Wednesday, 14 March 2012

Kes Buang Anak...



 Adik tengah berusaha kasi susu


 Tergamak sungguh...sapa yang buang nih? Comey2 pun kena buang.
Kesian kan...kecik lagi dah kena buang kat dalam kotak tepi padang.
Adik jumpa...ada dua...satu kawan adik bawa balik dan satu adik bawa balik.
Kalau kena hujan...tsk tsk tsk


 Dah le tak nak makan dan minum...menangis mengeaw  tak henti-henti (rindu kat mak dia le nih)....so kami jadi serbasalah...pukul 11 malam tadi keluar ke seven eleven cari makanan...cuma ini yang ada. Beli je lah. Try kasi..tak mau juga so paksa je  guna sudu...titik ke mulutnya. Alhamdulillah dia jilat dan berenti menangis....kenyang lah tu gamaknya.

P/S : Anak angkat baru ni belum ada nama...ada idea tak?



keep smiling :D

ini nasi kabsa unk ibubapa dan abang angkat kucing tu...
teringin nak makan kat Restoran Saba tp jauh naww...beli je kat rumah walaupun kurang cedap....tp habis gak :)





38 comments:

  1. I dh saspen tadi sape lah pulak buang2 anak nii...comey sungguh baby tu kak. Putih melepak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian dia...comey je..putih melepak lagi.
      misti dia rindu mak dia kan :(

      Delete
  2. Salam Kasihredha,

    Kesiannya.....comel pulak tu,apa kata kita bagi dia nama putih....ok dah kasihredha...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      Saya rasa pun nak kasi nama tu..
      kena tanya abg angkat dia dulu :)

      Delete
  3. Baiknya hati abang angkat tuu..siap bersuap susu lagik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang angkat tu..memang suka kucing :)

      Delete
  4. oloo..comelnyer kucing ni.. putih j bulu.. kat rmh lya pon slalu terima kucing2 tbuang gni.. kdg2 org camtau j rmh lya suka kucing.. siap dlm kotak ltk kt dpn rmh tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kan
      misti rindu mak dia...sedih :(

      Delete
  5. Anak angkat tu jantan ke betina Kasih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa2nya jantan anak angkat saya tu :)

      Delete
  6. Assalam kasih..memang comel..nasib adik dan kawanya jumpa

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      nasib baik...kalau tak sure kucing ni mati kena hujan.
      Mula2 ambik tu dia menggigil sampai x leh berjalan...lapar dan kesejukan ....sian sgt :(

      Delete
  7. kat sini nak bela cat kena ada duwet yg byk...sebab include insurance etc...x der kucing liar mcm kat mesia....rega plak beribu2 taw

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat msia pun kalau beli...mahai, main rebu riban jugak ler.
      Cuma mampu bela kucing terbuang je lah :)

      Delete
  8. mcm adik nureen, klau jumpe kucing suka bwk blk bg mkn..
    nasi kabsa, nmpk mcm sedap jerr tp akak kata x sedap ek.. mai la try kat penang ni.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu ler..kurang sedap sikit. Akak suka makan kat restro Saba Cyberjaya...kat situ sedap :)
      kalau ke Penang kena terjah restro yg nureen gi tu :)

      Delete
  9. ala dah la comel putih bersih lak tu, mesti suka nak bela. Alhamdulillah masih ada yg perihatin pada kucing ni. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian...kesejukan dan kelaparan sampai menggigil2 tak leh jalan :(

      Delete
  10. Bagi lah nama Marchy..sebutan nyer adalah Marciee..sempena bulan dijumpai..hikhikhik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutnya jumpa bulan disember kan...
      boleh kasi nama dizem...huhuhu

      Delete
  11. kalau panjang umur kucing tu..mesti cantik bulunya kan..kasi makan itu wissshh matanya pun jadi bersinar..tentu boleh menjadi penghibur si adik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah...semoga membesar sihat :)
      Adik memang suka kucing.

      Delete
  12. Klu saya jumpa, mmg saya tak ambil punye. Sebab tak suka kucing. Maybe letak di tempat yg banyak makanan mcm kat kantin/ restoran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. At least letak le tempat ada makanan kan :)

      Delete
  13. Replies
    1. abang angkat mmg suka sgt ada adik angkat ni :)

      Delete
  14. terkejut Nekcik..saper lagi buang anak!!...oo rupanya anak kucing..tapi tetap mahluk Allah..tunggulah besar sikit barulah buang kat pasar..
    Nekcik slalunya bli tiub basikal..pastu ambik botol ubat plastik..panaskan paku..cucuk lubang untuk masukkan tiub (cacing basikal)senang dia menyusu...banyak pahala belakan dia...janji jgn merungut..dia juga perlu kasih sayang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik kasi pakai sudu jer nekcik...tp Alhamdulillah dia jilat2..dan kenyang.
      Kesian sgt kucing ni.

      Delete
  15. Replies
    1. kucing...binatang kesayangan rasulullah :)

      Delete
  16. alololo...comelnya....
    kalau dibela betul2 ni kak, mmg akan bertambah comel dan gebu nnt ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah...semoga tumbuh sihat dan comey :)

      Delete
  17. saya geli dgn kucing tapi kalo kucing ngiau2 kat luar tu, saya kasi makan... kalo masuk rumah memang riuh sekampung la..

    kasi nama chae rim.. sbb mata bulat macam aktress korea tu..

    nasi kabsa ada lebih tak..

    ReplyDelete
  18. akak pun geli gak tapi yg baru lahir lah...sebab macam anak tikus.
    tapi kalau dah besar sikit...akak tak geli :)

    ReplyDelete
  19. alololoooo... sama la kucing kite. Kale bulu sama... mata je lain. Tapi yg kite punya dah besau. Namanya Rooney & Roona (2 ekor). :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke..
      akak belum kasi nama lagi nih :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...