Friday, 15 June 2012

Tokmi dah Balik


 Alhamdulillah Bonda/Tokmi, Kak Ma dan Inn selamat kembali dari mengerjakan umrah.(13.6.12)
Seperti biasa acara kumpul-kumpul dengan adik beradik berlansung dengan meriahnya sambil mencicipi kurma, kismis dan buah tin dari Kota Suci Mekah.
Tak lupa juga air zamzam sambil doa2 apa-apa yang dihajati :-)


 Cucu-cucu semua excited...tak sabar menunggu ole2 dari tokmi :-)


 kaum lelaki sedang minum dan makan apa yang ada sambil berborak.
Lepas tu semua join borak....topik utama...pasal umrah.


 sambil borak sambil mengunyah baru le best...


Tuan rumah baru balik kerja so tak dapat le masak2 untuk tetamu kannn...
so beli le nasi kukus ni...
makan apa yang ada....sikit sama sikit...banyak sama banyak....peribahasa baru yang tuan rumah baru cipta...hihi




keep smiling :-)
serawa durian yg sungguh lazat ni pemberian 
staff akak dua tiga hari yg lalu..
dah tinggal sikit baru ingat nak snap..
Thanks Ain :-)






63 comments:

  1. Alhamdulillah..dah selamat blk yer.teringat saya pergi umrah bulan 5 thn lepas dah setahun dah masa berlalu..rindu nk kesana lagi:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah nanti boleh gi lagi kan nieza :)

      Delete
  2. alhamdulillah........ aduhaiiiii tengok gambar yg lain tu yg terliur.... hendak buat memang tidak la kan..... sbb doyan tak jumpa kat sini uhuk3x....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kan...nanti balik msia boleh mkn puas2

      Delete
  3. Syukur Alhamdulillah. Semoga semuanya dalam keadaan sihat sejahtera.

    ReplyDelete
  4. salam kasihredha
    Alhamdulillah...dah selamat pergi dan kembali
    serawa durian tu buat kita teringin pulak...terkecur airlior.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak
      mkn dgn roti jala pun best gak kan kak

      Delete
  5. wah ! seronok la cucu-cucu, tokmi bawa balik ole-ole :D... bila dengar cerita pasal orang balik umrah, buat chik na rasa sebak, teringin nak gi lagi...tak puas rasanya berada disana tempohari ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasanya bila dah pergi, mesti nak gi lagi kan :)

      Delete
  6. Alhamdulillah Tokmi dah selamat sampai tentu happy cucu2 tambahan ada ole2 tu kan bestnye semoga ada rezeki utk akak kesana lagi hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah kak..nanti boleh gi lagi :)

      Delete
  7. Salam Yong,

    dah selamat sampai ya. Semoga ibadat umrah deme diterimaNya!

    ReplyDelete
  8. sy plg suke buah tin tu sis..masa mak blk dr umrah baru2 nih..buah tu yg saye serbu dulu..kempunan org lain bcoz mak buyong ni gak yg menang..hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak buyong mesti menang kan....hhihi
      akak pun suka buah tin ...dan pernah juga sekali makan buah tin yg masih fresh :)

      Delete
  9. Akak dapat ole2 apa dari tanah suci?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada le sikit...Alhamdulillah...suke

      Delete
  10. Alhamdulillah dah selamat sampai..

    ReplyDelete
  11. sejuk hati baca .. saya suka betul mkn buah tin tu !

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah.. Dah selamat kembali.

    Xtahan tengok serawa durian tu kasih. Harus gi cari durian mlm ni. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang dah mula musim durian balik kan kak..nanti boleh buat :)

      Delete
  13. sedapnyer blh mkn kurma dari tanah suci
    sedap sgt khen....
    serawa deriannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn OMG OMG ngeee

    ReplyDelete
  14. alhandulillah selamat kembali ke tanahair...

    ReplyDelete
  15. masyallahh..great moment kan to share.

    ReplyDelete
  16. Comel2 cawan untuk air zam2.rasa sorang sikit.

    ReplyDelete
  17. Ha ha hah sikit sama sikit banyak sama banyak ye Kasih, kalau bonda Amie dia kata: kalau sikit cukup, kalau banyak pun habis he he he ehh

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah Tokmi dah selamat balik! Semoga Tokmi sihat selalu :)

    ReplyDelete
  19. alhamdulillah tokmi dah selamat sampai ya..semoga segala amalan di terima olehNYA..insyaAllah amiiiin

    ReplyDelete
  20. sedak weh jamu ole2 dari jauh..minggu lepah make jugok hok saeng wat balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ghama gi mekoh waktu cuti skoloh haghi tu kae :)

      Delete
  21. Syukur Alhamdulillah Tok Mi dah selamat pulang... :)) tumpang gembira juga sha ni tau kak... kirim salam Tok Mi ehh... seronoknya dapat berkumpul kan kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah...thank you sha :)
      masing2 sibuk sesekali jumpa mmg best :)

      Delete
  22. Kasihredha:Rasanya baru lagi baca cerita Tok Mi nak berangkat..sekarang dah pun balik..alhamdulilah semua nya selamat..semuga mendapat umrah yang mabrur..amiiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin..thanks kak
      sekejap je kan masa berlalu :)

      Delete
  23. suka la cucu dpt jumpa tok mi dia kan...

    ReplyDelete
  24. kalau org yang baru balik dari mekah, benda yang paling kite suke makan adalah kacang pistachio. memang suke kemam2 kulit yang masin2 sikit. pastu rasanya pulak lemak2 gitu. memang sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun suka kacang pistachio tu

      Delete
  25. KISMIS KUNING TU MMG SEDAP..BESTNYA DGR CERITA ORG G UMRAH,BUI NI KALAU ADA REZEKI NAK JUGAK PERGI..

    TIBA2 TERFIKIR DARI BERANGAN NAK G KOREA BAIK G UMRAH KAN KAK..HEHEHE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gi umrah...mesti rindu nak gi lagi :)

      Delete
  26. alhamdulillah.... semua selamat sampai..

    rindu nya nak buat umrah lagi..

    ReplyDelete
  27. InsyaAllah nanti boleh gi lagi :)

    ReplyDelete
  28. alhamdulillah dah selamat pergi dan selamat pulang..
    tang makan2 yang tak tahan tu.. as usual musti best2..

    ReplyDelete
  29. musim durian sana sini org mkn durian. kami dpt tengok je la. hikhik..

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum KS,
    Alhamdulillah semuanya selamat dan gembira bertemu semula dibawah lindungan Allah Taala Yang Maha Pengasih lagi Penyayang

    ReplyDelete
  31. papa mifz tak ponah lagi mkn serawa durian tuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke?
      MIL akak (kuala Pilah) selalu buek...sodappp

      Delete
  32. assalamualaikum, untuk tokmi yang tersayang boleh hadiahkan Advance Joint Health ...untuk kesihatan lutut dan sendi http://maipilihdotcom.blogspot.com/2013/01/promosi-sepanjang-januari.html. kalau berminat boleh ctc tini hartini.basri@gmail.com atau0127834520. atau empunya blog tu kawan saya iaitu cik pau.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...