Thursday, 16 February 2012

Pasar Malam oh Pasar Malam


Abang sibuk ajak pergi pasar malam...nak cari kuih-kuih yang dia teringin nak makan. Sabtu ni Abang dah nak balik Egypt dah. Balik kerja tadi, akak penat sangat so suruh Abang & adik je beli makanan kat pasar malam berhampiran rumah. Akak kirim nasi kerabu ni.

tepung pelita

Pukul 9.30 pm baru diaorang balik...punya lah lapar ummi kat rumah ni. Rupanya diaorang singgah rumah makcik diaorang dulu.

Ini bukti umminya lapar...ambik gambar pun tak sempat letak dalam pinggan...snap je dalam plastik terus.


serimuka tiga ketui



 apam balik


 cik mek molek yang tak begitu molek sebab keras kejong banyak tepung


taufufa


Ini le hasil abang dan adik ke pasar malam ...beli apa yang diaorang nak makan. Ada yang tak habis dan akak tengok abang dah simpan dalam peti sejuk...tapi akak yakin ianya akan habis. Sebab abang masih ada untuk menghabiskannya esok pula...hihi




keep smiling :D
Shah Alam


26 comments:

  1. salam k.kasih.kat sini pon arini ada pasar mlm.Atie xg sbb malasssss..hihi
    Dah dah balik semula anka bujang akak tu ya?Bila lg dpt balik ke Malaysianya.Semoga dia berjaya dlm pelajarannya yer kak..Aminnn

    ReplyDelete
  2. oh tidakkk pingsan patik melihat semua menu2 tu wuwuu iloikee

    ReplyDelete
  3. suka ke pasar malam... cuci mata melihat makanan yg pelbagai~

    =}

    p/s: nak lik egypt dah ya.. pasti dia akan rindukan psr mlm.hehee..sana x der..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Kak Kasihredha,

    Alhamdullilah, nasi kerabu...akak, saya nak yang macam tu...bungkus:):)

    ReplyDelete
  5. Selamat pagi Kasih,
    banyaknya menu tu... Amie pilih nasi kerabu, tepung pelita, karipap dengan tau fu fah ye kasih... he he hehh

    ReplyDelete
  6. Nasi kerabu tu fav saya kak.... Nampak sedap je.....nyummyyy!

    Alahai cik mek molek, pasaipa kejong...

    Sampai hati dia nk jual keras camtukan....kalo cmtu org serik nk beli lagi....

    ReplyDelete
  7. kasih, terliur sungguh tengok nasi kerabu tu... lama dah x makan!

    cek mek kalau bli sllunya mmg tak molek... biasalah keras kejung gitu!

    ReplyDelete
  8. teringat masa kt m'sia...hari Sabtu wajib pegi pasar mlm dekat rumah....beli mcm2, ada yg ok ada yg tak ok..byk yg tak ok ler.huuu

    ReplyDelete
  9. Pasar mlm mmg best beli mknn. Tp tu la kan kene tau gerai kuih mn yg sedap. Hehe..

    ReplyDelete
  10. akak..................
    esok psr mlm kat dpn umah nureen, nak g cr la nasi kerabu, teringin plak tgk gambo tue huhuu

    ReplyDelete
  11. haa musti abang balik egypt nnt dgn hati senang sbb dah dpt mkn kuihmuih yg diingini..

    ReplyDelete
  12. Salam kak, aduh....nasi kerabu...sedapnya lah...I simpan dulu selera pantai timur ni utk beberapa bulan akan dtg...abg, layan selera puas2 sblm balik Egypt ye!

    ReplyDelete
  13. klu pergi ke pasar malam..rasanya semua makanan sedap yee..membeli itu dn ini sampai tak cukup tgn,tapi sampai kat umah, tak habi pun makanan yg dibeli....

    ReplyDelete
  14. rasa macam dah komen tapi tak hengat.. semua2 tu feveret saya tau..!!

    ReplyDelete
  15. assalam kasih..banyak nak masak bila cuti nan tu kan..nak bagi abang makan sebelum dia balik

    ReplyDelete
  16. Ok terima kasih, terima kasih, sila hantaq sini tepung pelita & taufufa tu.

    Kihkihkih!

    ReplyDelete
  17. alah2.....semuanya takde di pasar malam di sabah melainkan karipap! huhuh...sedih....

    ReplyDelete
  18. azatiesayang
    amin
    thanks atie :)
    akak pun malas sebab penat...diaorg je yg pergi :)


    hanis
    jgn pingsan dulu...kesian akachan :)


    fatin
    bahaya pergi waktu lapar...hihi


    mieza
    wsalam mieza
    akak takut bila sampai NZ dah berubah warna dan rasa hihi


    amie
    kemaruk abang nak makan kuih2 ni..umminya pula tak sempat nak buatkan unk dia...sian dia.


    aine
    tu le...nak untung banyak kot .


    kak rose
    kalau buat sendiri baru puas hati kan kak...tapi saya x de masa nak masak unk abg.


    ida
    tu ler..kena tahu tempat yg sedap dan tak kan .



    asmara
    betul tu..silap haribulan tu yg keras kejong tu



    nureen
    nanti beli ye :)

    ReplyDelete
  19. Dalam banyak2 tu.. saya tergoda dgn telur mata kebau cair.. rasa nak gi masak je sekarang haha.

    ReplyDelete
  20. yanti
    harap begitu lah...dia mmg suka makan..hihi


    pendragon
    dua minggu ni, akak melayan dia makan apa yg dia nak :)



    sal
    tak leh gi waktu lapar...bahaya.



    mulan
    nasi kerabu kat sana lagi best...rindu nasi belauk :)



    acik erna
    tu le...dia cuma balik 2 minggu jer


    dinas
    boleh2..supaya makcik kantin tu jeles...hihi


    nani
    really???
    takpe..nanti kelik kelate boleh make puah2 :)


    mas
    cekodok pisang yg mas buat tu pu peveret akak juga tau :))

    ReplyDelete
  21. Nasib baik rumah saya jauh dr pasar malam.. Kalau tak, muka ni je la yg kesana hehehe...

    Bon voyage!

    ReplyDelete
  22. sudipvssenduk
    anda tergolong org2 yg bernasib baik...hihi

    ReplyDelete
  23. zaila
    tapi tak leh lawan nasi kerabu kota baru :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...