Friday, 9 March 2012

Biskut Kenangan



 Kenal biskut ni tak? Haaa  ni biskut waktu akak kecik2 dulu...belum ada kilang chipsmore atau oreo lagi time tu...i tell you. 

Akak bukan le suka sakan2 biskut ni...cuma sekarang jek akak baru sedar dan perasan yang biskut ni comeyyy.  Dulu2 waktu kecik, tak perasan ponggg... tak sempat nak perasan...sebab terus  ngappp ajer. Akak cuma korek makan icing dia jek waktu tu...biskut dia akak tak makan...hik hik hik.

Sekarang biskut ni dah naik taraf...seiring dengan taraf hidup yang melambung tinggi...oppsss tak de kaitan lansung yer...hihi. Biskut ni dah jadi doorgift. Dulu-dulu akak cuma makan ais krim 10 sen je...tapi sekarang ais krim pun dah naik taraf...berbelas dan berpuluh-puluh hengget....tsk tsk tsk


keep smiling :D
 walaupun hati sedih
 Shahmi...anak buah akak...
keep smiling abang shahmi





60 comments:

  1. eeee..saya sukaaaa biscuit ni..suka sangat.. mesti beli kalau jumpa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak suka icing dia je yan :)
      biskut dia mkn

      Delete
  2. Akak, I pun sempat dgn biskut ni. Sama mcm akak la I pun korek mkn aising je! Nostalgia sungguh biskut ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waktu kecik dulu senang dapat
      sekarang tak semua kedai ada jual kan :)

      Delete
  3. teringat sangat biskut tu..masa kecik2 ayah selalu beli..bila tengok, teringat kenangan bersama ayah..hehe..skrg jarang dijumpai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang tak semua kedai ada jual kan :)

      Delete
  4. dulu masa saya kecik2 sgt suka makan biskut ni, mcm Kak Kasih, makan icing sahaja sampai kena marah, hehehe...
    Skrg, anak2 saya pun suka makan biskut ni (ada kat OZ ni) and diaorang pun mcm saya, makan icing dulu pastu baru makan biskut.
    Memang dah naik taraf betul biskut ni ye sbb dah jadi doorgift :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat OZ pun ada ye..
      kat sini sekarang susah dah nak jumpa :)

      Delete
  5. Biskut ni memang nostalgia zaman dolu dolu. Saya dan adik adik pon suka part atas tu aje...pas tu mak akan marah marah, sebab semua biskut tu dah togel...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waktu kanak2 pasti le suka icing dia jek kan...sebab manis.
      iskut dia tawar jer.

      Delete
  6. ANAK2 BUI SUKA MAKAN BISKUT NI TP DIA PUN MCM AKAK JUGAK,TANG ICING DEKAT ATAS TU JER YG DI NGAP..YG BAWAH BUI TUKANG HABISKAN..HUHU

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak2 memang suka yg manis je kan.. :)

      Delete
  7. Ingat lagi masa kecik2 dulu, kakcik dan adik2 panggil biskut tu 'roti pusat' (roti adalah merujuk kepada biskut juga mengikut bahasa kami di kampung). Yang kami rebutkan adalah gulanya yang berwarna-warni itu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. roti pusat ye kakcik
      saya sampai sekarang tak tau nama biskut ni :)

      Delete
  8. Salam Kak...hehehe..ryna pun suka gak makan sekut ni kecik....suka sbb colour2 dia tu saja....rasa dia biasa ja...cantik n sayang nak makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. menarik di icing dia kan
      sebab tu budak2 suka :)

      Delete
  9. Salam kak,
    Saya dulu dulu suka sangat biskut ni. Panggil apa ntah. Selalunya makan gula kat atas tu dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam hazila
      gula kat atas tu menarik berwarna wrani
      sebab tu budak2 suka :)

      Delete
  10. Akak, saya suka biskut ni dari zaman kecik lagik. Leka bila makan. Selalu saya beli timbang, dah dipack RM2/ RM3.

