Sunday, 6 May 2012

Sesak dan Lemas


 Bukan lemas di lautan...tapi lemas di lautan manusia.
Kejadian ini terjadi minggu lepas...ramainya manusia.
Pesta Buku Antarabangsa 2012

 Adik yang beria-ria nak pergi.
Nak pilih buku pun susah asyik tersiku orang aje.
Nak berjalan pun susah...lemasss...kurang oksigen. Mokcik rasa nak pengsan jah.

 Hati terubat bila dapat jumpa Norhayati Berahim...dapat tandatangan beliau lagi..
ku gumbira :))



 dan juga Norzailina Nordin
Macam dah kenal lama je...padahal akak je kenal beliau
beliau tak kenal akak pong...hik3 

Ramlee Awang Murshid...akhir dapat jumpa....suka baca novel beliau.
Novel beliau biasanya mengajak kita  berfantasi di alam lain (dan tentunya bukan alam maya).

 Adik bersama Penulis Hotel Meow Meow...Imaen
siap minta tandatangan lagi.

 kami beli ini juga...murah! murah! murah!
walaupun bukan termasuk golongan buku

 buku Adik

 Beli 4 buku karya Abdul Latip Talib....ada diskaun 10%.
Kami memang dari dulu mengumpul karya beliau...buku sirah.

 Ini buku ummi dan abah.

Hobby beli buku masakan...masaknya idok juge.
Buku resepi Norhayati Berahim tu ada blogger Greenjade....sebab tu akak beli.



keep smiling :D
tengah membaca buku ni...
dan lepas ni nak dengar cerita Yong Halima (Moh Kembara)
pula tentang Kamal Ataturk ni.



48 comments:

  1. salam kasih..dah 2 tahun acik tak pergi..tak larat nak bersesak2..dulu2 kalau pergi pagi2 dari seremban naik komuter..sampai disana belum bukak lagi..baru la aan sikit..masa nak balik baru ramai orang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      kalau gi pagi rasanya kurang sikit kot org..
      pening saya kak...org ramaiiiii sgt

      Delete
  2. wah! banyaknya buku akak! best dapat shopping bahan2 ilmiah walaupun kadang2 tak habis baca pun. huhuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. berusaha unk baca..bawa buku ke hulu ke hilir....dapat baca sikit sehari pun jadi lah :)
      dan x lupa bawa tidur juga...hihi

      Delete
  3. ruginya sebab saya xsempat nak g pesta buku tu..huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak buku...mcm2 ada
      cuma susah nak memilih sebab org terlalu ramai

      Delete
  4. tersangat jeles sbb tak dapat pergi..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe tahun depan ada lagi...InsyaAllah

      Delete
  5. Replies
    1. gerammm...macam nak beli je byk buku
      cuma x best terlalu ramai org
      nak pilih pun x selesa

      Delete
  6. pheeww... saya pun rimas kalau ramai org gitu tapi kalau mmg minat buku, sanggup diredah:) bile pesta buku antarabangsa ni nak dtg jb? huhu sian org jauh..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah ye...org jauh susah le kan
      tapi ramaiiiinya org...x syok nak membeli

      Delete
  7. syoknyer akak blh jmpa fav novelist
    mmg byk org update gi pesta buku tue

    ReplyDelete
    Replies
    1. best2...dapat minta tandatangan lagi

      Delete
  8. hehe mmg hazab kak kalu pergi weekend..dy awal2 minggu pertama dh terjah..mmborong tak ingat dunia..

    jelesnye akak dpt jumpa Ramlee Awang Murshid..sy asik termissed tak dpt jumpa beliau..mmg novel2 beliau jd koleksi saya..

    thx so much kak sudi beli buku resepi kami 6 sahabat..nnti dh masak jgn lupe jemput tau..sedap2 masakan Turki kak Norhayati Berahim tu..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah akak nak try one day...kalau free :)
      nampak sedap je kan :)

