Wednesday, 16 October 2013

Aidiladha 2013



Assalamualaikum ♡


Salam Aidiladha semua...
Tahun ni tak balik kampung..korban di KL saja.
Semua adik beradik dan anak saudara berkumpul di rumah akak.Cuma keluarga Adik Nur dan Abg. Di je yang tak de.

Sebelum ke masjid.
Berdua saja sebab Abang dah balik Egypt.

Abang beraya di Egypt...curi gambar ni di FB dia.

Bersama adik angkat..PuTeh :)

Sebelum tu nak cerita sikit sehari sebelum raya.
 Adik Ma dan Abang Shahmi (anak sedara) datang.
Tiba-tiba rasa macam ada anak perempuan :)


 Adik Ma tolong kacau kari daging.
Sukarela ...siap ambik kerusi lagi tu...haha

 Tolong Abang Syaqir 



 Tolong Abang Syaqir siapkan topping pizza.
Biarkan aje mereka dengan kreativiti masing-masing ok!!

siap untuk masuk oven..
Tapi belum letak cheese tu ...lupa ke dik ma:)

Letak cheese banyak2 baru le sedap kata Abang Syaqir.

Masak rendang daging

Abang Aqi tolong juga.

Sebelum solat raya

 Bersama tokmi sebelum acara sembelihan :)

T-shirt qurban..tahun ni

Lembu korban..gotong royong bersama jiran tetangga.

 Semua datang bawa makanan..untuk di makan bersama-sama.



 Rosemary chicken ..kak Pah yang buat...sungguh lazat.
Pernah buat, tapi kak pah punya lagi sedap..sebab kak pah perap lama agaknya.
Suka bawang dan bawang putih tu...sedap dan manis.
Kak Pah tak letak olive oil...Kak pah ganti dengan butter...so rasanya lebih sedap.

 Jommm...kita makan.

 Makan sambil borak.
Tak habis borak lagi dengan mama long.
Harap dapat sambung di whatsapp pula ye mama long :))
Waktu menulis blog ni mama long called...wauu hebatnya naluri adik dan kakak :D


Anak sedara dan cucu sedara.

 Yang membantu dibelakang tabir...thank you Mah dan Inn .

Gotong royong memproses daging untuk buat singgang daging, goreng kunyit  dan daging bakar.

 Singgang daging/tulang.

Daging goreng kunyit


Ni pula acara bakar membakar.

kanak-kanak riang gembira bermain tak ingat nak makan .




 Keep Smiling :D
tidur keletihan :D




28 comments:

  1. meriahnya raya haji kat rumah akak. saya raya kat rumah sendiri layan kawan dan mak sedara datang. acara korban pun takde nak pi menjenguk. kemain anak dara tu..semangat sungguh dengan manjat kerusi semata-mata nak kacau kari daging yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami kumpul adik beradik je murni
      pastu anak2 dan abahnya gi gotong royong sembelih lembu

      Delete
  2. laaa..penat saya taip komen panjang2 tadi..hilang suda...huhu. salam aidiladha ye kak...

    ReplyDelete
  3. salam aidil adha Kasihredha...waa meriah sakan tu....banyak nyer hidangan yang yummy yummy tu!!

    ReplyDelete
  4. Meriahnya... Alhamdulillah. :)

    ReplyDelete
  5. assalamulaikum,

    apa habaq kak kasih laling...

    dah laju dah swimming tuh...hehe

    meriah suasana bila berkumpul..best ye

    tido dgn imannn...terpacar jelas gitu..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam
      baik sayang
      swimming ok je atie, takde le laju sangat..hhihi
      ye ada cahaya keimanan gitu...hahah

      Delete
  6. tgk anak dara tolong kacau gulai tu yg kelakar tu...rajinnya...siap naik atas kerusi lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rajin menolong...harap rajin sampai besar :)

      Delete
  7. Replies
    1. hihi
      orang malas dah keluar dari kepompong

      Delete
  8. merioh sungguh! rajin anok tino nih..hok jate memey rajin doh. untung la kak :)

    ReplyDelete
  9. Selamat Hari Raya Korban. Nampaknya bulan ni semua kawan2 makan daging korban... penuh petiais, Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  10. meriah makanan kak kasih...sedap semuanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah alin...semua bawa makanan

      Delete
  11. Salam kak kasih... waduh rindu banget sama akk ni. Bila nak muncul lagi dalam insta ni. jgn sepi lama sangat ye kak... rindu! hikhik..
    meriahnya.. seronok dapat kumpul reramai kan. Rajin ank bujang n anak2 buah membantu! best plak tgk pizza akk.. mas pun dah lama x buat guna roti tortilla tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam mas
      windu mas jugak
      malasnyaaaa skrg ni entah kenapa...why why why..haha
      ni semua idea mas...tqvm ..senang je kerja sekarang guna base roti torqtilla je

      Delete
  12. Meriahnya Aidil Adha kak KR sekeluarga. Dik Ma nampak berminat sungguh bab masak memasak tu ha, sweet :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah dinas
      memang dia minat...semua dia nak tolong

      Delete
  13. assalam kasih..meriahnya raya kasih..

    ReplyDelete
  14. meriahnyer kak. KA sekeluarga korban tahun ni di kg en hubby @ kelantan pun cukup meriah !

    ReplyDelete
  15. Kalau di pantai timur mmg meriah KA..
    Akak pun berasal dr sana...sebab tu le Kami bkumpul ramai2...agar terasa kemeriahan wpun tak sama spt di kg

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...