Thursday, 9 February 2012

Pantai Dendong



Pantai Dendong tenang airnya.

Pantai Dendong ni bersebelahan dengan Pantai Bukit Keluang yang terletak di Besut Terengganu.
Pantai ni tak se famous Bukit Keluang sebab letaknya agak tersorok ke belakang.
Lokasinya masih di sekitar Bukit Keluang. Bila sampai di Bukit Keluang...belok ka kanan. ..akan sampai le ke Pantai Dendong ni.


 Airnya kehijau-hijauan.
Tapi tak di galakkan mandi di sini...menurut orang, walau pun airnya tenang...tapi arus dibawahnya berpusar deras...Wallahualam.

 Pasirnya masih putih bersih..
Anginnya bagai berbisik..."lama tak datang?"
hihi hanya kayalan semata2.

 Ada juga yang memancing di sini.


 Batu di sini bewarna kemerah-merahan seperti gambar ni


 di sepanjang jalan menuju pantai dendong ni...banyak pokok gelang putih. 

 pokok gelang

 bewarna putih


sekitar situ terdapat muara sungai.




keep smiling :D




23 comments:

  1. memang tganu banyak sangat pantainya.. tapi betol, bukan semua pantai boleh mandi..

    cantiknya semua foto..

    ReplyDelete
  2. Nampak tenang aje di situ...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum kak KR,
    Tak pernah sampai, tapi kalau Buki Keluang tu pernah pasal saya orang Kelantan. Cantik pemandangannya, buat saya rindu tanah air waaaaa.

    ReplyDelete
  4. Damainyaaaa..tak boleh mandi? Geram tengok air yg hijau tu..

    Oohh itu pokok gelang putih ka namanya. Saya kenal pokoknya tapi tak tau namanya. Hari ni dah bertambah pengetahuan, terima kasih :)

    ReplyDelete
  5. PEMANDANGAN SIANG SANGAT MENDAMAIKAN..TP KALAU MALAM MESTI MENAKUTKAN..HEHE..*__*

    ReplyDelete
  6. bestnya kak...tapi xnampak org mandi pun kak....pantai dia cantik la..tenang ja nampak

    ReplyDelete
  7. salam kak...

    tmpt baru ni..menarik.mcm sunyi dri org sikit rasanya...

    ReplyDelete
  8. Subhanallah...cantiknya ciptaan Yang Maha Esa..

    ReplyDelete
  9. cantiknya tempat ni...tenang je

    ReplyDelete
  10. takut jer dgr yg air nya brpusar deras d bwh..scary2..

    angin tuh tego ye akak kasih?
    hehee.. die mesti igt akak n famili nih...

    p/s: ada gak g ganu sekali sekala,tp tak tau port nih~

    =}

    ReplyDelete
  11. Cantik..tenang...

    Sy x pnah sampai tregganu lagi kak:)

    teringin nk sampai sane...

    ReplyDelete
  12. cantiknya pemandangan...dpt membayangkan suasananya yg tenang diiringi angin sepoi2 bahasa..

    ReplyDelete
  13. i likee pantai... baru tahu pasal pata ni...kelik nati buleh la g, lag besh kalau tuan teri g dgn tuanku kasih...

    ReplyDelete
  14. tak pernah smpai lg sini..cantik2 view dia sis.sis pndai 'tembak' angle tbaik lah ..i loikeee

    ReplyDelete
  15. damainyer tempat ini sis
    rasa tenang sgt ilang stress gini

    ReplyDelete
  16. saya pernah pergi dan menginap di area bukit keluang tu kak.. duduk kat calets situ.

    ReplyDelete
  17. tenangnya pantai ni.. klau jiwa kacau bleh la slalu terjah cini kan

    ReplyDelete
  18. tenang je area pantai tuh kan...

    ReplyDelete
  19. cantik, nyaman, syahdu, indah, tenang dan sewaktu dengannya...

    ReplyDelete
  20. mulan
    kadang2 arus deras dibawah...tu yg boleh lemas tu kan.


    rozita
    pantainya masih bersih dan tak ramai org tau kewujudan pantai ni...cuma org tempatan aje yg tau :)


    mas
    thanks mas :)


    mieza
    wsalam mieza
    pantai ni di belakang bukit kluang tu jah :)


    dinas
    tentang pokok tu...itu nama org kg akak panggil :)



    bui
    ye seram, tambah2 skrg ni byk filem seram yg menyebabkan kita pun terpengaruh...hahhaha


    pretty ryna
    tak sesuai unk mandi sebab arusnya deras kat bawah...cuma sesuai unk memancing dan berkelah kat tepi pantai ajer :)



    chempaka
    mmg ramai yg tak tau...cuma kaki pancing yg suka pantai ni :)


    cikpuanhalia
    ciptaan Allah yg sungguh cantik :)


    mrs izi
    sesuai unk menenangkan minda :)


    fatin
    pantai ni di Besut...kalau ke pulau perhentian boleh le singgah :)

    ReplyDelete
  21. aine
    sesekali pergi le...byk pantai yg menarik di sana :)


    sal
    suka pergi waktu pagi dan petang sebab sungguh tenang :)


    hanis
    boleh2...best....dpt bayangkan akachan berlari2 di tepian pantai :)


    greenjade
    main tembak je ni..:)


    lady ayu
    dpt menenangkan hati :)


    azian
    Dah pernah sampai ye...kg akak berdekatan jer...kat Kg Raja.
    kat situ memang ada beberapa resort :)


    nureen
    betul tu
    waktu kecik akak selalu ke bukit keluang dgn family akak...dkt je dgn rumah family akak ni :)


    papa mifz
    ye...sesuai unk terapi minda :)


    sudipvssenduk
    sewaktu dgnnya...hihi

    ReplyDelete
  22. mula2 baca, tertanya kat mana plak pantai ni.. maklum la 1st time dgr.. igtkan kat negara jiran.. nama pun unik sket..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...