Monday, 25 June 2012

Sarapan Beli dan Cemas


Menu sarapan yang berjaya dibeli...nasi belauk, nasi kerabu dan kuih muih.


Pagi minggu selepas solat subuh, ikuti 30minit bersama Ustaz Don di TV ...baru turun ke bawah.
Ajak Tokmi/bonda keluar beli breakfast...supaya Tokmi dapat ambil udara luar.
Yang lain masih di surau.
Kalau hari kerja, mana sempat nak bawa tokmi jalan-jalan.



Tokmi masih kelihatan letih.


Malam sebelumnya...waktu semuanya ke surau(magrib)...Tokmi kesakitan yang amat sangat hingga mengalirkan air mata...sakit pinggang hingga tak boleh bangun.
Waktu tu akak amat le panic...tak tahu nak buat apa-apa..what I'm going to do???
Sebijik PCM/ Ponstan pun tak de kat rumah....hanya Allah yang tau.
Nasib baik Aqi balik cepat so suruh dia gi beli painkiller dan ambil tungku elektrik kat rumah Adik Nor.
Alhamdulillah lepas tu Tokmi ok sikit..


Kuih kepal, cik mek molek, karipap, koleh kacang dan pulut lepa :)


 Nasi kerabu kuning...biasanya biru kan :)





 Pulut lepa...berintikan serunding ikan,



 Aqi dan Adik


 Seperti biasa sebelum gi tuition.


Anak angkat ni pula sibuk main dengan pokok bunga mak angkat.





keep smiling :D


The entire crowd in Sujood @ Tahrir Square Egypt. 
Allahuakbar! May Allah put barakah into the future of Egypt and all Muslim countries.

 share dari FB






67 comments:

  1. Gulai ikan itu menggamit selera kakcik.

    Syukurlah Tokmi makin sihat.

    ReplyDelete
  2. assalam kasih..mesti sakit sangat tu sampai keluar air mata kan..
    kena juga pi klinik tu kan kasih..moga bonda kasih cepat sembuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      dah ke klinik kak
      sekarang dah ok sikit kak :)

      Delete
  3. wah picnic ke kasih best nye tengok makanan yg sedap2 tu smoga Tokmi cepat baik lah dari sakit pinggang tu ya mudah2an..

    ReplyDelete
  4. paling suka kalau berkelah2 pagi minggu mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuma hari minggu je yg dpt mcm ni.. :)

      Delete
  5. Wahhh...bestnya bersarapan di luar menikmati panorama...didoakan muga Tokmi dalam lindungan Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...Thanks kak
      ambik udara pagi kak :)

      Delete
  6. saya tak panggil pulut lepa tapi pulut panggang.

    indahnya picnic tepi rumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak panggil pulut lepa sebab inti dia ikan...kalau pulut panggang inti kelapa + udang kering kan :)

      Delete
    2. Oooo... ye ke... Tq, dapat ilmu baru, hihihi

      Delete
  7. nasib tok mie x ape2.syukur Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  8. ish...kalau saya kat situ, saya pun cemas kak, harap Tokmi terus sihat selalu...

    ReplyDelete
  9. ok dh ke tokmi tu? mmg cemas kalau mak sakit ni...mudah2an tokmi x apa2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah ok sikit setelah kena suntik hari tu :)

      Delete
  10. semoga Tokmi sihat selalu kak.. CW memang selalu simpan ponstan kat rumah..sebab selalu jugak sakit kepala..kalau paling kurang pun simpan actifast 1 kotak.

    sedap nasi kerabu tu...lama tak makan ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin..'tu le...kadang2 terlepas pandang..biasanya ada simpan
      kebetulan habis stok :)

      Delete
  11. kesian tokmi.. moga dah bertambah baik..

    ayoyooo.. sungguh menggoda mata semua food tu.. lama tak ke pasar tani/pasar malam..

    ReplyDelete
  12. nasi kerabu............ aduhai kegemaran saya tu.... hendak buat tak pandai... kuih muih pun sedap.... rindunya kampung halaman tercinta.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti balik malaysia mkn apa yg teringin...bila nak balik?

      Delete
  13. Boleh kongsi anak angkat..?

    ReplyDelete
  14. Harap Tok Mi dah kurang sakitnya, risau hati kalau org tua mengeluh sakit.

    Geram tengok si Puteh tu, habis patah pokok bunga dikerjakannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah dah kurang setelah ke klinik :)

      Delete
  15. napa dgn tokmi sis? tokmi dh sihat belum? tokmi kena byk rest ni..

    kak..pulut lepa tu bukan pulut panggang yg biasa jual kat kl ni kan..?mcm sedap pulak inti serunding..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah ok sikit..setelah kena suntik :)
      Pulut lepa beza sikit dgn pulut pangggang
      pulut lepa isi serunding ikan :)

      Delete
  16. Allahu akbar, kesiannya Tokmi. Kena selalu sediakan ubat la kan, sedih la kalau mak kita sakit & takda ubat..tak bleh tahan saya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terlepas pandang...biasanya selalu ada stok. Bila nak tgok dah habis.

