Tuesday, 19 June 2012

Bunga Epal dan Nasi Lemak



Pokok epal kat halaman berbunga lagi....tapi tak semestinya berbuah ye tuang2 & puang2.
Setakat ni cuma berbuah sebijik sajoo....hahahhaha *gelak sedih*
Boleh tengok kat sini.

 Tapi kali ni bunga dia banyakkkk sangat setelah akak cantas. 
Akak cantas pun sebab ada fungus(?) yang bewarna putih tu....habis daun kena serang dek fungus tu.
Setelah dicantas muncul le bunga yang banyak.
Harap2 lekat lah kan.
haaa...lebih kurang begini fungus(?) tu.
Gambar ni dari Google.

Ohhh ini pula breakfast kami.
Pagi-pagi dah masuk dapur....waktu diaorang gi surau. So balik dah boleh makan.

makan berlima sebab ada tokmi :-)



Tokmi macam sedih je kan...sebenarnya tak.
Cuma Tokmi agak keletihan sejak balik dari umrah hari tu.

Jubah ni tokmi beli di Mekah untuk akak.
Senyum sampai telinga.
Masalah saiz menjadi halangan utama ...hik3
harap maklum.

 zoom in sikit :-)


 Ini pula dari Kak Ma
thanks Kak Ma
sukeeee :-)


zoom in lagi.






Keep smiling :-)
Tokmi/Bonda








62 comments:

  1. Setelah berbunga banyaks, sila berbuah banyaks juga ya, pokok epal, fuang fuang fuang! Hehe..

    Cantikla warna jubah2 yg akak dapat tu, pandai Tokmi & kak Ma pilih. Masalah saiz ye, kihkih. Saya pun menghadapi masalah tu bila orang belikan baju ready-made untuk saya :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 begitu lah kan...hihi
      masalah betul kalau baju saiz kecik ni ;-)

      Delete
  2. hihih...kite kalau org hadiahkan jubah dari mekah, konfem kene alter banyak sebab terlebih besar bajunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbalik dgn akak...baju tu kecik sgt...hahahah

      Delete
  3. alahai kak ;)) sejuk tangan akak...tanam epal pun menjadi...takpe..dah berbunga banyak tu..mesti ada yang lekat sebijik dua.. nasi lemak tu pun menggoda betul... ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 begitulah kan...tanam epal ni pun suka2 je..kalau berbuah Alhamdulillah.

      Delete
  4. salam K.Kasih.Emmm..sedapnya menjamu selera ngan nasi lemak.
    Nampak cantik jubah2 yg dibeli kat mekah tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam atie
      Alhamdullillah dapat 2 helai jubah :)

      Delete
  5. Mudah-mudahan berbuah pokok epal tu jua tahun ini.....
    nampak nasi lemak terus hendak masak.... terliur sudah....
    Cantik jubah tu.... teringin hendak pakai...tapi keadaan tidak mengizinkan... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah...harap2 begitulah kan.

      Delete
  6. Cantik bunga epal. Harap2 menghasilkan buah yang banyak Kali ni..***booking sebiji heheh

    Bersantap bersama bonda. Nasi lemak yang sedap ** telan air liur

    Jubah yang cantik Dari Kota Mekah. ***jeling pada jubah hitam kesayangan

    Keep smiling bonda.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bunga dia cantik, saya suka :)
      saya x pandai beli jubah,tp kalau org beri
      saya sukeee

      Delete
  7. Hai Kasih,
    kami ada tanam pokok epal merah tapi dah ditebang sebab tak pandai berbuah, bila dah ditebang baru tersedar rupanya (orang kata) supaya epal berfbuah, daun-daunnya kena luruhkan semua!

    ReplyDelete
  8. Mudah2an pokok epal itu akan mengeluarkan buah yang banyak dan boleh dikongsikan dengan kawan2. :)

    ReplyDelete
  9. sedap nasi lemak tu.wah siap dpt 2 jubah lg.jeles nih.hehehe

    ReplyDelete
  10. kak, cantiknya jubah tokmi dengan kak ma beli untuk akak. warna jubah tokmi beli sangat ceria. saya sukaaaa.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun sungguh gumbira dpt jubah :)

      Delete
  11. Harap harap byklah buah epal tu nanti. Boleh lah mengendeng sebiji dua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bolehh InsyaAllah
      kalau x de kat pokok, saya beli kat pasar...hihi

      Delete
  12. KR : terpegun nengok 2 benda .. satu bunga epal.n satu lagi jubah tu cantik2 dan begitu menarik !