    Memang dah trend skrang letak biskut ni as doorgift.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila jadi doorgift..cantik le pulak kan
      macam dia orang buat...comey je

      Delete
  11. samalah..saya pon suka makan icing dia je..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. icing dia yang menarik perhatian kan ...hihi

      Delete
  12. Ni biskut keturunan ni, dulu kita2 yg mkn, skrg anak2 kita pulak. Dulu pekedai jual dlm tin besar dan kita beli pakai timbang. Skrg dah naik taraf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama dah biskut ni ada kan
      dari dulu sampai sekarang :)

      Delete
  13. waaaa!!!!... biskut kenangan!

    biskut ni la yg bapak kak rose sllu bli bila g pasar... dan kami adik beradik akan berebut2 makan... pilih yg kembang cantik2, yg kemet munger dia suma x nak. boleh jadi gaduh sbb tu!

    biskut kenangan yg dah naik taraf. comei je bila dipack camtu kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dulu2 pilih yg bunga pink..hihi

      Delete
  14. anak saya kalau ke pasar je mesti nak beli,saya buat2 tak dengar sbb dia makan gulanya je
    Time cina sembahyang hantu biskut ni depa buat offering ,bila dia tengok tu dah tak minta belikan lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini china buat sembahyang ke? baru tau...

      Delete
  15. mas suka! samalah...mula2 makan icing dia dulu pastu baru biskutnya hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak dulu2 suka pilih warna yang akak suka je
      hihi

      Delete
  16. dlu kecik2 suka angkut beli kat kedai :)

    ReplyDelete
  17. Hei! Kami panggil tu biskut butang... mak suka beli, buang icing, rendam biskut dalam susu... suap kat adik kecik! Nostalgik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadikan macam nestum ye amie.
      nama dia biskut butang ye
      sampai sekarang saya tak tau nama dia :)

      Delete
  18. saya pun suka biskut icing ni. glamer masa sekolah dulu2. saya selalu mkn yg icing gula dia je. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. icing dia yang menarik kan
      siap pilih colour kegemaran lagi...hihi

      Delete
  19. masa adik alin kawin ritu mak bg doorgift biskut butang ni..Qayyum paling suka..tp suka makan icing dia jelah..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. biskut ni memnag comey unk di jadikan doorgift

      Delete
  20. hahahahah sy suka mkn cream nya je.. sekkut tak suka sgt... jarang nampak dah sekkut ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekut dia tak sedap sebab tawar jer
      yg best icing dia kan

      Delete
  21. Saya pun sama, masa kecik dulu saya geget icing dia saja, biskut tu saya tinggal. Bebudak sekarang kenal Oreo & dema jilat kat bahagian tengah tu saja, lebih kurang saja gak la konsep macam kita dengan biskut lama ni kan. Ohh kenangan.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab budak2 suka manis2 creamy agaknya kan

      Delete
  22. Assalam kak, saya tgk biskut ni teringat gak zaman dulu suka mkn cream atas tu jer biskut tu tak mkn..hehe

    ReplyDelete
  23. salam kak kasih..eh! saya pun penah buat entri pasal biskut bunga ni..tapi betul, biskut ni memang kegemaran waktu dulu2..sekarang pun masih comel lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu2 tak de biskut yg lebih glamour dari ni
      kalau sekarang dah byk pilihan :)

      Delete
  24. biskut pusat!panggilan masa kecik..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada yg panggil biskut butang...roti pusat
      akak sendiri baru tahu...sebelum ni tau makan jek...hihi

      Delete
  25. Salam Yong,
    Ha ha memang jadi kenagan biskut ni, gemor bebenor makan dulunya. Tapi dah tua2 ni segan nak makan biskut yg bukan buatan Muslim, kurang sikit ler. Tapi mmg comey biskut ni, kaler2 dia lembut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      betul tu kak..di Malaysia yg buat biskut biasanya org bukan muslim
      ...sebab tu saya suka Turki
      makanan tak perlu nak was was
      berangan nak kesana lagi...amin

      Delete
  26. rasa macam dah komen.. tapi rasa macam belum...

    doorgift biskut ni dah femes kan.. feveret saya ni..!!! semua makanan pon feveret.. heheee... esp banyak kaler2 tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka pilih colour kegemaran waktu makan biskutni
      biasanya colour pink jd kesukaan

      Delete
  27. teringat zaman2 sekolah dulu kak... klu sekolah ada jamuan je mesti munna bawa biskut ni je

    ReplyDelete
  28. yer la kan..dah lamo tak mkn biskut mcm tuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab sekarang dah banyak pilihan biskut
      tak macam dulu2 tak byk pilihan :)

      Delete
  29. salam akak...kalau ucu pulak lebih suka biskutnya dari icing...(masa kecik2) skrag dua2 ucu ngap....sodap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam ucu
      ohh ye ke...akak pula suka icing

      Delete
  30. angkat tangan tinggi2 ni
    rindunyer lama x makan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...