Tuesday, 8 November 2011

Cepat dimasak Cepat dimakan


Balik dari Penang sungguh le penatnya.Walaupun akak tidur sepanjang jalan. Jalan jam...pukul 9pm baru sampai rumah. Tak tahu nak makan apa. Anak-anak dan abah anak-anak nak makan mee segera aja. Akak dengan segera bersetuju aja sebab akak dah tak larat nak masak apa-apa.

Ini untuk akak....sikit jer...1/4 mangkuk pun tak habis.


Aqi (anak kedua akak) yang masak....sebab dia sedia tau ummi dia tak suka mee segera..  akak makan sikit je sekadar nak alas perut... :-)


adik pun ngaku-ngaku dia yang masak mee ni, sebab dia yang tolong potong sawi :-)

dua hari ni dah banyak makan kambing, daging dan macam-macam...akhirnya ini menjadi pilihan makan malam kami hik2

tukang masak untuk malam ni...TQ Aqi :-)


keep smiling :D

22 comments:

  1. alhamdulilah selamat sampai...

    akak kasih, maggie itu kelihatan
    sungguh menarik.. nak pula dihidangkan dlm mangkuk polka dot dan chop stick itu.. nmpk menarik!

    as for me, stok megi selalu ada.. sekali sekala.. layan megi juge..

    dari penang kul bp..? penang pulau ke..bridge or ferry? hehee..byk pula soklan fm..

    ;)

    ReplyDelete
  2. Assalam kasih..kalau dah penat..memang rasa malas untuk buat apa pun kan..
    nasib jugak ada mee segera dirumah kalau acik susah jugak tak simpan stok mee segera ni.

    ReplyDelete
  3. Akak, apa buah tangan dari korea? Tak beli pinggan mangkuk? Aduhai geram tengok pinggan mangkuk diorang tu...

    ReplyDelete
  4. salam Kasihredha,

    Kak Ros pun kalau dah tak larat nak masak,mi segera jugak la jawab dia.....

    ReplyDelete
  5. mmg kalo letih makan pong x lalu...owh rindunyer kat penang...
    akak org penang ker?

    ReplyDelete
  6. Saya terpikat dengan bowl polka dot tu .. beli kat mana?

    Sekali-sekala makan maggie memang sedap kak.

    ReplyDelete
  7. FM
    akak dari Sg Petani pukul 3pm...sampai rumah pukul 9pm.
    Anak2 dan suami akak suka maggi ni...tp akak tak suka sgt :)


    acik erna
    wsalam
    stok maggi ni suami yg suka simpan sebab dia suka mkn maggi :)



    hazila
    akak tak beli pinggan mangkuk kat korea...tp waktu singgah kat vietnam akak ada beli :)


    ros
    wsalam kak
    memang cepat dimasak kan kak :)



    Lady Ayu
    akak bukan org penang...tp gi penang sb ada majlis aqiqah :)


    teratak hami
    beli kat Daiso :)
    maggi ni kegemaran suami akak :)

    ReplyDelete
  8. ucu pn mkn maggie smlam..tp buat maggie goreng hujan2 pulak tu..habis je hujan n habis je makan terus pi snap bunga2 kt luar rmh...

    ReplyDelete
  9. ucu
    asyik hujan je kan sekarang ni...tp best gak...sejuk.
    Bunga2 ucu mmg terbaikk le :)

    ReplyDelete
  10. kasih, penat2 berjalan, untung ada tukang masak yg handsome... nampak sedap sangat!

    ReplyDelete
  11. kak rose
    jgn puji sgt kak
    nanti kembang lobang hidung dia..haha

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah dah sampai..
    apb sampai umah, penat pula yee..

    saya pun dah terlebih makan daging..
    mkan bnyk sayur2lah pulak..

    ReplyDelete
  13. bestnye makan megi (bleh plak gitu) heheh...kite cuba juga utk tidak beli megi supaya tidak biasakan makan ni...kalau dah ada stok megi di rumah, asik2 duk mkan itu aje sebab anak dara pemalas nak masak kan...heheh

    ReplyDelete
  14. sal
    memang terlebih mkn daging sudah..pas ni kena diet :)


    nani
    anak dara takpe malas...kalau mak dara mcm akak dah tak leh nak malas2 sgt...hihi

    ReplyDelete
  15. salam singgah BW sampai ke sini....owh..maggi mmg sedap tp jgn amalkan sangat makan tu...tu lah kan, masakan paling mudah dan menjimatkan masa...kbnykan org ada simpan stock punya...

    ReplyDelete
  16. mana smbungan citer korea kak? tak sabar nak tengok ...hhehe

    dah besar panjang anak bujang akak...leh ngorat tak? hehehe

    ReplyDelete
  17. PCL
    thanks singgah di sini


    Leez
    dlm proses leez
    akak tengah pilih gambar yg sesuai..gambar beribu akak ambik...hihi
    kalau aqi baca komen leez ni.. sure dia perasaan ...hihi

    ReplyDelete
  18. sedappp tu.. layan maggi dgn sawi lak.. yum.yum...

    ReplyDelete
  19. kita sama.. nureen blk dr kg pon mkn mee segera.. rasa jemu mkn daging dh.. akak blk png ke.. x khabo.. kot2 bleh jumpe ;P

    ReplyDelete
  20. Lia
    malas punya hal
    maggi pun maggi le kan...hihi



    nureen
    akak gi penang
    tp tak ada contact no nureen :)

    ReplyDelete
  21. cepat dimasak sedap dimakan.. memang nampak sedap kak.. not an ordinary maggie.. complete sayur lagi.. consider healthy gitu :)

    ReplyDelete
  22. yanti
    terpaksa mengaku healthy..sebab dah lapar..hihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...