    ReplyDelete
  13. Jubah merah, cantik !!!! Mmg favourite saya kak. Kalau tak muat, pas kat saya .. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...kena ambik saiz yg banyak xx (L) baru muat

      Delete
  14. lawa la jubah tue cantekkkkk
    kuah apa yg akak buat makan ngan nasik lemak tue???
    sambal sotong kering ker??

    ReplyDelete
  15. harap2 berbuah lah pokok epal akak tu ye...biar byk keluar buah nya..

    ReplyDelete
  16. jubah pink yg tokmi kasi lawo lah sis..kalu tak muat pass2 le kat sini ekekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak kena ambil saiz yg byk xx kat depan baru muat...hahah

      Delete
  17. cantiknye bunga epal....
    harap2 kali ni mjadilah buah epal yang lagi besar dari buah yg dulu ..ucu doakan dari kejauhan ni....:)

    cantiknya baju....kalau x muat rasa2nya kalau disarungkan kt ucu muat kot...kih...kih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...thanks ucu
      kalau saiz ucu muat InsyaAllah

      Delete
  18. cantiknya jubah jubah yang akak dapat tu :D

    ReplyDelete
  19. salam akak.. dlm byk2 gambar yg kat atas tu kan? gambar telur tu mengujakan lady.. sgt2 nmpk sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke...telur tu nampak sedap ye :)

      Delete
  20. first time bunga pokok epal....cantik kan! salam kenal!

    ReplyDelete
  21. cantik bunga epal tu. Jubah tu lagiah cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun suka tengok bunga epal tu bundo

      Delete
  22. tu pokok epal y buah kt mkn ke???
    eyh..blh tnm kt mesia ye??

    cun la jubah2 ni..kaler pink lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah berbuah sebiji je so far.
      Pokoknya pun kecik lagi.
      Boleh hidup di Malaysia, mungkin benih dari thailand

      Delete
  23. kita yang dok ch ni pun xde tanam pokok epal kak... tanam kat kedai aje... hi hi hi

    ReplyDelete
  24. Salam akak, eee bestnya ada pokok epal. jelesnya, hehe....berselera tgk nasi lemak tu, baru pagi tadi makan sebungkus, hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama le kita, breakfast nasi lemak

      Delete
  25. assalamualaikum KS,
    wah shanteknya bunga hepal itu,kita suka!lawaa. Semoga Tok mi cepat pulih dari jet lag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...thanks kak
      bunga banyak kali ni tp x tau lekat ke tak
      pokok masih kecil

      Delete
  26. As'kum Kak.. waduhh epal dah berbunga yaa.. sha dah tengok gambar epal akak yang berbuah sebiji kecik senonet tu.. cute aje.. hehee.. 1 biji dulu.. manalah tahu kali ni 100 bijik! sha nak satu pun jadilah..:))

    Wahh kak... cantiknya baju dari Mekah.. sure akak pakai anggun gitu..:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam sha
      Amin.
      pokok epal tu masih kecil lagi sha
      agaknya sb tu le liat sgt nak berbuah :)

      Delete
  27. kak, nak book sebiji buah epal ye..

    anggap jubah tu sebagai pembakar semangat untuk teruskan work out he he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh2
      kalau x de kat pokok
      akak beli kat pasar untuk yanti :)

      Delete
  28. Replies
    1. Alhamdulillah dapat juboh
      suko nyo :)

      Delete
  29. kenapa tak berbuah pokok epal tu kak? kat dpn umah saya ni pun tgh berputik juga buah epal rasanya bln dpn banyakla buahnya.

    sedap tgk nasi lemak tu..jubah pun cantik:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pokok dia kecik lagi nieza baru semeter tingginya :)

      Delete
  30. ade pokok epal? serious? wahh..walaupun berbuah sebijik jek..best jugak tu.. and jubah tu cantekkkkkkkkkk..:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah berbuah sebiji last year
      tu pun tuan tanah happy giler....hahhaha

      Delete
  31. Wah... cantiklah jubah kaler pink tu.
    Bkn sbb ianya pink tp sbb ianya 'egyptian cotton'.. eh betul ke cotton?
    Mandai je saya kekeke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul dekdaa...cotton
      pandai teka :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...