kelantan thn ni?
    kalau balik Kelantan dptlah makan,makanan ni semua..InsyaAllah :)



    Ati
    windu ati juga...yg lama mghilang.
    Kebanyakannya lauk pauk Trganu :)



    wahida
    nekbat kuih yg disira dengan gula :)


    hazila
    bukan mudah nak jumpa sesama sendiri...masing2 sibuk.Kalau ada majlis macam ni dptlah berkumpul adik beradik :)


    zaila
    versi kelate memang gelap sikit...itu pun akak suka. Versi Trg putih sikit sebab guna gula putih :)


    Deliah
    makanan yg susah nak dapat di KL..yg dpt disediakan dgn jayanya oleh Kak Ma :)



    kak aya
    makanan Tgnu kite...
    next time suruh kak ma jeput neh :)


    nuwairani
    misti miss kan
    kalau balik kelate..misti nak makan macam2

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah.

    meriah sungguh tu kak..

    ReplyDelete
  16. azreena
    alhamdulillah
    meriah dgn anak2 buah :)

    ReplyDelete
  17. bestnyerr... paling menarik puding tue

    ReplyDelete
  18. seronoknya dapat berbuka ramai2 macam tu.. teringat masa arwah mak ayah ada dulu..

    ReplyDelete
  19. nureea
    puding tu memang sedap..ni menantu kak ma yg buat :)


    kak erna
    betul tu kak...seronok kalau dapat berkumpul ramai2 kan :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...