      Delete
  9. xpe kak bersesak & berlemas kt tempat yg ada pekdah mcm ni. dpt jugak bhn bacaan pd harga diskaun! dpt jumpa penulis2....menarik buku kamal ataturk. nnti akak share lah apa buku tu cerita pasal kamal ye!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak tengah baca...almaklum le...sehari cuma sempat baca 1 ke 2 pages ajer...bila nak habih pong dok tau nih...hihi
      tapi menarik baca pasal Kamal Atartuk ni :)

      Delete
  10. Bilalah melaka nak ada pesta buku camni .. huk, huk

    ReplyDelete
  11. uwaaa beshnyaaa i like pesta buku air yoghurt tu pom patik suko jugok... yum yum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. air yogurt tu memang mughoh gila dari biasa
      apalagi kami borong le...tamak...hihi

      Delete
  12. Salam Yong,
    perabih duit beli buku takpa.
    Ehhh citer Kemal Ataturk akak dr labun-labun santai, tak sama dgn yg penulis buat research.
    Banyak beli buku masak, kena masaklah sekali dua kala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      saya tetap setia menunggu cite akak
      kalau dgr dari banyak sumber...luas pengetahuan.

      Delete
  13. banyak juga kak kasih memborong ya? bestnya. saya pergi juga KLBF tahun ni tapi tak puas sebab tak jalan habis dek kepenatan kaki...huhuhuuu...ingat nak pegi lagi tapi dah banyak pulak urusan lain. kene tunggu tahun depanlah nampaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul....sakit kaki...pastu susah nak berjalan dek terlalu ramai org.

      Delete
  14. aarrrrggghhhhh...marah sampai pengsan...tahun ni akak tak sompek nak poi la kak..jeles tgk buku masak2 akak tu...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bangun...bangun kak
      dah sedar belum dari pengsan..hihi
      byknya buku masak kat sana kak
      gerammmm je saya nak beli

      Delete
  15. saya minat ramlie awang mursyid ^^

    ReplyDelete
  16. Fuhhh tengok dlm gmbr pun dh terasa kelemasannya...

    ...tapi hasilnya sgt memuaskan. Bestnya tengok buku2 tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lemassss tolonggg
      nak jln pong susahhhh
      ishhhh asyik tersiku org jek

      Delete
  17. dapat jumpa novelis terkenal ya kak? bagus buku2 tu..membaca jambatan ilmu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terubat hari ni bila dpt jumpa mereka :)

      Delete
  18. Assalamualaikum Kasihredha,

    Rugi saya tak dapat pergi ke pesta buku baru2 ni kerana berada di pantai Timur.
    Koleksi Novel Ramlee Awang Murshid tu sudah lengkap.. Ada banyak lagi yang saya belum Ada.

    Seronok dapat bertemu dengan penulisnya sendiri ya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam
      seronok jumpa dapat novelis2 ni
      dapat bergambar lagi :)

      Delete
  19. syoknya kak shopping buku..kalau hubby saya pergi ni maunya dia borong sakan sebab dia memang suka membaca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul nieza...mcm2 buku ada
      sure tergodaa punya

      Delete
  20. Assalamualaikum Kasihredha,

    Ramainya orang...macam2 buku yang dok ada kat situ bestnya....rajin membaca ni luas pengetahuan kan kasihredha.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      ramaiiiii sangatttt kak
      feninggg saya...nak pitam pun ada gak

      Delete
  21. wahh..meriahnyer... mmg sesak la kalo sesekali ada pesta buku ni.. lg best leh jumpa novelis lak tu.. lya suka gak baca nover norzailina... novel bertajuk zuriat.. mmg sgt2 sedih.. sbb tu kisah realiti ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh ye ke...best ye
      nanti akak cari

      Delete
  22. lorr..ingat akak sesak nafas msk hospital ..huhu, ramainya orang kak, mesti best:))

    ReplyDelete
  23. berjenis-jenis buku dibeli...menambah pengetahuan..membaca tambatan ilmu..selamat membaca..

    ReplyDelete
  24. hajat hati nak juga pergi.. tapi bila tau kata ramainya manusia esp weekend n public hol, trus cancel.. takut sesak dan lemas bak kata kak kasih he he..

    ReplyDelete
  25. akak pun pergi sebab anak2 yg mendesak...huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...