Friday, 1 June 2012

Tetamu



Abang Zu dan family datang rumah semalam...untuk jumpa bonda sebelum bonda berangkat ke Mekah. Abang Zu tak leh hantar ke airport sebab kerja. Biasa le..acara peluk cium bonda sebelum berpisah  dan minta supaya bonda doakan di sana.

Abang Zu dan family

Kalau hari kerja, mana sempat nak masak kan...so beli je bihun dan nasi goreng kat kedai. 

Abang Zu dan Yoel

Alhamdulillah sama-sama menikmati juadah...makan apa yang ada.

Tuan rumah pun makan juga  :)

Setiap kali balik dari kerja, kalau bonda tak jawab salam ...akak akan intai bonda....biasanya dia tengah solat. Dah lama bonda solat di kerusi sebab sakit lutut.


Emi  (adik akak) dan family datang agak lambat sikit. Bertugas untuk mengemas beg bonda.

 Abang Aqi dan Abang Shahmi

Ala la...Syaqirin dah ngantuk ye...

yang datang lambat...cuma ada kek coklat dan kopi aja lah.


Pagi-pagi tadi (jumaat) bonda berangkat ke Mekah bersama Kak Ma dan Inn.
Semoga mendapat umrah yang diterima oleh Allah.
Sempat le suruh bonda doakan mana yang patut....kerana sangat yakin  akan doa bonda.

Akak tak dapat hantar bonda sebab kerja...cuma peluk cium dirumah saja .
Akak breakfast sorang-sorang sebab semua gi hantar tokmi.
Goreng karipap segera yang di buat oleh sepupu akak ni.

Thanks Kak Saba kerana membuat karipap yang sungguh sedap ni.
Jauh karipap ni datang...dari Besut.

 Nampak PuTeH tak?

Say good bye pada PuTeh sebelum berangkat kerja...duk baik2 ye.

sempat siram bunga dulu...baru gi kerja...belek2 dan sempat ambik gambar...semoga jiran sebelah tak tengok akak duk terbongkok2 ambik gambar bunga ni...hihi...kalau tak sure dia pelik...apo kono lah kak oii.



Keep smiling :D
cupcake pemberian staff 
Thanks Ain.







30 comments:

  1. tombamnya cupcake tu kak!..hehehe

    ReplyDelete
  2. salam kak
    laaama tak datang sini ;-)
    moga bonda akak selamat pergi dan selamat kembali

    ReplyDelete
  3. Semoga bonda akak selamat pergi & kembali serta segala urusan beliau dipermudahkan olehNya. Saya pun selalu mintak mak doakan saya, rasa tersangat yakin dengan doa seorang ibu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...TQ Dinas
      doa ibu yg paling makbul :)

      Delete
  4. Alhamdulillah..dipilih untuk menjadi tetamu Allah..Moga bonda, kak Ma dan Inn dapat melakukan ibadah haji dengan mudah,serta mendapat haji mabrur..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...TQ Sal
      Umrah bukan haji :)

      Delete
  5. salam kr
    semoga bonda selamat pergi dan selamat kembali..dan beroleh kesihatan yg baik disana:)

    ReplyDelete
  6. Semoga segalanya dipermudahkan oleh Yang Maha Kuasa. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  7. Pagi Kasih,
    semoga bonda Kasih menjadi tetamu Allah dengan dipermudahkan segala urusannya...amin.

    ReplyDelete
  8. Rezeki masing2 ye kak. hehe.. sempat buat mcm2 kerja pagi2 tu kan. Moga selamat perjalanan tokmi dan yg lain2. Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...TQ As
      pagi2 sebelum gi kerja macam2 boleh buat...sental toilet pun sempat..hihi

      Delete
  9. semoga bonda dapat mnunaikan umrah dengan baik disNA....

    lama x nampak putih...=))
    makin cumil namoaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...TQ Aine
      PuTeh makin besar :)

      Delete
  10. Selamat menunaikan ibadah umrah kpd bondamu dan semoga bondamu & rombongan selamat pergi dan kembali balik dgn keadaan sihat walafiat..

    ReplyDelete
  11. moga mendapat umrah yg mabrur....

    karipap tganu ni banyak yg sedap2 kan... hehee...

    ReplyDelete
  12. terliur tengok makanan ni semua :)

    ReplyDelete
  13. semoga bonda akak selamat mengerjakan umrah! cik puteh tu nampak makin bertambah sihat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin...TQ ruby
      puteh mkin membesar sebab kuat mkn :)

      Delete
  14. Semoga bonda diberikan kesihatan yang baik dan dapat mengerjakan ibadat umrah dengan sempurna. Sure ramai org Malaysia kat Mekah & Madinah kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin...TQ hami
      musim cuti sekolah pulak tu kan..sure ramai

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...