Friday, 17 February 2012

Pinggan Mangkuk Vietnam



:-))
ada lubang untuk letak copstick


Waktu ke Vietnam Oktober 2010 yang lalu sempat beli mangkuk ni. Beli satu je hokey...itu pun pakcik dah 
membebel menasihati sebab payah nak bawa.
Puas makcik buat muka kesian, pakcik buat dono jer.

Suka mangkuk ni sebab unik...ada lubang untuk letak copstick  macam gambar kat atas tu.
Di jual satu set dengan piring, copstick dan sudu tu.

lepas tu ada lekuk kat mangkuk tu untuk letak copstick juga.
Harga murah jer...tu pun menawar sakan...tsk tsk tsk



Piring ni pun akak suka sebab bermotif retak seribu gitu...sudu beli asing.

zoom in...macam retak menunggu belah.
Kalau arwah nenek masih hidup sure dia marah makan dalam piring retak camgini :)


tart nenas dah cover retak tu :)

dan ini pun spesis yang sama 




keep smiling :-))
love you all



24 comments:

  1. semua tu saya ada.. walopon sikit je tak sama..

    ada yg masih simpan, ada yg dah kasi orang.. yg simpan dlm lemari semua yg bagak2 je..

    ReplyDelete
  2. Salam Kasihredha,

    Wah....cantik2nya semua pinggan mangkuk tu unik.....nak buat macam mana kan,dah pesyen dia retak lagu tu kan kasih...he.he.he....cantik sangat,Kalau Kak Ros la....duduk dalam almari ja he.he.he sayang....

    ReplyDelete
  3. Cantik. Jeles juga. Hehehe...

    ReplyDelete
  4. Memang nampak unik dan menarik! Samalah dengan pakcik kita tu... terpaksalah makcik cari alasan dan helah kalau shopping dengan pakcik terutama bab pinggan mangkuk!

    ReplyDelete
  5. salam kak kasih,

    cantik2 pinggan tu
    gantung kat dinding :)

    ReplyDelete
  6. Unik dan menarik, mas suka dgn mgkuk yg ada tmpt chopstik tu.

    ReplyDelete
  7. wahhhh curlastt sgt cantekkkk la
    suker ....if ayu pun borong ni
    nmpk classic

    ReplyDelete
  8. cantiknya!! kalau saya pergi sana pon konpem akan meroyan nak beli juga:)

    ReplyDelete
  9. kasih..uniknya pinggan mangkuk vitnam

    ReplyDelete
  10. lia pun suka beli pinggan mangkuk mcm tu.. hehee.. sure nenek kita mgamuk kan.. anak cucu mkn pinggan retak2 ni.. heheeeee

    ReplyDelete
  11. cantiklah corak retak seribu tu..beli katne kak? kt paso Ben Tanth tu ker?

    ReplyDelete
  12. wah best koleksi pinggan mangkuk akak...setiap satu ada keunikan dia sendiri

    ReplyDelete
  13. aduhhh...saya pantang betul tengok pinggan2 lawo ni kak kasih... kadang2 2 3 kali pusing, dok belek2 tapi belinya idok. member kata udah2 le beli pinggan tak cukup!

    ReplyDelete
  14. cantik & unik.. nureen plak suka mkn guna shopstick.. ellesya pon sama :)

    ReplyDelete
  15. yang unik tu cantik kak! mmg berkenan bowl boleh letak chopstik tu. ;)

    ReplyDelete
  16. jelesnye! sebelum ni tak pernah tau pon kat vietnam ada mcm2 jenis piring, mangkuk cantik2 mcm ni...

    ReplyDelete
  17. Unik & cantik, kena dengar bebelan, ops maksud saya, nasihat pun takpalah asalkan dapat bawak balik, hehehe!

    ReplyDelete
  18. cantik lah kak kasih.. sangat berkenan semua tu.. hak dalam mangkuk dan pinggan tu pon bekenan.. terus lapaq.. hahha

    ReplyDelete
  19. suri solehah
    mula2 nak beli teko, tapi tak de yg berkenan :)


    mulan
    akak cuma ada satu je, sebab susah nak bawa :)


    ros
    wsalam kak
    guna sesekali je kak...hihi



    hazila
    walaupun susah nak bawa, ku hangkut juga...hihi



    amie
    bagi diaorang semuanya susah...hihi



    atie
    wsalam atie
    nanti akak gantung :))



    mas
    tu le..akak beli pun sebab nampak lain dari lain...ada lobang unk letak copstick :)



    lady ayu
    cuma dibenarkan beli satu oleh pakcik sebab susah nak bawa...hihi



    zaila
    minat sangat dgn benda2 ni kan...


    acik erna
    unik kan kak...ada bentuk dia tersendiri :)



    lia
    hihi...retak pun retak lah kan :)


    greenjade
    akak beli kat pasar ben tanth tu :)



    pendragon
    kerana minat punya pasal:)



    cheq su
    anak2 akak pun cakap benda yg sama...hihi



    nureen
    akak tak berapa pandai...tapi ok le :)



    asmara
    harap2 jangan pecahlah kan, susah nak dapat...jauh.


    nani
    akak beli kat pasar ben tanth tu jer



    dinas
    ku rela mendengar nasihatnya itu...asal dpt bawa balik...hihi



    hann
    yang dalam pinggan tu dah lama habis hann..tinggal pinggan dan mangkuk tu je :))

    ReplyDelete
  20. wah cantik dan unik la koleksi2 akak.. camner saya pi vietnam tak jumpa? (alasan sbb nak pergi lagi hi hi)..

    ReplyDelete
  21. yanti
    akak beli di pasar ben tanth tu je...
    psstt bila nak gi lagi...akak nak ikut ..hihi

    ReplyDelete
  22. Kalau saya letak dalam almari jek. Simpan sebab unik.

    ReplyDelete
  23. teratak hami
    sesekali guna juga...pas tu masuk almari jugak ler :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...