Monday, 5 December 2011

Laksam



Laksam merupakan makanan kegemaran akak dan anak-anak tetapi bukan  kegemaran incik husband. So dengan alasan itu...ada alasan untuk malas buat sendiri. Laksam kat atas ni akak beli jer.

Dulu-dulu mak akak selalu buat...kukus kat atas tudung periuk. Sekarang tak de dah tudung periuk leper macam dulu-dulu tu lagi....satu lagi alasan kenapa akak tak buat sendiri...hik3


Makan laksam dengan teh Sri Lanka pemberian 
adik ipar :-)



keep smiling :-)


25 comments:

  1. sedap gak kalo makan waktu sejuk2 gini ni....pemalas nk buat laksam tue...mcm renyah jer...last prefer buat laksa ngeee

    ReplyDelete
  2. adus kak...sedapnya laksam...peberet gak ni

    ReplyDelete
  3. suka laksam! tp sampai sekarang tak terbuat2 lagi. hehe..
    *akk cantiknya bowl tu, nmpk klasik! :D

    ReplyDelete
  4. dulu saya pernah mkn, tak sedap!!

    tapi bila raya baru ni, sepupu hidangkan laksam dia buat sendiri, sedap la pulak..mungkin laksam yg saya pernah mkn dulu org yg buat tu masak tak sedap kot...sekarang saya dah suka mkn laksam lepas raya hari tu...jadik ketagih lak...

    susah la nak jumpa kat KL ni..

    ReplyDelete
  5. kalau org2 mcm kita ni tak beli laksam, sapa pulak yg nak habiskan jualan kat kedai dia tu nanti... mesti dia org sedih sbb tak laku kan, kesian..

    ReplyDelete
  6. sedapnya... nak buat x rajin pulak... laksam MIL the best!

    ReplyDelete
  7. saya pun suka laksam kak.. besttt sangat.

    ReplyDelete
  8. sedapnya laksam! suka makan tapi tak pandai buat, minat sangat kat kuanya tu....lemak!

    ReplyDelete
  9. saya pun suka laksam ..dulu pernah buat masa kat kampung tp rasanya skrg ni dah tak reti lagi sb lebih reti beli je.hik hik

    best kalau makan laksam dan minum teh o panas..

    ReplyDelete
  10. Dah lama saya tak buat laksam sampaikan ikan kembung dah kering kontang dalam freezer.

    Rumah saya banyak tudung periuk leper berbagai saiz. Nak pinjam?? hehehe. Beli periuk jenama Eagle kot yang ada banyak saiz. kononnya macam rajin memasak tapi hampeh.

    ReplyDelete
  11. Lady ayu
    laksa lagi senang kan.. :)
    berangan2 nak buat...tp tak jadi2 lagi hik2


    chik mimi
    kalau ikan banyak lagi best kan :)



    asmara
    akak pun "M" nak buat...hik2
    kalau incik suami suka...sure akak rajin buat...hik2

    bowl tu akak beli di Vietnam :)



    wahida
    misti yg buat tu tak betul...kalau yg betul2 sure sedapsss :)
    akak beli di dekat rumah akak jer



    sudipsvssenduk
    satu lagi alasan yg boleh akak bagi..hahahha..betul2 setuju2



    kak rose
    air tangan orang tua memang best :)



    yan
    suruh Dr J buat...sure dia pandai, dia kan org kelantan :)
    Best kan laksam


    amie
    kalau kena gaya memang sedap...tambah2 kalau byk ikan dan ikan segar :)



    kak aya
    jommm kita balik ganu pekena laksam yg sedap :)



    teratak hami
    nanti kalau akak nak buat laksam...akak pinjam...hihi

    ReplyDelete
  12. akak.. nak gak laksam..
    suka lagi laksam dari laksa..

    oh... ingat kat malaysia

    ReplyDelete
  13. Assalam kak, sedap tgk laksam tu..pernah mkn tapi tak pernah buat sendiri lagi.

    insyaAllah..esok dah plan nk jumpa kak Mas..:)

    ReplyDelete
  14. sedapnyer laksam tu kak.feberet tapi dh lama tak buat malas pun sama...sbb nk siap kan laksam tu amik masa yg lama la rasanyer, tudung periuk cam dulu2 pun tak dak, periuk kukus pun kecik..bykkn alasannyer...so tak yah la buat dulu he..hebeli cam akak lg senang tapi sini lak tak jual huhuu

    ReplyDelete
  15. hann
    laksam lebih lembut dan mudah mesra dgn kuah :)



    nieza
    laksam ni agak cerewet nak buat..sebab tu akak beli je. Kirim salam kat Kak Mas :)



    ida
    kat sana kalau nak mkan, kena lah buat sendiri kan ida :)

    ReplyDelete
  16. kasihredha..acik pun suka laksam dan sama jugak nak makan beli je..tak pernah buat sendiri laksamnya..tapi kalau dan teringin sangat tu..buat kuah dan makan dengan kuey tiaw.

    ReplyDelete
  17. alasan jer sume tu...kalo nk pinjam tudung periuk yg leper tu...saya aderrr!!!hahahahahha...so,tiada lagi alasan itu..uhukk!!

    ReplyDelete
  18. lucu..suatu ketika dulu pergi ke rumah rakan yg menghidangkan laksam semata-mata..terkulat2 saya,hubby dn anak2..tak reti nak makan..

    lelama..dah kenal maka jatuh cinta terus..

    ReplyDelete
  19. kak erna
    tak pernah terfikir selama di mkn dgn kue tiaw...betul lah kak...boleh juga kan :)


    chalk
    hahahhahahahhha...thakk baik taww



    sal
    kalau yg tak pernah mkn sure pelik kan :)



    hanis
    bangun2 jgn pingsan dulu...hihi

    ReplyDelete
  20. sy pun slalu bg alasn mcm tu kak klau malas msk so bli lbih baik he..he..

    tp hakikatnya mcm tulah! buat apa msk klau kita sorang je nk mkn. buang tnaga n mmbazir.(alasan lg haha)


    baru dpt bw tenet slow giler grrrrr!

    ReplyDelete
  21. kak, saya layan gak laksam.. tapi cuma mkn kuah, yg putih mcm kue teow tu dgn sambalnya.. sayur2 tak mau.. kalo ada makan kalo idak duk diam2 :)

    agaknya kalo akak yg buat terus saya jadik suka kot..

    ReplyDelete
  22. lama lagi le kalau nak tunggu akak buat...hihi

    ReplyDelete
  23. hehe baru nk minta resepi...sekali beliau beli daaaa....sentap adik mu tau hehehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...