Sunday, 25 September 2011

Mushroom Soup & Garlic Bread


Balik kerja hari khamis hari tu, penat  tahap maksimum. Nak beli makanan pun tak larat, apa lagi nak masak.So cari le apa  yang ada dalam fridge. Tengok ada garlic bread. Adik pula nak gi tuition.Nasib baik tempat tuition dia dekat rumah je. Adik gi dengan basikal je.



Mushroom soup tu tinggal letak air panas je. Siap untuk di makan. Makan macam ni bila incik husband tak de je. Harap incik suami tak lupa beli FM...hik2

mushroom soup ni ada ayam dan croutons juga. Sangat sedap bila di makan panas2 dengan garlic bread.


Kentang akak dah nak naik pucuk le...apa erti semua ni? nasib baik bawang belum lagi...hihi






keep smiling :D





20 comments:

  1. Kak kasih - kentang tu hidup terjaga oleh tuan dia..itu pasal tumbuh pucuk..

    ReplyDelete
  2. Salam Kak..


    kentang tu macam pernah saya tengok pulak ....di dapur siapa agaknya??




    * dapur sendiri lah tu ! hehe..

    ReplyDelete
  3. kak kasihredha,

    mushroom soup yg jenis bancuh tu mesti ada simpan kt rmh. time2 malas nk keluar...bhn mentah nk masak pulak dh habis, boleh buat alas perut dulu. hahaha...I dulu pun mcm tu, zaman kerja dulu, selalu jugak kentang naik pucuk....bwg pun sama.

    ReplyDelete
  4. Kak,
    Anak2 saya pun suka mushroom soup. Nak kena belajar buat sendiri sebab dorang kalau makan, memang le tak cukup :-)

    ReplyDelete
  5. Assalam Kasih,
    bagi Kak Amie menu MS&GB tu dah sedap sangatlah.... terutama time perut lapar & tak ada masa nak masak!

    ReplyDelete
  6. Assalam kak kasih sihat ke?kentang kita serupa ler:)

    ReplyDelete
  7. Yummy sedan mkn panas2 tuan teri duk imejn makan... Yummm

    ReplyDelete
  8. assalam kasih..ertinya..sendiri faham le..he he..tak pe kasih incik husband balik nanti..semua tu akan kena masak le tu..

    ReplyDelete
  9. kentang tu cantik unk hiasan...hihihi

    ReplyDelete
  10. Mushroom Suop Campbells senang di makan. Rasanya ia xde MSG. Itu yg ptg.

    ReplyDelete
  11. nak saya bg maksudnye ke kentang tu berpucuk? tu tandanya ruang dapur akak subur utk tanam pohon kentang. hihih....kite pon selalu jugak kak tanam kentang kat dapur. heheh

    suke sgt kalau gi piza hut amik mushroom soup + garlic bread...kene betol rasanya tu...

    ReplyDelete
  12. ni menu feveret akak ni kak.hehe
    kentang yg dah naik pucuk tu buek sup yo lah ...:)

    ReplyDelete
  13. hehe sejak pas posa sy tak masak gak kak. abes carrot dlm fridge naik pucuk :)

    ReplyDelete
  14. - simple & sedap kan...tapi kalo incik asben ade nasi jugak lah kankan...

    ReplyDelete
  15. saya pun selalu buat mushroom soup kak..tapi yg dlm tin tu la..hehe..brand Campbell's...

    anak2 saya sgt suka...

    ReplyDelete
  16. kentang kalau dah ada pucuk jadi ape lah agaknye ye...adakah akan jadi pokok kentang n mengeluarkan kentang semula..?

    ReplyDelete
  17. hehhee... ubi kentang nureen bkn setakat naik pucuk dh buruk la akak hehhee.. bawang baru jek buang yg berpucuk & lembik ;p

    ReplyDelete
  18. sya pun simple juga..bole kenyang makan bread je..tak jumpa nasi pun takpe..

    klu selalu cmtu..slim yee..apatah lagi campur galic..sihat..

    ReplyDelete
  19. sya pn bru jer buang kentang spesis ni..hehehe

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...