Tuesday, 11 October 2011

Nasi Lemak Ikan Tongkol

Malasnya  nak berblogging gara-gara kamera rosak dan sedang di rawat. Gambar di atas di ambil dengan handphone aje. Mood untuk menulis hilang. Sepinya tanpa kamera.


Dah lama tak makan nasi lemak berlaukkan ikan tongkol/ikan aya.Hari minggu lalu sempat masak ni dan kebetulan Abang zu dan Kak Pah datang..sempat le diaorang merasa nasi lemak ni.

Kak Pah bawa bubur kacang durian ni...buat makan petang .



keep smiling :D




29 comments:

  1. so tempting itu nasi lemak hehehe.
    Sukalah tgk sudu akak tu...nice and unik. Beli mana kak?

    ReplyDelete
  2. kak, janganlah macam tu..gambar kamera pun cantik apa..keep blogging yaaaaa;-)

    sedapnya nasi lemak ikan aya..teringat pernah makan kat Dungun dulu..terbaik ah..sampai sekarang susah nak cari yang setanding dengan yang tu..huhu

    ReplyDelete
  3. Sangat cantik gambar walaupun guna hp jek.

    Mewah nasi lemak itu. Dah bukan nasi lemak 20sen, 50 sen lagik. Tapi saya biasa makan ikan tongkol dgn nasi dagang jer. Lain2 masakan tak pernah try.

    ReplyDelete
  4. tergugat tgk nasi lemak tue.. nmpk sedap.. lapo la plak

    ReplyDelete
  5. sedap sangat nasi lemak adik, kita orang makan bertambah..... kiranya hingga menjilat jari le...

    ReplyDelete
  6. tersangat lah sedap nasi lemak nya.....

    ReplyDelete
  7. agak2 brapa hengget kalau jual nasi lemak ikna tongkol tu kak :)

    ReplyDelete
  8. sampai hati akak ni..walaupun camera rosak tapi tetap mengenceskan ucu ...

    1.tak tahan tengok sambal yg melimpah tu..

    2. suka makan ikan tongkol panas2 dan lagi kalau buat masak singgang mak aiiii..tak hinggat donia...

    3.bubur kacang durian oh bubur kacang bila la ada orang nk bagi..(ayat mengharap...hihihi)

    ReplyDelete
  9. elok jugak gambar guna handphone tu....lama dh x mkn nasi lemak ikan tongkol.

    ReplyDelete
  10. lama tak mkn ikan aya ni....sini mmg tak der yg sebijik cam ikan aya.....bentuk sikit2 tu ada la,rasa jauh sekali...sedapnyer

    ReplyDelete
  11. leez
    sudu tu akak beli di jusco..
    kat daiso pun ada leez :)


    zaila
    akak pun lama tak makan nasi lemak ikan aya ni...tetiba je teringin :)


    teratak hami
    buat sambal pun sedap hami :)


    nureen
    jommm sini makan ...hihi


    chikna
    kalau buat sendiri..boleh makan puas2 :)


    shaz
    hihi...thanks.


    illa
    akak jual mahal sikit le...hahahah



    ucu
    betul tu ucu
    buat singgang pun sedapkan :)


    pendragon
    biasanya kat Trengganu yang banyak jual nasi lemak + ikan tongkol ni :)


    ida
    kat sana laut dia sejuk sebab tu tak de ikan aya agaknya kan. Tapi kat sana sure byk ikan salmon kan :)

    ReplyDelete
  12. pkai kamera phone pun cntik gak! ikn tongkl msk smbal mmng mabeles sdap tu!

    ReplyDelete
  13. so shy lady
    ok lah jugak kan
    cuma makro nya out le...hihi

    ReplyDelete
  14. nasik lemak malatoppppp tue
    wah rindu nk rasa nasik lemak kat warung yang 80 sen tue ngeeee

    ReplyDelete
  15. kasih..ingatkan tadi...nasi dagang ikan tongkol..

    ReplyDelete
  16. Lady ayu
    masih ada ke nasi lemak 80sen sekarang ni? kat mana tu lady?


    acik erna
    org Trengganu makan nasi lemak pun dengan ikang kak...hihi

    ReplyDelete
  17. kak,my favorite dish one of them is nasi lemak :)quite often kami makan malam dgn nasi lemak home made :)

    gambar hand phone pun cantik :)

    ReplyDelete
  18. Pengsannn... Nasi belauk gull Ike ayo pun sodap... Yum

    ReplyDelete
  19. Deliah
    kalau buat sendiri mmg puashatikan del...
    P/S : akak nak berguru dgn del pasal fotografi..:))

    ReplyDelete
  20. Hanis
    jgn pengsan dulu tuan teri..
    mmg bestkan nasi berlauk ike aya :))

    ReplyDelete
  21. kak, sedapnya nasi lemak tu....tak pernah lagi mkn ngan ikan tongkol ni.

    ReplyDelete
  22. nieza
    biasa le nieza...org Ganu, semua nak makan dgn ikan :)

    ReplyDelete
  23. assalammualaikum kak,

    walau lewat tetap nk komen gak, sedap betul nasi lemak tu nak pulak dengan ikan tongkol..pergh ni yg terasa nk mkn nasi lemak esok nih..gambar akak tetap tip top walau dgn hp

    ReplyDelete
  24. anitaare
    wsalam
    nasi lemak kalau buat sendiri baru puas hati kan :)

    ReplyDelete
  25. suka sangat nasi lemak ikan aya ni..di trg, kalau masak nasi lemak suka makan sambal bilis

    ReplyDelete
  26. kak aya
    sesekali mkn dgn ikan aya ok juga kan :)

    ReplyDelete
  27. alahai kak.. lapo plak perot bila tengok nasi lemak nih.. pasti yang terbaik dari dapur kak kasih.. next time boleh jamu kami plak :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...