Sunday, 14 August 2011

Iftar di Saba

Kami cuma iftar di Restoran Saba, Cyberjaya saja bukan kat Saba, negara Yaman sana. Semalam(Sabtu) adik memberi cadangan untuk bertarawih di Masjid Besi Putrajaya, sebab tak pernah solat kat masjid ni lagi katanya. Ok.... cadangan di terima. Selepas tu adik bagi cadangan kedua pula untuk berbuka kat restoran Saba...oohh...ini sebenarnya...hikhik. Pernah cerita pasal restoran ni kat sini.

Nasi kabsa

Tiba di sana ..ramainya orang, nasib baik ada satu meja kosong. Di bulan puasa cuma ada buffet saja(Rm40)...no alacarte. Kalau alacarte sure le tak terlayan dengan orang seramai ni.

kebab


Baklava

Lime juice & vimto

puding

ini dia budak yang bertanggungjawab memberi cadangan itu
 :-)

Lepas makan kami menuju ke Masjid besi untuk solat Maghrib, Isyak dan Tarawih. 

Masjid Besi Putrajaya

Kamera tak bawa, so guna hp je..berjasa juga le hp ni walaupun dah berendam air hujan sehari sebelumnya. 



 Ada bulan....remang-remang




keep smiling :D


21 comments:

  1. dahlama teringin nak ke restoran Saba ni, tapi sampai la ni tak sampai2 lagi..tunggu lps bulan puasa la kot.

    ReplyDelete
  2. Assalam kasih..sebelum puasa anak2 ada ajak pi makan kat saba cyberjaya ni..tapi tak dapat nak cari masa yang sesuai..
    insyaallah selepas ni la baru bawak..

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan kak ,cantik masjid besi tu kan kak

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah...dpt menikmati makanan luar...sya mcm tak sempt je mkn berbuka, sbb si ank tuisyen berhantar dan berambik..

    terkadang dpt juga undangan majlis berbuka puasa luar..tpi ahli prkumpuln wanita2 jee..kesian pulak tinggalkan en abg....hri2 biasa tak kisah tinggal pun, tpi wktu berbuka terasa sayu hati lak..ewah..

    ReplyDelete
  5. salam
    besh jugak kan sekali sekal layan berbuka di luar ni kan???
    selamat berposer kak =)

    ReplyDelete
  6. bestnye dpt mkn yg mcm tu...nani tak merasa lagi nasi saba...aih....tak sabar nk balik kg.

    ReplyDelete
  7. Assalam Kasih,
    bestnya dia buka puasa di Saba... makkananya pun sedap2 belaka!

    ReplyDelete
  8. gambar dari hp pun masih tetap cantik..canggih gitu

    ReplyDelete
  9. Yummy nya Waugh Kali pertama lihat masjid besi ni pernah tgk dr jauh je...

    ReplyDelete
  10. Chik Na plak baru last Friday take away nasi khamsah kambing kat Saba cyberjaya tu... layan my dotter yg berpuasa.. pergi pukul 4 ptg..org dah Q beli utk berbuka

    ReplyDelete
  11. berat nampaknya makanan2 itu ya... dah kenyang makan larat ke berterawikh tu.. hehehehe..

    seronok dpt berterawikh di masjid besar itu ya.

    ReplyDelete
  12. shedappnya nasi arab..dah lama tak gi sini.
    oklah harga buffetnya rm40
    kalau kt alrawsha n hadramaut RM50 gituuu

    ReplyDelete
  13. menarik nampak menu tu...salam ramadhan..

    ReplyDelete
  14. alaaaaaa...nak pegi jugakkk tapi jauh la putrajaya tu :(

    ReplyDelete
  15. menu menarik la kat saba ni.. bebila klau g cyber bleh try..

    masjid besi pon nureen x pernah jejak lagi

    ReplyDelete
  16. teringin saya nak tgk masjid besi tu kak...

    sedapnya vimto....

    ReplyDelete
  17. teringin nak mencuba makan kat sini tapi xpernah berpeluang..ramainya orang, kn call buat tempahan dulu ke??

    ReplyDelete
  18. pandai la adik bg idea..sedap2 semuanya,lepas ni nk pg mana plak? :)

    ReplyDelete
  19. bila lah leh sampai sana tu..

    selamat berrbuka ye kak.

    ReplyDelete
  20. kak aya
    rasanya lebih baik gi lepas bulan puasa, tak perlu nak rushing unk solat :)


    kak erna
    kalau gi hari minggu mmg ramai org kak, tp takpe restro ni dah besar skrg ni :)


    chikmimi
    salam ramadhan juga CM
    cantik terutama waktu malam :)


    sal
    anak saya tak gi tuition waktu bln puasa ni...sb dia nak tarawih, so boleh le keluar mkn...kalau tak susah juga kan :)


    cheqna
    wsalam
    sesekali ok lah kan :)


    nuwairani
    bila balik kg?


    amie
    wsalam
    ok lah makanan nya dan harga pun berpatutan :)

    ReplyDelete
  21. anitaare
    Thanks...tak de le canggih sangat hihi


    hanis
    cantik sejid ni terutama waktu male...rugi dok bowok kamera, guna hengpong jah :)



    chikna
    anak2 akak pun suka makan kat sini.Sesekali melayan kehendak anak2 ok lah kan :)


    secangkir madu merah
    cuma dapat buat 8 rakaat saja.Akak tak makan nasi banyak cuma duk meratah lauk jer :)


    leez
    memang berpatutan kan leez.. :)


    Lovely kitchen
    tq singgah
    salam ramadhan juga :)



    mrsharis
    niat jalan2 sekali baru tak rasa jauh. Mrsharis duk kat mana ye?


    nureen
    kalau datang ke KL...boleh le singgah kat sini sambil jalan2 cari makan :)


    wahida
    akak pun baru first time solat kat situ :)



    zaila
    kalau booking lagi bagus..kalau tak takut meja tak cukup :)


    Deliah
    adik memang pakar kalau memberi cadangan tempat makan...hihi



    yan
    selamat berbuka juga unk yan :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...