Wednesday, 13 June 2012

Bom Bom Bom ...


 Kuih bom beli  ini berintikan kelapa. Akak suka inti kacang hijau macam yang akak selalu makan waktu kecik-kecik dulu...kat kampung tercinta.
Gambar kali ni akak guna kamera olympus....biasanya akak guna Canon. 
Tak biasa dengan olympus ni...tp cuba-cuba juga.

Goreng pisang  pun beli juga.
Pisang goreng  akak lebih suka pisang nangka .

Waktu kat kampung dulu selalu beli kat Kedai Kioh (kiah) ...sedappp.

Makanan tengahari kami...terung berlada , masak lemak keladi dan sambal belacan

ada pecal dan ikan bakar juga.






Keep smiling :D
ini pula menu berbuka puasa kami sekeluarga..
Tengok blog Sha Novelis...terus teringin nak makan telor masin..
Baru perasan potongan timun tu....hasil potongan Adik ..anggaplah ianya seni...hihi
Tak sempat nak susun comey2...masing2 dah sibuk nak berbuka :-)







65 comments:

  1. Subhanallah... banyaknya makanan yang sedap. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kak...makanan untuk dinikmati bersama seisi keluarga :)

      Delete
  2. salam kasih syang..
    amboi banyak nya menu kuar hari ni semua hebat2 belaka tu teirngin tang boom tu akak pun kacang jugak inti kelapa tak main lah hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak...dengan penuh kasih sayang juga.
      kita serupa kak...inti kacang lagi bestkan :)

      Delete
  3. kuih bom tu biasa mkn inti kacang je..mmg sedap!
    entah apa rasa ye ganti dgn inti kelapa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. inti kelapa lagi sedapkan...lemak2 manis :)

      Delete
  4. Saya pun suka bom inti kacang hijau.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom kita nyanyi ...kitaaa serupaaa :)

      Delete
  5. sedap nya tu kak.. anyway, the pictures all awesome lahh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks yan...
      akak budak baru belajar bab kamera ni :)

      Delete
  6. terasa lapar pulak bila tengok terung berlada dengan pecal tu kak....:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terung belada tu...kalau guna cili segar pun sedap juga kan :)

      Delete
  7. salam kak! saya suko kuih bom inti ike...ari ni nok wat terung berlado etek..terliur tengok gamba nih.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam
      inti ike tu...akak panggil buoh puk (tp dok letok bije....kulit dio guno ubi kayu...ohhh sungguh behhh...ghaso nok kelik kg selalu)

      Delete
  8. masak walau simple2 semuanyer nampak sedap..but kuih bom2 tu saya x brp gemar.. inti manis letak sambil sardin or bilis x boleh ke (ade ke orng buat)

    ReplyDelete
    Replies
    1. try le...kalau di kg akak letak serunding ikan :)

      Delete
  9. assaalm kasih..kuih bom yang acik suka sangat..apa pun intinya tetap suka..sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      kalau kulit dia dari keledek lagi sedap kan kak :)

      Delete
  10. paling suka k.bom inti kacang hijau berdurian....x cukup seketul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum pernah makan lagi ucu..yg ditambah durian
      tp dah dpt byg kan kesedapannya

      Delete
  11. meriah betul menu berbuka...kite belum stat lagi pose sejak balik dari bercuti ni. ingat esok nak mula balik pose.

    kite pun suke makan kuih bom inti kacang. kalau inti kelapa ni macam tak berapa kene pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuih koci kita pun inti kacangkan
      tp kat KL ni semua inti nyorr

      akak tengah mengejar ganti puasa ni nani...kena cepat sebab ramadhan dah dekat :)

      Delete
  12. tak makan terung la. huk3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke
      akak pulu sangat suka terung :)

      Delete
  13. Salam Yong,

    Tak sempat masak eh?
    Ayooohhh sodap bonar pecal tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      dah sibuk berkebun
      pastu dehidrate sebab kepanasan
      terus tak larat nak masak...beli je le :)

      Delete
  14. semuanya nampak sedap.kuih bom inti ikan pun sedap kan.lamanya x makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. inti ikan lagi le sedappp kan...terus rasa nak balik kampung :)

      Delete
  15. Telur masin mmg sedap jadi pilihan. Tapi kalau beli kat kedai dah jadi rM 1 sebelah saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu le...semua mahalkan sekarang ni :)

      Delete
  16. sambal terung kegemaran saya tu:)

    ReplyDelete
  17. chik na pula suka kuih bom inti kacang merah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. inti kacang merah lagi le sedap kan :)

      Delete
  18. ati suka yg inti kelapa

    suka juga terung berlada tapi dgn udang keringlah

    esok pun plan nk puasa :)

    ReplyDelete
  19. saya kalau mkn nasi ada telur masin dan sambal belacan mmg buat saya menambah kak...huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2
      hari tu akak cuma makan telur masin dgn sambal belajan je...lauk lain akak tak sentuh...memang mengidamm pulak dgn tlor masin..hihi

      Delete
  20. tak berapa minat kuih bom, liat... minat kutil bijan dekat luar je sampai botak hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha...kelakar...kesian kuih bom tu kena botakkan :)

      Delete
  21. berselera sungguh..... terutama pecal dan kuih ketaboomm... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. pecal tu...ratah camgitu je pun bestkan

      Delete
  22. Akak, saya sangat suka gambaq kedua, ada bokeh :)

    Dan semua makanan tu..nyummehhhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks dinas.
      pssttt apa maksud bokeh?

      Delete
  23. As'kum kak sha dah pengsan berjuta kali depan pc ni hah!!! sedapppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp sangat hadoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....

    tu lauk pauk tu terbaikKkkkkkk... kak lapo la kak.. datang tengah malam.. pulak hidung tersumbat alaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam sha
      hahaha...kelakar le sha ni
      akak yang selalu pengsan kalau tengok blog sha :)

      Delete
  24. kuih bom tue mmg antara by fav
    nak buat pemalas...tunggu blk nnt la ngeeee
    voley gituew???

    ReplyDelete
  25. kuih bom inti apa2 pon semua saya suka...

    ReplyDelete
  26. saya pun panggil kuih bom. rajin la adik tolong mak. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa le agaknya nama dia kuih bom kan

      Delete
  27. oh sedap nyer kalau dapat mkn skrg kuih bom tuh!!

    ReplyDelete
  28. blurppp...hnya mampu telan liur aje la...semua nmpk sedap2 belaka...

    kamera bru ker kak...cantik gmbonye..tu yg buat mkin bselera tgk hidangan tu semua...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamera lama, tapi akak lebih selesa guna canon...olympus jrg guna :)

      Delete
  29. Salam akak, ni feberet sya ni, i like : )

    ReplyDelete
  30. KALAU G BLOG AKAK TAK SAH KALAU TAK TERLIUR..HEHEHE

    CANTIK GMBR2 DARI KAMERA OLYMPUS NI KAK..^_^

    ReplyDelete
  31. suka juga kuih bom bom bom.. bila tang tergigit bijan2 nya..

    tak pe kak, gaya potongan tak penting, yang utama, adik nak menolong di dapur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...ada mood dia..kalau bab menolong ni :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...