Friday, 19 August 2011

Sushi oh Sushi

Tetiba je  tekak ni nak makan sushi. Tak kena betul dengan bulan puasa kan. Malas nak keluar makan kat luar sebenarnya kalau bulan puasa ni. Tunggu lah lepas puasa.


Pastu kan berangan juga nak buat sendiri sushi ni.Tapi kenalah beli beras sushi, seaweed dan bamboo mat dulu lah kan.
Kalau buat sendiri puashati dan dapat pastikan kehalalannya :-)


P/S : tenet kat rumah meragam je




keep smiling :-)

14 comments:

  1. kak buat le mase 1st day raye...sure gempak menu terbaru :)

    ReplyDelete
  2. hubby Alin pandai buat sushi tapi Alin tak suka makan...

    ReplyDelete
  3. nureen pon suka mkn sushi tp klau pandai wat sndri kan best.. dolu masa zmn bercinta sanggup mai png cr sushi.. dulu study kat alor star.. ehhehe

    ReplyDelete
  4. hi salam kenal..

    teringin jugak nak buat sushi sendiri..tapi xtau bila..=)

    ReplyDelete
  5. tuan teri tak reti buat hehe, beli je, kena blaja jugak ni nanti balik mesia pasti windu...

    ReplyDelete
  6. greenjade
    alamat akak sorang je lah yg makan..hihi


    alin
    terernya suami alin..
    akak baru nak try buat:)


    nureen
    ada memori di sebalik sushi ye nureen :)


    sue mommy cinta
    thanks singgah sini
    bestkan kalau tahu buat sendiri :)


    NMo2
    haikkk...



    hanis
    beta baru nak suruh tuan teri kirim sushi dari jepong..:)

    ReplyDelete
  7. kasih..akak sampai la ni belum prnah makan sushi..macam yang kasih cakap..tak berani sebab akak ragu2 kehalalan nya..kalau pasti..teringin jugak nak cuba.

    ReplyDelete
  8. sejak setahun yang lalu, memang dh tak jumpa sushi lagi dah...rindunya nk makan sushi ni...

    ReplyDelete
  9. kak erna
    Sebenarnya kalau ikutkan bahan2 dia semuanya halal...cuma guna beras..cuka..pastu isi dia biasanya udang dan sayur. ..ada restro yg halal kak :)


    nuwairani
    nanti balik semenajung boleh makan..bila balik kelate?

    ReplyDelete
  10. saya biasa beli di tesco aje kak. Si Along berkenan sangat.

    ReplyDelete
  11. azreena
    nak geng dgn along lah macam ni :)

    ReplyDelete
  12. masa bulan puasa ada buka dgn sushi.. adik ipar buat.. best plak.. berangan nak buat sendiri tapi tak tau bila!

    ReplyDelete
  13. yanti
    akak pun berangan ni...bahan2 dah beli tp belum buat lagi :))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...