Friday, 24 February 2012

Abang dah 20





Abang waktu kecik sangat rapat dengan Arwah Tokbak dan Tokmi...kerana Abang pernah tinggal dengan mereka. Abang sangat sayang pada mereka. 





Waktu kecik sangat lah pelatnya...besin sebut mesin.....lori angkut pasir jadi yitoktir (punyalah jauh dari ayat sebenar). Suruh beli kuih seringgit...beli kuih sebijik. Suruh ambik pandan sehelai...cabut dengan pokok2 nya sekali.....baiknya Abang kan :))

Abang dan adik-adik ...waktu ni Abang Darjah 6

Kalau Abang marah, sedih atau pun gumbira semua ummi tahu...kerana Abang ekspress apa yang dia rasa.  Tak simpan-simpan punya(lain kali cuba sorok sikit yer). Tapi biasanya marahnya cuma seketika ...lepas tu ok balik.
Pemaaf orangnya....tak pernah berdendam.
Selalu bagi taskirah pada ummi juga ;-)


Suka tolong ummi masak sebab ummi tak de anak femfuan. Setakat nasi goreng masin tu abang boleh le masak...apa lagi goreng nugget, sangatlah terrer. Tak lapar lah dia kalau ummi lambat balik dari kerja.

Bang...ingat pesan abah..first impression is the last impression :)
Rambut kasi pendek sikit yer.


Sekarang Abang dah besar.... dah tak pelat... dah jauhhhhh dari ummi..nun di Mesir sono.... Abang dah 20 tahun hari ni....happy birthday Bang...semoga menjadi anak yang solleh dan berjaya di dunia dan akhirat..solat dan ngaji jangan lupa....belajar rajin-rajin jangan ngelat.
Tahun ni jimat duit ummi tak perlu belanja abang makan...muhahaha

Love u
hug..hug..hug




keep smiling :D
Tiramisu unk abang :))





54 comments:

  1. salam kak kasih..

    waahhh.. dah besaq dah abang nih.. tak lama dah kak kasih.. boleh dapat menantu dah! jangan lupa jemput! hehehhehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehhehe..lama lagi hann, bior belajar pandai2 dulu.
      Nanti baru boleh jemput auntie hann :))

      Delete
  2. testing jugak...
    happy birthday abang....dah 20 tahun anak kak hanim ni..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. testingggg testinggg..almost couldn't sleep ini mokcik tadi malam..kiki
      Thankkkkssss leez :))

      Delete
  3. hepi bezday abang! semoga terus menjadi kebanggaan abah dan ummi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin YRA
      thanks sue..semoga anak2 kita menjadi anak2 yang solleh/ah :))

      Delete
  4. selamat hari jadi utk anaknya..
    Sebagai ibu kita tentu rasa bahagia melihat perkembgn dan kejayaan anak2,kan.Yg utama sekali mengharapkan yg terbaik dariNya..Amin. InsyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sal
      Amin YRA
      betul tu...semua ibu mau melihat anak2nya berjaya :))

      Delete
  5. Assalamualaikum kak Kasihredha,
    Alhamdullilah, mendoakan semoga anakanda abang sentiasa dirahmati Allah s.w.t. Semoga diberi kejayaan dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Mieza
      Amin YRA..thanks doanya ye:))

      Delete
  6. Salam Kak Kasih,
    Hari tu saya comment kat entry bunga ros tu, tapi tak keluar pulak komen saya. Maybe masuk spam box kot :-).
    Kali ni nak ucap selamat hari lahir yg ke 20 buat abang. Semoga sentiasa menjadi kebanggaan keluarga dan dirahmati Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam LG
      Amin YRA...thanks LG doanya :)
      semoga anak2 kita selalu dibawah lindungan Allah.

      Delete
  7. Muga abang jadi insan cemerlang...

    ReplyDelete
  8. tersenuh hati saya kak!!

    tak sabar rasanya nak tunggu anak-anak besar, nanti konferm dioranglah pembaca blog kita yang setia:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenangan untuk mereka jugakan zaila.
      Dia orang pun dah lupa waktu diarg keci dulu.
      so dia orang boleh imbas balik kenangan waktu mereka kecik dulu :))

      Delete
  9. happy bithday abang.. moga jadi anak yg soleh..

    nak jgk tiramisu tu...!!! nakk...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin YRA...thanks mulan :))
      jommm arrr sini

      Delete
  10. Insyaallah abang akan sentiasa ingat pesan umi n abah, dan semoga panjang umur, dan dipermudahkan segala urusan...
    Dan pandai2lah jaga diri diperantauan...

