Sunday, 8 January 2012

Solat & Kain Pelikat


 
Waktu ni Abang baru berusia 5 atau 6 tahun, baru nak belajar solat.(14 tahun yang lalu). 
This year Abang dah 20 tahun.


Abang minta nak solat dengan kain pelekat  macam Abah dan Tok bak.
Terpaksa le ummi kecik kan kain pelekat abah dan jahit semula mengikut saiz abang waktu tu.
Lepas tu barulah Tok Mi belikan kain pelekat kecil untuk Abang dan Aqi.

Gambar ni menjadi gambar favourite Abang (guess) 
sebab gambar ni dia letak kat board meja study dia sekian lama...sampai sekarang.
Sejak Abang kat Egypt meja ni tak de sapa yg guna.




keep smiling :D

waktu kecil mereka :)
semoga anak2 ummi sentiasa menjaga solat.








26 comments:

  1. akak mesti miss saat2 anak masih kecil!

    ReplyDelete
  2. amin..harap2nya begitulah walaupun jauh dimata =)
    salam singgah =)

    ReplyDelete
  3. Sejuk perut ibu mengandung

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah....solat itu tiang agama. Moga abang tekun menimba ilmu di Egypt.

    ReplyDelete
  5. Salam kasihredha

    Alhamdulillah...dikurniakan anak2 yang menjaga ibadah...membuat kita rasa bahagia dalam meniti usia

    ReplyDelete
  6. sis! tetibe i sebak tgk gambar ni..sebab i baru schedulekan entry anak2 grow up so fast..tetibe akak letak gmbr your son 14 tahun lps..sure akak sebak kan bile tgk gambar ni..how time flies ye sis!

    ReplyDelete
  7. BERTUAHNYA ADA ANAK MCM NI..*_*

    ReplyDelete
  8. sesekali teringat kisah2 anak2 kita tika si anak kecik2 ye..

    eh, masa pakai kain pelekat tu, tentu kena gulung2 banyak2 sb ikut saiz budak..kiutnya....

    ReplyDelete
  9. mmg kenangan tgk gambar tu kan kak...kain pelikat nya besor...hehe...

    ReplyDelete
  10. amin...comel ja kecik2 dah solat..then pakai kain pelekat.....hehehe

    ReplyDelete
  11. Bagusnya... semoga berjaya dalam apa jua yang diceburi... insyaAllah...

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah..kat sana dah diakan :)
    ati pun berangan nk syahmi
    belajar ke negara arab :)

    ReplyDelete
  13. aminnn.. sejuk perut ibu yg mengandungkan mereka.. suka tgk anak2 kak kasih yg menjadi itu..

    ReplyDelete
  14. moga anak2 kita menjadi anak2 yg soleh, berjaya dunia & akhirat..

    ReplyDelete
  15. pendragon
    hihi...sangat2 miss
    kadang2 mgharap mereka jgn cepat besar :)


    cheqna
    thanks cheqna
    dah lama cheqna tak singgah sini :)



    mawar
    hihi...nasib baik ada skype kan :)


    bibu
    amin..semoga mereka berada dibawah lindungan Allah.



    Amie
    Amin...semoga dia tabah dan berjaya di dunia dan akhirat :)



    farid
    tiada apa yang dpt membahagiakan hati akak sekarang...cuma ingin melihat anak2 berjaya di dunia dan akhirat.



    maya
    tambah2 bila berjauhan dengan anak2..nasib baik ada skype dapat le melepas rindu...tp waktu cepat berlalu...kesimpulannya kita kena menikmati hari2 yg dilalui :)

    ReplyDelete
  16. bui junaidi
    kadang2 risau melanda bila berjauhan, takut mereka lalai..nauzubillah.
    Harap2 selalu dibawah lindungan Allah...amin.



    sal
    kain pelekat tu dah di kecikkan ikut saiz dia waktu tu :)



    wahida
    dia teringin nak macam abah, so kena lah pakai kain pelekat waktu solat :)



    pretty ryna
    waktu ni dia dlm proses belajar solat...baca al fatihah pun kuat2...hihi



    hanis
    amin...thanks tuan teri :)




    atie
    Insyaallah...harap syahmi dpt ke sana :)



    mulan
    amin YRA




    papa mifz
    betul tu...kalau tak solat mcm2 hal boleh jadi...nauzubillah

    ReplyDelete
  17. Salam k.kasih,gambar yg akan ttp menjadi kenangan.dulu2 xder kain pelikat kecikkn?
    Anak pompuan atie pon br belajar pakai kain batik...asyik berseluar track jer.Tp cari gak kain batik yg kecik..xder jual.jadinya pakai kain batik ibunya..puas mengulung satu pinggang :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. azatie.. kain batik kecik ada jual kat mydin subang jaya. saya dah beli. girl dah pandai pakai pun.

      Delete
  18. alhamdulillah..sejuk perut ibu mgandung..harap baby2 mama mjadi anak yg soleh juga:)

    ReplyDelete
  19. azatiesayang
    tu le..kain pelikat tu akak terpaksa kecikkan dan jahit semula..hihi


    mama olyn
    amin YRA...semoga anak2 kita mjadi anak yang solleh/ah

    ReplyDelete
  20. kak, ni musti rindu kat abang yg nun jauh di mata tp dekat di hati ye.. suka last pic anak akak yg ber3 tu :)

    ReplyDelete
  21. yanti
    rindu tu memang rindu...nasib baik ada skype..kami berborak hampir setiap mlm...jauh tp dekat :)

    ReplyDelete
  22. Gambar itu untuk memotivasikan diri abang supaya sentiasa mengingatiNya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...