Tuesday, 28 February 2012

Breakfast.. "Jogging"...dan Hujan


Adik Ma & Shahmi anak buah akak :)

Pagi Ahad hari tu...Adik tuition...Aqi tak balik.
So ajak le bonda dan anak buah akak gi breakfast...untuk lebih meriah..
kalau tak kami berdua jer lah.

Selain nasi belauk...makan kuih akok dan kuih meroh merang ni

inti kacang hijau...ehhh sapa dah geget ni?


 ini bonda punya...tapi akak tumpang sekaki...seperti biasa...sharing is caring.
tapi suami akak cakap sometime caring tu kena tukar pada  scary...terutama bab nak share makanan ni...muhaaha

 petang acara jogging berjalan ...pakai kasut kerok je makcik nih.
3 keliling jer makcik dah cungap...duduk kejap sambil snap rumput2 kat situ...padahal nak ambik nafas.

cantik bunga ni



 bunga rumput

peluh baru 3 tetes tapi apasal dah sakit kaki nih...cuba lagi...akhirnya dapat le 4 pusingan.
ok le dari takde lansungkan..kan..kan.


bunga rumput juga...ehhh geli le pulak nengoknya...macam makluk asing je kan...macam serangga pun ada jugak.

Suami akak cakap...takde orang yang jogging jalan kaki bawa kamera...cuma akak sorang jer yang buat kerja ni... tsk tsk tsk.

 Aikkk cepat nya Adik balik dari main bola...hujan ghupenye...patut le..

ingat lagu hujan nyayian Arwah Sudirman :)

 suka hari hujan...sejuk...
udara pun jadi segar.

makcik dan pakcik yang baru je bakar lemak kejap tadi duk makan-makan kuih yang sedikit hangus ni bersama teh o. Sambil menyaksikan titis2 hujan dan menikmati udara segar ..kasi can akak jiwang kejap :)
Teh tu kongsi berdua...sharing is caring lagi...hihi(padahal malas)
Adik tak nak join ummi dan abahnya...nak mandi katanya...kadang-kadang sporting jugak Adik ni.


P/S Al fatihah untuk teman (Pok Can) yang pergi buat selama-lamanya
pagi tadi ..semoga arwah di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman.



keep smiling :D
adik yang dah pandai masak bugger:)


52 comments:

  1. Kak, ni aktiviti bakar lemak dan tambah lemak :-)
    Tak pernah pulak jumpa kuih merah tu. Nampak mcm koci jek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya lebih kurang koci :)
      Kuih pantai timur...kuih peria.
      bakar lemak sedikit je...hihi

      Delete
  2. Salam kak,
    Saya suka kuih merah tu, ada yg panggil kuih peria kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks infonya...betul2 baru akak ingat :)
      akak dah lupa nama kuih ni sebenarnya.

      Delete
  3. kasih..seronok dapat joging sesekali kan..
    acik dah taak boleh nak panggil joging..cuma jalan2 je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah kak, saya pun berjalan je....hihi

      Delete
  4. kalau hujan pagi, aktiviti harian saya akan jadi lebih 'lembab' dr biasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak suka bila hari panas terik...lepas tu hujan...rasa sejuk kembali :)

      Delete
  5. adik kasi chance pakcik & mokcik ber'dating' hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...dia tak nak join sebab dah basah kena hujan :)

      Delete
  6. kak
    b'fast kat mana tu? tk pernah jumpa pun kuih merah tu kat sini..kat kg ada laaaa :D

    p/s jogging kat padang depan umah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jalan kajang lama..di Sg Sekamat( berdekatan dengan restro Dol tomyam)...dekat je dari rumah.
      restro ni belah kiri..kalau tgok kereta byk tu, ye lah.Kalau x salah nama restro ni Narath tp signboard dia x clear sgt.

      segala maknika makanan kelate ada dari nasi blauk, kerabu, dagang, ada semua...kalau gi hari minggu, kena gi cepat sebab takut habis.