      Delete
  17. Salam Kasih..

    Alahaiiiii sian bonda sakit pinggang. Beberapa tahun lepas kakya pernah mengalami sakit pinggang yang amat sangat, hinggakan tak boleh nak bangun.
    Selain Dari mkn ubat berjadual kakya duduk mengurut pinggang Dan seluruh bahagian belakang di kerusi ogawa. Alhamdulillah sampai sekarang x sakit pinggang lagi.

    Sarapan yang varities, seronok dimkn beramai2.

    Moga bonda sentiasa sehat insyaallah.

    I like si anak angkat and I like flowers.

    Bersemarak jiwa keislaman, melihat visual mass sujood itu. Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kakya dah ok.
      AMIN ...thanks kak :)

      Delete
  18. teringin kole kacang! lama x makan. uhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu2 waktu akak kecik
      koleh kacang ni berbentuk bulat
      sebesar piring cawan :)

      Delete
  19. amboi..mcm2 ada kat kawasan
    rumah akak tu..mcm lauk pauk
    jual kat kampung sajekan...best!


    nk tanya ...
    tok mi tu emak akak ke?

    ReplyDelete
  20. laa ciaan Tokmi...alhamdulilah dah lega kan..wamboii siputih bukan main gemok lagi..geraaamnyer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah dah ok sikit.
      Puteh makin aktif sekarang ni kak

      Delete
  21. Tokmi dah sihat? Insyaallah baiklah sakit tokmi tu.
    Seronok makan-makan bentang tikar kat luar. Teragak pula bundo nak buat bbq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah dah bertambah ok kak
      ambil udara pagi ni kak

      Delete
  22. 1st time tgk nasik kerabu warna kuning...

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasanya biru kan
      tp rasanya sama je

      Delete
  23. Salam Yong,
    memola nak ucap syukur kerana kemenangan calon Ikhwanul Muslim dlm pilihan President Mesir, Alhamdulillah.
    Ohh sonoknya berkelah dlm taman !
    Err kuih cek mek molek dgn kuih kole kacang tu akak tak penah makan, umur dah lebih 1/2 abad tu!
    Ohh mmg cemas bila orang tua sakit, Alhamdulillah Ok sekarang ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah dah bertambah ok
      kueh cekmek molek dari keledek kak
      koleh kcg pula dari kacang hijau :)

      Delete
  24. sedap2nyer kuih tradisional tu..
    owhh hok bulat tu pgilnyer kuih epal..pnh tgk..tp xtau name mde

    ReplyDelete
  25. Penuh meja untuk sarapan kak ... hehehe. Weekend kekadang saya ternanti-nanti juga sebab nak rasa sarapan di luar.

    ReplyDelete
  26. Aloh terliur tgk koleh dgn pulut lepa alhamdulillah mujo takdop gapo tokmi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu le...Alhamdulillah dok ok sikik doh

      Delete
  27. Kak.....sian kat mak akak..
    Mak sy pun ada masalah dgn tulang belakang....doc suruh operate letak besi kt tulang tu.

    ReplyDelete
  28. tengok picas yg atas sekali tu pun dah mengidam..sedapnya nampak pulut panggang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sue...apakhabar?
      sesekali mkn best kan

      Delete
  29. As'kum Kak KR.. sha dah terlepas banyak N3.. sebab busy ada kelapangan terus jengah sini.. Apa khabar dengan Tok Mi? MOga Tok Mi cepat sembuh yaa.. Amin..

    Kak KR hadoii itu sarapan betul2 bayekkkk punyer sarapannn.. naik kecur dah ni... kuih muih tu hadoiiiiii... piknik pulak tu dekat laman hadoiii..... nak join boleh hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam sha
      tokmi dah tambah baik Alhamdulillah.
      Jommmmmm...

      Delete
  30. Assalamualaikum Kak Kasih,
    Sian baca kisah tokmi sakit hingga mengalirkan airmata, tentu kita pun tersentuh hati dibuatnya, harap Tokmi dah sihat sepenuhnya dan diberikan kesihatan yg elok, insyaAllah. Suka tengok pulut lepa inti serunding, kat sini kita panggil pulut udang tp inti kelapa, lama tak makan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam wattie
      Amin...thanks doanya .
      Alhamdulillah tokmi dah ok sikit:)
      pulut udang pun akak suka juga.

      Delete
  31. Salam Kasih..

    Nasi kerabu,nasi berlauk,pulut pagi
    adalah kegemaran saya.
    Pada Tokmi semuga sihat.

    Amin....

    ReplyDelete
  32. kak meriahnya makanan.. pling terliur tgk nasi dagang.. suka sangat :)
    moga tokmi bertambah sihat dan ceria..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...thanks Yanti
      Alhamdulillah tokmi dah beransur baik

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...