Thursday, 10 May 2012

Kuaci Turki dari Yong Halima



Ini koci Turki ....tak caya???

ada tulis TURKIYE  kan kan kan..
akak tak tifu kan..hik3

Koci ni dikirim oleh Yong Peghok....Yong Halima.
yang tinggal di Turki...sekarang balik ke Shah Alam.

Aikkk bukan kuaci je tauu
ada sapu tangan Turki juga
saputangan ni...kata Yong...deme kibas2 time deme menari.
Salah eja la pulok name Yong...terlebih H.
Ampun Yong.

Semalam dah makan sambil BW bersama kopi o
Walaupun kat situ cakap koci pedas...tapi tak de le pedas benor.
Dapat le mokcik Malaya merasa kuaci Turki :))

Thanks kak....semoga persahabatan kekal selamanya
Love you
Hug3


keep smiling :D
bulan purnama di Genting Highland






44 comments:

  1. Wah....akak dh dpt ye koci Turki....moga2 persahabatan kita semua berkekalan & diberkati Allah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...amin YRA
      jawap teka teki yong hari tu
      dan dapat sagujantung gak :)

      Delete
  2. salam kasih,,kasih pun dah pandai sebut mak cik malaya ye..he he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...mokcik malaya dapat rasa koci turki kak :)

      Delete
  3. Kakcik baru nak tanya, dah ada jawapan. Tak pedas kuaci tu, ya? :)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah, dapat cenderamulut (sebab boleh masuk mulut, kehkeh!) dari Turki, best tuh! Indahnya bila kawan2 ingat pada kita kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat indah..:)
      cenderamulut tu dah akak makan dgn jayanya :)

      Delete
  5. Salam Yong,
    pedeh pada deme tak sama pedeh pada kita hu hu hu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      dulu di Turki saya termakan cili hijau(hijau muda)..MasyaAllah podehhh nya.

      Delete
  6. Akak kena kibas kibas sapu tangan tu sambil makan koci. Hehehehe......

    ReplyDelete
    Replies
    1. tangan kanan geget koci...tangan kiri kibas2 sapu tangan...ok tak? hihi

      Delete
  7. Replies
    1. ohhh pasti hidung adik kembang kempis baca komen
      auntie mawar ni :)

      Delete
  8. Aik.. demo kibas saputangan sambil nari gelek2 gitu tak de ke? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah...dahhh...dah demo dah...hihi

      Delete
  9. jauhnyo kuaci mari! behnyo kak slalu dapat ole2 dari jauh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. beshh..tanda ingatan yg penting kan :)

      Delete
  10. amboi nampak sedap je.. kuaci tu disalut apa ye?

    ReplyDelete
  11. sapu tgn tu bling2 beno..camne lah nak sapu peluh kat muka... Ke..shawl yg org arab duk buat gelek2 tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak leh buat lap peluh diana...
      akak/mokcik akan simpan b uatkenang2an dari seorang sahabat nunn jauh di Turki...sungguh bermakna sekali :)

      Delete
  12. Salam,
    Bestnya dpt cenderahati menarik, terus terbayang Kak Kasih dengan gelek Turkinya....sambil mulut kunyah2 kuaci heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...ala jangan le bayangkan...malu akak tawww

      Delete
  13. sedapnya kuaci.kalo dah start makan susah nk berhenti hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...akak selalu terfikir...kalau le ada kuaci jual kuaci yg dah x de kulit...senang sikit nak makan kan :)

      Delete
  14. wah mmg nmpk sedap kuaci dr turki tu...kecur tgk bile dilayan bersama kopi o tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila mkan kuaci biasanya khusyuk je kan :)

      Delete
  15. kenapa die patut rasa pedas? die sira lada ke kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. di salut dgn cili...tp xpedas sangat... ada rasa cili

      Delete
  16. salam..

    xpernah lagi jumpa y jenis ni.

    nampak sedap je ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat Malaysia ada yg biasa je kan :)

      Delete
  17. alaaaa..nak sikittt..

    saya masih belum berkesempatan nak mengirim sesuat pada akak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh2 hihi

      takpe yan..jgn susah2.

      Delete
  18. Untung ada kwn dari turki..dpt merasa.kuaci turki..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada lagi yg best...baklava dan apple tea from Turki :)

      Delete
  19. wah mkn koci turki.. musti sambil tu mengimbau kenangan masa ke turki kan kan kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenangan manis tu...
      sentiasa dalam ingatan :)

      Delete
  20. saya pernah temankan rakan blogger jumpa Yong ni di KL Sentral, saya tak kenalkan diri saya siapa pada Yong walaupun Yong pernah komen entry saya .Masa tu dia baru balik dr Turki dan nak balik Shah Alam.

    saya anak beranak pun suka kuaci, ralit makan 3 beranak. Kuaci boleh kuruskan badan tau , Kak Kasih tp masalahnya jarang makan kuaci, itu yg tak kurus2 sampai la ni hik hik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke?
      Yong pasti seorang yg sempoi dan kelakar :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...