      Delete
  7. ha ah la mcm serangga pun ada.. uwaa nok etep akok... beshnyaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. susoh nok pos tuan teri...takut kalu pos, sampai kat jepong, dah tambah perisa baru :))

      Delete
  8. k kasihredha,

    elok je tergolek kuih akok dgn kuih buah peria tu (kt kg I panggil kuih merah tu kuih peria) yg mmg menjadi kuih kegemaran I selain drpd kuih koci! Cantik la gambar2 yg akak snap ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, akak sebenarnya dah lupa nama kuih ni sebab dah lama x makan :)
      gambar byk yg x cantik dari yg cantik...yg x cantik simpan dulu...hih

      Delete
  9. lama pulak tak makan kuih akok.. kuih meroh merang tu pon lama tak jumpa.. sini tak ramai org jual kuih masa breakfast.. byk jual nasi je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak rindu nak makan nasi minyak ganu unk breakfast.

      Delete
  10. kuih akok & kuih meroh..1st time dgr & tengok...huhu

    ReplyDelete
  11. As salam kak kasih..sihat?
    Lama tk jejalan sini, skali dtg...wahhh cantik dinding baru akk :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam
      kurang sihat sebenarnya..dua hari ni tapi masih boleh tersenyum :)
      mas apa khabar?

      Delete
  12. terasa ringan dan sihat lepas jogging yee..maklumlah dah bakar lemak2 sikit..

    ReplyDelete
  13. Saya memang tak boleh jogging, serender awal2, tapi kalau suruh jalan kaki, insyaallah 6-7km boleh sekali harung, fewit!

    Cantik la kuih warna merah tuuu!

    Tang part jogging bawak kamera tu, I feel you kak! I LIKE!

    ReplyDelete
  14. Comei bunyinya Sharing is caring but sometimes sharing is scary...

    ReplyDelete
    Replies
    1. suami akak punya peribahasa baru tu :))

      Delete
  15. haha...terus teringat hubby saya ckp kat saya masa saya ajak dia gi jogging...dia ckp kalau nak jogging boleh, tapi jgn bawak kamera tau!! kehkeh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..agaknya suami kita malu kot :))

      Delete
  16. kuih yg hangus tu yg sodap kak! hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk nak menyedapkan hati selalunya akak cakap mcm tu le pada suami dan anak2 :))

      Delete
  17. Kuih merah tu namo gapo eh? opsss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohhh ada bau budu lah...hihi
      kuih peria nama di beri :))

      Delete
  18. nih akak kasih amik gambar pakai per nih.. siap berjoging lagi.. bagus2.. saya aerobik jer ngan irizz..hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. aerobik dgn irizz lagi banyak keluar peluh kan :))
      akak guna kamera pakcik Canon

      Delete
  19. Salam Yong,
    Ehh kuih apa yg meroh macam cili tu? Tak penah dengar, jumpa dan makan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      kuih peria namanya kak...rasa dia lebih kurang kuih koci :)

      Delete
  20. Al-Fatihah.. buat arwah pok can

    menu yg menarik kalbu ni akak...
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih nureen.

      dah beli nasi kerabu belum?

      Delete
  21. kuig muih tu buat sendiri ke kak?

    lani mmg musim hujan sokmo deh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuih tu beli jer...makan kat restoran :)

      Delete
  22. sedapnya akok tu.. susah nak dapt kat sini kak.. kueh hok merah tu mmg menarik.. first time tgk.. suker..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akok kat KL ni tak sedap sangat berbanding dulu waktu akak kecik

      Delete
  23. Aci per berjalan bawak kamera, asalkan berjalan.. kan? :D

    Time hujan-hujan memang best kan? Best untuk lepak-lepak, makan-makan.. hehe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi yg minat...sure cakap aci kan..kan
      ada gengg :))

      Delete
  24. CUKUP PAKEJ ENTRY NI..3 DALAM 1..HEHE..KUIH MERAH TU NAMPAK SEDAPLAH

    ReplyDelete
  25. Kak Kasih..bukan akak jek pi jogging bwk kamera..alin pi beli barang kat tesco pun bwk kamera..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yessss...akak ada geng sorang lagi.
      Nanti akak boleh kasi tahu suami...bukan akak sorang je buat kerja macam tu :))
      dimana saja...misti kena ada kamera kan:)

      Delete
  26. kuih akok dan kuih meroh merang ituew asal mana ekkk
    jakun sungguh cheq ni
    1st time tengok ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. semuanya kuih tu kuih pantai timur :))

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...