    "HAPPY BIRTHDAY ABANG...."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin YRA...thanks Ucu
      harap dia selalu ingat Allah :)

      Delete
  11. Happy Birthday to Abang,
    sure dia ghindu nak celebrate dgn keluarga. Apa2 pun, belajar tu penting jugak. Semoga Abang berjaya.

    ReplyDelete
  12. hepi besday abang.. :)
    comel gambo yg 1st tue

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks nureen :))
      gambar tu sebenarnya dia nak nanges sebab sejuk :))

      Delete
  13. Happy Birthday buat abang...semoga akan sentiasa menjadi anak kebanggaan ummi dan abah...dan sentiasa diredhai...

    Semoga tercapai segala cita2 dan menjadi insan yang berguna dunia dan akhirat...

    ReplyDelete
  14. hepi besday abang!! semoga panjang umur, murah rezeki dan sentiasa sihat hendaknya...amin...


    dah 20 tahun dah abang ye...dah bujang anak akak...
    comel la dia masa kecik2...pas tu kelakar bila akak citer dia pelat sebut lori angkut pasir tu jadik lain sebutannya...mesti comel masa dia sebut tu...hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin YRA...thanks Wahida :))
      memang pelat sangat dulu...nasib baik sekarang ok...hahaha

      Delete
  15. hepi birthday utk abg yg encem...moga doa akak dimakbulkan..

    ReplyDelete
  16. happy bufday abang... moga2 jadi anak yg sentiasa ingat jasa baik ibu dan ayah...

    ReplyDelete
  17. comelnya abang masa kecik!! happy b'day abang....sure akak rindu sgt kt abang ni kan?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks pendragon :))
      hihi..jauh dimata dekat dihati :))

      Delete
  18. Selamat Hari Jadi Abang :)

    Qayyum pun macam Abang..tak pandai sorok2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks Alin :))ans

      ada baiknya juga dia begitu kadang2
      kadang2 rimas jugak mok dia...hihi

      Delete
  19. Selamat ulangtahun kelahiran ke 20 untuk Abang sulung itu. Comelnya dia waktu kecik, waktu besar naahhh, anak teruna hensem gitu.

    Yalah bang, rambut pendek adalah lebih macho & hensem. Ikutlah nasihat yg sangat baik dari Ummi & Abah tu ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks dinas :))
      Dengar tu bang, rambut pendek lebih macho...
      akak sokong sambil angkat tangan :))

      Delete
  20. kejap aje masa berlalu yer kak kasih, dah jadi anak teruna dah anak akak... perjalanan saya masih jauh lagi :)

    Selamat Hari lahir ke - 20 wat abang :)

    ReplyDelete
  21. Happy birthday abang! Oh study jauh ya.

    ReplyDelete
  22. thanks kak whitecappuchino :))
    dia kat alexandria

    ReplyDelete
  23. Salam Kasihredha,

    Selamat ulang tahun buat Abang.....dah 20 tahun dah ya,jagalah diri baik2 ya kat tempat orang tu....semoga di kurniakan yang baik2 saja dari Allah.....

    ReplyDelete
  24. SELAMAT HARI LAHIR BUAT ANAK BUJANG AKAK...
    SUNGGUH SWEET ENTRY NI TAWW..HEHE

    ReplyDelete
  25. salam kak bucuk,

    selamat hari lahir abang
    semoga berjaya di dunia dan diakhirat..amin!

    sebaya dgn angah yg belajar
    di sabah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam bucuk juga buat atie :)

      Amin YRA

      anak atie kan kecik lagi..tak kan angah dah 20 thn?
      angah mana ni?

      Delete
  26. selamat ulangtahun buat abang! moga sentiasa diberkati. amin..
    *akak duk sheffield ke dulu? ;)

    ReplyDelete
  27. Thanks Asmara
    Amin YRA

    akak kat Bradford , teman husband :)

    ReplyDelete
  28. happy belated birthday utk anak akak...
    semoga dio sentiaso sukses hendaknyer...

    ReplyDelete
  29. happy bornday buat abang yg jauh nundi mesir.. nnt kalo dah nak buat kenduri jgn lpa jemput ye hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu abang kerja baru buat kenduri...hihi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...